mijn haf wordt maandag behandelt door een osteopaat... hierna mag ze 7 dagen niet onder het zadel (ik denk ook niet longeren) en daarna moet er ook nog rustig aan gedaan worden.
wie heeft er tips om met haar te gaan doen?!
ps. VD werkt niet omdat ze geobserdeerd is door eten.
Gewoon lekker tutten, en vooral ook veel met rust laten. Als ze door een osteopaat behandeld zijn moeten ze zo veel mogelijk hun eigen gang kunnen gaan, vandaar dat ze ook niet mogen werken
Ga lekker aan de hand met haar lopen ook al is ze niet verkeers mak. Dan kan ze er wel aan wennen en heb ze weer wat leuks gezien. Ze beweegt dan goed, want de hele tijd stil is ook saai. Je kan ook lekker knotjes maken enzo, lekker wassen en al dat soort tuttel dingetjes veel plezier
Als ze zo'n stevige behandeling ondergaat, dat ze 7 dagen niet mag werken, dan zou ik haar gewoon met rust laten en ook echt helemaal niets doen (qua werk dan). Gewoon lekker naar buiten doen en haar zelf d'r beweging laten geven.
Ons paard is ook net door een Osteopaat gedaan en moest ook gewoon lekker met rust gelaten worden, we mochten wel lekker poetsen maar verder niks. Ze moeten rust hebben omdat na een behandeling "het lichaam verder aan de slag moet met het genezingsproces" dus lijkt me niet verstandig om dan allemaal "spannende" dingen te gaan doen.
je kan gaan spelen met haar, level 1 Parelli b.v., daarbij hoeven ze niet zo gek veel te bewegen en als je het goed doet, wordt je band met je paard er nog veel beter van dan ie al is!