Rijden jullie liever met korte(re) of lange(re) beugels?
Dit vraag ik omdat ik mijn beugels normaal gesproken op 'normale' lengte heb zitten, een beetje langer dan normaal misschien. Nu had ik mijn beugels vandaag op springmaat zitten (2 gaten korter) en ik merkte meteen dat ik lekkerder zat. Veel steviger, kon de bewegingen veel beter volgen, en het belangrijkste; beter aandrijven. Amo is niet zo erg groot, en mijn benen zijn best lang, dus dat gaf weleens problemen, ik trek dan ook altijd mijn hakken op. Nu zaten mijn beugels korter, en ging het aandrijven ineens veel beter, en Amo reageerde ook veel sneller/beter. Ik kan nu gewoon mijn hakken uitdrukken (ging zelfs automatisch), en aandrijven met mijn kuiten, die nu veel dichter tegen Amo aanlagen.
Nu twijfel ik, met korte beugels zit ik voor mijn gevoel lekkerder en reageert Amo beter, maar het ziet er niet uit, en voor mijn gevoel rijd ik nu echt op springmaat.
Dus ik twijfel
Ga morgen eens proberen de beugels ertussenin te doen; weer eentje korter maken, dan zitten ze tussen dressuur en springen in.Maar vertel, hoe zitten jouw beugels en waarom? Let je daarbij op jouw gevoel, of ook op hoe het eruit ziet?
natuurlijk moeten je beugels ook lekker zitten... k had pas andere beugelriemen eraan gedaan.. en dat voelde ik gelijk.. me vertrouwde beugels waren weg
dus dat was eff wennen.. maar je zit dan gelijk anders voor je gevoel...

maargoed, ligt echt puur aan het paard