hoe leren laarzen weer mooi en soepel maken ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johno

hoe leren laarzen weer mooi en soepel maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 11:13

Ik ben van plan om binnenkort weer wedstrijden te gaan rijden,alleen mijn leren rijlaarzen zijn niet bepaald soepel meer,en glans zit er ook niet echt meer op.
Wie o wie heeft goede tips om ze weer een beetje toonbaar te maken,gebruiken jullie een bepaald soort olie of iets dergelijks?.
O,ja het zijn kalfsleren cavallo's.

aafje87

Re: hoe leren laarzen weer mooi en soepel maken ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:51

De enige manier om je laarzen weer soepel te krijgen is door ze weer te gaan dragen!
Om ze weer glanzend te krijgen, Kiwi schoenpoets kopen, deze laten branden om het vloeibaar te krijgen, de laarzen mee behandelen en als het goed erop zit even laten intrekken(tot ze niet meer plakken) en op poetsen met nylonkousen!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:59

jup inderdaad, veel ermee lopen en kijk uit dat je geen lederolie of iets erop gooit om ze soepel te maken, want dan storten je laarzen in

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:34

En dan krijg je ze ook niet meer zo mooi glanzend.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 17:08

lowara schreef:
jup inderdaad, veel ermee lopen en kijk uit dat je geen lederolie of iets erop gooit om ze soepel te maken, want dan storten je laarzen in

Olie was anders de enige manier om m'n stugge Petries (de Standaard) draagbaar te krijgen. ik heb ze ong. een half jaar lang meerdere keren per week in de olie gezet. Leer is er niets minder van geworden.
bij kalfsleer zou ik het niet zo snel doen. En bij soepele laarzen zoals Derby en Cavallo ook niet. Maar op de Standaard kan het dus rustig.

Door dragen worden ze wel soepeler, en glanzend krijg ik ze met lederwas van HaRa.