zadelprobs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katje2004

zadelprobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 08:04

Mijn zadel is net opgevuld. Sinds een paar weken trek ik met opstijgen het zadel scheef. Voor maar ook nadat hij is gevuld. Wat moet ik doen.
Krukje gaat niet want dat hebben wij niet op stal. en iedere keer iemand hangen kan ook niet want er zijn niet altijd mensen in de buurt.

volgens de zadelmaker ligt het zadel goed

wie o wie

harnessmaker

Re: zadelprobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 11:15

Ik zou er toch een andere zadelmaker naar laten kijken. Wat ook een oorzaak kan zijn is ondermer te langzaam opstijgen, te groot gewicht van de ruiter, te los aangesingelt of slecht passend zadel.
Overigens blijft een goed passend zadel met zware ruiter goed liggen als je snel opstapt.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 08:05

Je kunt dan toch zelf een krukje kopen. Heb ik ook gedaan.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:22

Een "leeg" bierkratje doet wonderen. Heel makelijk als krukkie. Als je wat zwaarder bent en je paard is rond dan is het wel eens moeilijk met zo'n zadel. belangrijk is dat je niet de acherkant van je zadel vastpakt met opstijgen en dat je je gewicht met opstappen zo snel mogelijk boven de schoft plaatst.

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:24

heb je een haflinger oif andere brede pony? ook al past het zadel goed, het heeft weinig grip op de ronde buik, dus kan het schuiven.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 09:51

Had ook een oud zadel op mijn wedstrijdpaard liggen, die nogal groot is en ik trok het zadel op een gegeven moment na al die keren opstappen zo scheef dat opvullen niet meer hielp en ik zelf ook scheef ging zitten en mijn paardje dus ook door verkeerde hulpen slechter ging lopen. Hebben toen maar besloten om een ander zadel op te halen, zit stukken beter. Dus wat ik wil zeggen is dat je een zadel op een gegeven moment niet meer kan opvullen omdat ie gewoon 'op' is.