Redelijkprijs weiland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qwinty

Redelijkprijs weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 21:04

Wat is nu een redelijke prijs om je pony in een weiland te stallen dag en nacht..?

Zal de situatie even verduidelijken:

Het zit zo.
Sinds augustes vorig jaar rijd ik een haflinger ruin.
Die staat dag en nacht buiten in zijn eentje.
Ik heb zelf een haflinger ruin die destijds ergens anders stond.
Sinds november staat hij bij mijn verzorg haflinger gaat allemaal prima niets aan de hand!..
Hoef niet veel te betalen om dat ik haar pony ook rijd 3 keer per week en zij dus niet elke dag hoeft te komen om te voeren.
We betalen omste buurt het voer , en ik betaal de hoefsmid voor bijde.
Betaal mee aan het hooi ( de koste voor het hooien ect. )
Nu willen ze me toch meer laten betalen , nouja prima doe ik niet moeilijk over voor niets gaat de zon op tegen woordig.
Nu komt het ze willen me €100,- laten betalen voor alleen een stukje wei waar op het moment haast geen gras op staat!!
Sorry maar in mijn ogen is dit toch echt belachelijk!
Wat is nu wel een redelijke prijs..?

_Dunja_

Re: Redelijkprijs weiland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:08

Ik betaal ook 100 euro per maand voor wel een redelijk stukje land, maar bij mij staat er ook niet onwijs veel gras hoor.
Word ze toch alleen maar dik van

Ik denk dat 100 euro een redelijke prijs is maar dan zou ik wel zeggen dat je de hoefsmid niet meer voor beide paarden betaald en het voer ook gewoon ieder de helft.
En anders zou ik een ander stukje land gaan zoeken.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:20

Blijkbaar delen jullie wel de kosten van het voer. Jij rijd haar pony ook, dat is aardig van je. Jouw pony is gezelschap voor de hare en dat is voor haar meegenomen, maar dat wil niet zeggen dat zij je daarvoor wat verschuldigd is. Ik heb het gevoel dat jij vind dat je al heel veel voor haar doet en dat zij daar rekening mee mag houden. Als je dat vind dat moet je haar dat dus duidelijk maken.
Stel dat zij daar mee instemt dan heb je dus wel een zakelijke afspraak dat jij daar gratis mag staan mits jij haar pony zoveel keer per week rijdt, de hoefsmid betaald en haar pony gezelschap heeft aan de jouwe en je god weet wat nog meer voor haar doet. Weet dus waar je aan begint.

Je kunt het ook anders bekijken, dit kan namelijk ook in je voordeel werken. Maak duidelijke nieuwe afspraken niet alleen over wat je moet betalen maar ook over wie wat doet. Als jij er voor gaat iets te betalen maar minder verplichtingen te hebben dan is het ook goed. Onderhandelen is een zwaktebod in dit geval, als jij heel goed voor jezelf bepaald welke diensten en hoeveel geld je hebt om te onderhandelen kun je er wel eens heel goed af komen.

Over de prijs van weidegang kan ik je niks wijsmaken. Ik woon niet bij je in de buurt en ik weet niet zo veel van de huur van een weide. Maar als je hier even rond zoekt zijn daar vast wel topics over.
Genoeg goede raad nu, succes

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:16

Wij betalen 75 euro per maand voor weidegang en krijgen dan als het gras op is een nieuw stuk. Het zijn mooie grote stukken land. Ik vind 100 euro wel duur, zeker als het een kleiner stuk is en er weinig gras op staat. Moet je dat dan het hele jaar door betalen? Anders zou ik ervoor gaan om 100 euro incl. hooi/krachtvoer voor te stellen. Raar trouwens dat jij de hoefsmid voor allebei betaalt....

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:26

Ik betaal 25 euro per paard en dan staan ze op 2 hectare grasland, wat door de boer wordt onderhouden. Ik vind 100 euro wel heel veel. Dat kosten mijn paarden nog niet eens in onderhoud als ik ze op stal heb staan.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:41

Tja, dat is natuurlijk per provincie verschillend.
Ik betaal hier in Drenthe 250.- per jaar per hectare maar er zijn hier ook stukken waarvoor je slechts 75.- per jaar per hectare betaald heb ik gehoord maar die mag je niet het hele jaar door gebruiken en daar moet je je ook aan bepaalde regels houden.
Ik heb een halve hectare dus betaal maar 125.- per jaar voor gebruik zonder regels het hele jaar door, gewoon bij een particulier.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:38

Kyona schreef:
Wij betalen 75 euro per maand voor weidegang en krijgen dan als het gras op is een nieuw stuk. Het zijn mooie grote stukken land. Ik vind 100 euro wel duur, zeker als het een kleiner stuk is en er weinig gras op staat. Moet je dat dan het hele jaar door betalen? Anders zou ik ervoor gaan om 100 euro incl. hooi/krachtvoer voor te stellen. Raar trouwens dat jij de hoefsmid voor allebei betaalt....

Er staat niet zoveel gras bij ons als waar de koeien staan.
Maar mijn pony is nogal DIK en mag daarom ook niet zoveel gras,
dus samen met nog 2 dikkere paarden staan ze op een veld met genoeg gras om te knagen maar niet teveel om dikker te worden.
Ik betaal dit niet het hele jaar omdat s'winters staan ze overdag in een grote paddock en s'nachts op stal...

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 11:59

We hebben destijds afgesproken dat ik niets hoefde te betalen , ik wou wel maar het hoefde niet!
De hoefsmid tja dat doe ik gewoon ze hoeven allebij alleen maar bekapt te worden verder niet.
Ze staan op een halve hectare waar haast geen gras staat , ze hebben nog een stuk maar omdat haar pony last heeft van zomer exceem mag die daar niet staan en kan ik die van mij alleen er in zetten als ik er ben.