Welke zadel moet ik nemen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

prestige
Geen stemmen
jc
Geen stemmen
kieffer
Geen stemmen
stubben
Geen stemmen
euroriding
Geen stemmen
passier
Geen stemmen
barnsby
Geen stemmen
schumacher
Geen stemmen
zie bericht in je topic
Geen stemmen
per pb
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 20:19

Hai,
Ik heb een speciale voorkeur.
Maar wat vinden julllie.
Welke merkzadel raden jullie aan.

en heeft iemadn evt een prestige Dressuurzadel Te koop

SkyMarian

Re: Welke zadel moet ik nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:03

Ik zou zeggen 1 die iig het paard goed past en dan wat je zelf fijn vindt zitten. Beiden kunnen een ander je niet vertellen

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:05

Heej,

Ik vind eigenlijk dat een merkzadel nie perse moet. Een merkloos zadel kan even goed zijn en je zal er niet zoveel voor betalen.

xxx

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:06

ikzelf vind wintec zadels lekker zitten, maar dat is natuurlijk voor ieder mens en paard verschillend

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:09

een Torsion...

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:12

Een goed passend zadel met een goede boom zoals stubben/kn/passier enzo.
kieffer heeft geen geweldige boom en JC ook niet.
Je kan beter een 2e handse nemen van een goed merk dan een nieuw flut zadel van een onbekend merk.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 21:53

ik koop GEEN merkloze zadel met de simple reden te harde zit. Dat is mijn mening !! ik koop een merkzadel om de boom te laten verbeteren of iets . Wintec ben ik niet voor mijnlaarzen slijten ernorm hard. Dat vindt ik zonde. En dat verhaal van kieffer slechte boom ik heb er wel eens wat van opgevangen

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 22:15

Een zadel is voor zowe ieder paard als voor iedere ruiter persoonlijk. Hier vind iemand een Wintec fijn en ik vind het gruwelijk om op te zitten. De zadelkeuze is zo persoonlijk daar is haast niks over merken van te zeggen. Ik zweer bij mijn Anslyzadel maar er zijn mensen die dat vreselijk vinden ..

kortom merken zeggen niet zo veel. Dat is echt te persoonlijk.

spyro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:00

Het zadel wat het beste past op jouw paard

Tatt_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:06

Een zadel wat past op jouw paard natuurlijk,
Je doet het natuurlijk niet om een merkje op je paard te hebben of wel ?
Als je geen merkzadel goed vind passen,koop je een zadel wat geen merk heeft,maar wel lekker past.Ennehm,een zadel zonder merkje hoeft heus niet hard te zijn,ik had vroeger 3 zadels zonder merk die 10x beter zitten als de Kieffers en Stubbens waar ik al mee gereden heb
Ook vind ik dat de laatste tijd echt enorm veel mensen een zadel kopen,alleen zacht genoeg voor hun dikke vette r**t
Neem het niet persoonlijk,maar het is echt het belangrijkst dat het past op je paard,daarna kan je gaan kijken of hij lekker zit.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 23:15

Sja ik zweer bij mijn passier grand gilbert extra, maar sommigen kunnnen hier totaal niet op zitten.

De Euroriding Diamant vind ik ook erg fijn, en de Luxor ook wel. Verder heeft een vriendin van me een Stubben Maestoso (de extra luxe uitvoering) en die zit op haar paard fantastisch, maar op de mijne weer helemaal niet lekker.

Kieffer is waardeloos, je krijgt er een stoelzit van en de boom is niet je van het (evenals het leer).

Prestige moet echt op je paard passen, dan zit het super.
Ainsleys liggen meestal niet zo fijn op een paard model duikboot, maar zitten goed op een bergopwaarts lopend paard.

Kortom je moet gewoon een hoop zadels uitproberen!! En zorg dat je voor jezelf de goede maat hebt, de inchmaat maakt voor het paard niets uit maar voor jezelf des te meer!
Ik ben klein en heb een 16,5 inch Passier. Dat zit geweldig, terwijl ik op een 17,5 inch mijn knieën open rijd.

Inderdaad is het belangrijkste: zorg dat het goed past en fijn zit en laat er ALTIJD een expert naar kijken!

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 06:53

iedereen bedankt. Wat ik dus heb met merkloze of zadelmarkt dressuurzadels is dat ik er een enorme HARDE kont van krijg Maar bij mijn Pagony dressage weer niet. Ik wil nu eenm zadel met veel wrong. Welke zzadel hebben dat.

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:03

Missouri schreef:
Kieffer is waardeloos, je krijgt er een stoelzit van en de boom is niet je van het (evenals het leer).

Dat van dat leer ben ik absoluut niet met je eens! Mijn Kieffer is nu bijna 5 jaar oud en het leer ziet er nog steeds als nieuw uit. Zal misschien met onderhoud te maken hebben.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:12

Mijn vorige Kieffer (munchen vz) heb ik 10 jaar gehad en bracht bij inruil nog €400,- op terwijl hij 1900,- gulden heeft gekost. Furgers in Soest zei ook dat een kieffer altijd waarde houd omdat het goede zadels zijn.
De boom was ook super hij is enkele keren aangepast en was nog steeds goed. Het leer zag er ook nog super uit. Heb er erg veel plezier van gehad. Ik heb nu een Kieffer Olympic Athen (dressuur). En deze zit heerlijk. En je krijgt er zeker geen stoelzit van. Ik heb nog nooit zo net gezeten. Ik kan met dit zadel niet eens in een steolzit gaan zitten. Alleen maar netjes rechtop. Bij mijn veelzeidigheids zadel was dit wel iets minder maar dat is logisch.

Ik wil alleen nog maar Kieffer. Ligt ook super op mijn paard die toch wel een moeilijke rug heeft.
Maar ieder heeft zo zijn eigen voorkeur.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:24

Ik heb een stubben springzadel en een premiere dressuurzadel. over beide ben ik zeer te spreken. Mijn stubben is duur maar de kwaliteit van het leer is echt heel erg goed. De premiere is een stuk goedkoper en de zit is nu wat dun aan het worden maar die laat ik wellicht wel een keer voeren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:29

Wintec, de ainsley die ik reed zat ook wel fijn!

tonypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 08:30

khorizon schreef:
Mijn vorige Kieffer (munchen vz) heb ik 10 jaar gehad en bracht bij inruil nog €400,- op terwijl hij 1900,- gulden heeft gekost. Furgers in Soest zei ook dat een kieffer altijd waarde houd omdat het goede zadels zijn.
De boom was ook super hij is enkele keren aangepast en was nog steeds goed. Het leer zag er ook nog super uit. Heb er erg veel plezier van gehad. Ik heb nu een Kieffer Olympic Athen (dressuur). En deze zit heerlijk. En je krijgt er zeker geen stoelzit van. Ik heb nog nooit zo net gezeten. Ik kan met dit zadel niet eens in een steolzit gaan zitten. Alleen maar netjes rechtop. Bij mijn veelzeidigheids zadel was dit wel iets minder maar dat is logisch.

Ik wil alleen nog maar Kieffer. Ligt ook super op mijn paard die toch wel een moeilijke rug heeft.
Maar ieder heeft zo zijn eigen voorkeur.

ja maar ik vind wel dat kieffer deze tijd behoorlijk duur is hoor

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:12

Ik heb €1200,- betaald voor mijn Kieffer Olympic Athen. Dat vond ik nog wel meevallen. Je hebt een Kieffer vanaf €1000,-. Het is nog een van de goedkopere merkzadels. Andere merken zijn vaak nog weer iets duurder.
Maar het belangrijkst vind ik toch wel dat mijn zadel perfect op mijn paard ligt. Dan maar duurder.

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 09:36

ik heb rossner vzh die zit echt heerlijk ik reed eerst met een rossner springzadel maar die vond ik minder lekker zitten dan de vzh. en ainsley zit ook heerlijk.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:50

iedergeval 1 die goed op je paard ligt en waar jij goed opzit.
ik ben helemaal weg van de euroriding.

en ik heb ook weleens op een barnsby gereden die vond ik ook erg fijn maar die lag niet goed op mijn paard,

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 01:08

Na jaren vele soorten geprobeerd te hebben , ben ik weer terug bij het begin.

KN-Symphonie, onverwoestbaar, waardevast en past op practisch elk paard. heeft een onafhankelijke zit, waarbij je dus niet gedwongen zit.

De door mij inmiddels weer verkochte zadels waren :

County 2000...........erg gedwongen zit, wel mooie kwaliteit.

Jess-e Rider super zadel, fantastische kwaliteit ( ken niet beter) paste helaas niet op mijn nieuwe paard.

Euroriding Luxor dressuur........idem als County

Prestige Top Dressage, voorsingelsysteem, bagger voor de rug van het paard, je trekt het zadel in de rug.Pijnlijke schouderspieren bij het paard. Veel wrong daardoor wel erg breed, maar zat goed mits hij past. Past op weinig paarden. Wel mooi zadel om te zien.

Nu dus weer KN en daar blijf ik maar bij.

Op Kiefferzadels kan ik niet zitten. Heb een te onafhankelijke zit.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 01:13

Rozenhaf schreef:
ik koop GEEN merkloze zadel met de simple reden te harde zit. Dat is mijn mening !! ik koop een merkzadel om de boom te laten verbeteren of iets . Wintec ben ik niet voor mijnlaarzen slijten ernorm hard. Dat vindt ik zonde. En dat verhaal van kieffer slechte boom ik heb er wel eens wat van opgevangen

Nou ben ik zelf ook geen merkloos zadel fan.
Maar die reden die jij opnoemd is KUL!!!
Harde zit??? nou dan moet je mijn vroegere pony dressuurzadel eens proberen... echt super soft.
Nou zijn er wel andere dingen aan dat zadel die niet netjes zijn.

En verder vind ik dat niemand je iets aan kan rijden tenzij ze je paard kennen.
Deze keuze moet je zelf maken door van alles op je paard te leggen en te kijken welke het beste voor jou paardenrug is.
En degene die dat zijn kun je testen of ze lekker zitten!

Bij mij is dat bijvoorbeeld KN...

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-05 06:53

daantjuhhh schreef:
Rozenhaf schreef:

Nou ben ik zelf ook geen merkloos zadel fan.
Maar die reden die jij opnoemd is KUL!!!
Harde zit??? nou dan moet je mijn vroegere pony dressuurzadel eens proberen... echt super soft.
Nou zijn er wel andere dingen aan dat zadel die niet netjes zijn.

En verder vind ik dat niemand je iets aan kan rijden tenzij ze je paard kennen.
Deze keuze moet je zelf maken door van alles op je paard te leggen en te kijken welke het beste voor jou paardenrug is.
En degene die dat zijn kun je testen of ze lekker zitten!

Bij mij is dat bijvoorbeeld KN...

Ik zei dat is mijnn MEning ik heb geen grote spekkont hoor daarom koop ik ook zadel van 16,5 inch... maar goed Kn kan ik me niet echt veroorloven mocht er iemand zijn di ehem voor 600 kan aanbieden graag.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 07:59

ik heb ook geen spekkont.
Ik ben 172 en 50 kilo.
Maar niet alle merkloze zadels zijn hard.
Dat is geen mening dat is een feit,
Ik constateer het namelijk hier thuis met een merkloos zadel.
Ik moet eerlijk zeggen ik hou absoluut niet van merkloos, maar de reden die jij op noemd.
En dat wil ik graag rechtzetten met de waarheid.
EEN FEIT!
Er zullen uiteraard zat harde merkloze zadels zijn.
Maar net als met alles heb je uitzonderingen.
Veel succes met het zoeken naar een goedpassend zadel.