Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar bij mijn Pagony dressage weer niet. Ik wil nu eenm zadel met veel wrong. Welke zzadel hebben dat.
Missouri schreef:Kieffer is waardeloos, je krijgt er een stoelzit van en de boom is niet je van het (evenals het leer).

khorizon schreef:Mijn vorige Kieffer (munchen vz) heb ik 10 jaar gehad en bracht bij inruil nog €400,- op terwijl hij 1900,- gulden heeft gekost. Furgers in Soest zei ook dat een kieffer altijd waarde houd omdat het goede zadels zijn.
De boom was ook super hij is enkele keren aangepast en was nog steeds goed. Het leer zag er ook nog super uit. Heb er erg veel plezier van gehad. Ik heb nu een Kieffer Olympic Athen (dressuur). En deze zit heerlijk. En je krijgt er zeker geen stoelzit van. Ik heb nog nooit zo net gezeten. Ik kan met dit zadel niet eens in een steolzit gaan zitten. Alleen maar netjes rechtop. Bij mijn veelzeidigheids zadel was dit wel iets minder maar dat is logisch.
Ik wil alleen nog maar Kieffer. Ligt ook super op mijn paard die toch wel een moeilijke rug heeft.
Maar ieder heeft zo zijn eigen voorkeur.
Rozenhaf schreef:ik koop GEEN merkloze zadel met de simple reden te harde zit. Dat is mijn mening !! ik koop een merkzadel om de boom te laten verbeteren of iets . Wintec ben ik niet voor mijnlaarzen slijten ernorm hard. Dat vindt ik zonde. En dat verhaal van kieffer slechte boom ik heb er wel eens wat van opgevangen
daantjuhhh schreef:Rozenhaf schreef:ik koop GEEN merkloze zadel met de simple reden te harde zit. Dat is mijn mening !! ik koop een merkzadel om de boom te laten verbeteren of iets . Wintec ben ik niet voor mijnlaarzen slijten ernorm hard. Dat vindt ik zonde. En dat verhaal van kieffer slechte boom ik heb er wel eens wat van opgevangen
Nou ben ik zelf ook geen merkloos zadel fan.
Maar die reden die jij opnoemd is KUL!!!
Harde zit??? nou dan moet je mijn vroegere pony dressuurzadel eens proberen... echt super soft.
Nou zijn er wel andere dingen aan dat zadel die niet netjes zijn.
En verder vind ik dat niemand je iets aan kan rijden tenzij ze je paard kennen.
Deze keuze moet je zelf maken door van alles op je paard te leggen en te kijken welke het beste voor jou paardenrug is.
En degene die dat zijn kun je testen of ze lekker zitten!
Bij mij is dat bijvoorbeeld KN...