Ik kan niet kiezen wat ik wil, dus ik vraag me af of jullie mij niet kunnen helpen door mij tips, voordelen, nadelen enz te geven over deze twee sporten!!
Ik wil dus graag óf dressuur óf endurance doen..
Ik kan alleen niet kiezen!
Dressuur vind ik zelf ontzettend leuk en als je daar goed in bent kun je heel beroemd worden(mijn droom dus), maar mijn paard is er niet zo heel goed in. Ze vind het hoog lopen heel erg moeilijk, maar daar kunnen we uiteraard op oefenen.
Maar ik vind endurance ook heel erg leuk. Je rijdt met je paard lekker buiten, en dan (gezien mijn leeftijd) met iemand anders. Mijn paard geniet daar ook heel erg van en als we met tweeën rijden is ze het meest braaf. Maar soms kan ze buiten ook heel heftig zijn en ze kan schrikken en dat vind ik eng. Ik moet haar ook eerst even moe rijden voordat ik met haar naar buiten kan.
En daarbij komt ook nog dat ik voor het rijden haar vast 5 tot 10 minuten moet longeren om te kijken of ze niet gek gaat bokken ofzo.
En in een groep is ze altijd heel erg bang, vooral als mensen dicht langs ons komen.
Nou, moeilijk, maar wat moet ik kiezen.
Het is niet zo dat ik me meteen dit weekend inschrijf, maar het zal zeker nog een jaartje ofzo duren voordat het zover komt...