Paard van de dierenbescherming?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Paard van de dierenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 16:06

Hallo!

Ik kijk regelmatig Animal Planet, en daar zie je regelmatig dat als er paarden zijn binnen gebracht bij de dierenbescherming (dit is dan in Amerika) dat deze dan vaak weer een goed huis krijgen bij mensen die veel van paarden houden.
Nu is mijn vraag: weet iemand of dit in Nederland ook zo is geregeld? Kun je hier in Nederland ook een paard kopen dat bij de dierenbescherming is terechtgekomen, om dit dier dan weer een goed onderdak te bieden?
Want ik heb gekeken op de site van de dierenbescherming, en daar staat niets over paarden, wel over honden en katten enzo.

Dus: heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand waar er meer informatie over te vinden is, een site oid?

silverblue

Re: Paard van de dierenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:41

ik kijk ook met regelmaat naar animal plannet,als je ziet hoe die paarden er bij staan voordat ze in beslag worden genomen is niet te gelofen,ik zou ook wel eens willen weten hoe dat hier in nederland gaat

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:47

ik kijk ook heel vaak animal plannet maar ik ken wel iemand die bij de dierenbescherming werkt ik kan wel een x aan haar vragen hoe dat zit daar ja?

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:09

Een tijd geleden is er een hele grote kudde met tinkers en shetlanders in beslag genomen. Na een tijd is er een openbare verkoop geweest, waar een ieder kon bieden op de pony's. Mijn vriendin heeft daar toen een tinker gekocht. Moet zeggen, dat ze voor veel geld werden verkocht, terwijl ze er slecht uit zagen en er nog veel dierenartskosten bij zijn gekomen.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:14

melody2 schreef:
Een tijd geleden is er een hele grote kudde met tinkers en shetlanders in beslag genomen. Na een tijd is er een openbare verkoop geweest, waar een ieder kon bieden op de pony's. Mijn vriendin heeft daar toen een tinker gekocht. Moet zeggen, dat ze voor veel geld werden verkocht, terwijl ze er slecht uit zagen en er nog veel dierenartskosten bij zijn gekomen.

Ja maar het lijkt me dat je geld dan wel goed terecht komt omdat er dan andere paarden en dieren weer gered kunnen worden!!!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:18

ik ken iemand die 2 shetten van de Db heeft.. Staan gewoon bij haar thuis, ik wist niet eens dat ze neit van haar waren want ze staan er al zo lang...
Alleen over het inslapen etc moet overleg gepleegd worden met de Db want daar zijn ze nog steeds van.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:29

Ja Bando, als je dat wilt navragen, graag!
@ Liezel 1: Maar hoe is die vriendin dan aan die shetjes gekomen? Heeft zij contact opgenomen met de db, of de db met haar?

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:55

In Belgie zit een stichting die inbeslaggenomen paarden weer herplaatst, als je echt interesse hebt dan zal ik het adres vragen aan het plaatselijk asiel hier.
Ik sta zelf ook geregistreerd als "1e lijns opvang" als er paarden inbeslag genomen worden (heb nog een weilandje over) tot nu toe heb ik nog geen paarden gehad.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:00

ik heb vroeger jarenlang het paard van de dierenbescherming verzorgd,ik heb nog wel foto's van hoe hij gevonden was...

er zijn mensen in nederland die zich inzetten voor de DB,en die vrouw deed dat ook,ze ving ook honden en katten op.

later heb ik het paard van haar gekregen,en is het op 27 jarige leeftijd overleden aan koliek..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 19:20

Mijn pony komt ook van de dierenbescherming (zie profiel). Hij was mager maar al wel opgelapt dat ik hem kocht. Hij was verwaarloosd, dwz als kinderpony gekocht maar voornamelijk wat in een kale wei gestaan en er werd niet meer naar omgekeken. Ik geloof dat hij gewoon is af gestaan. Ik kwam hem op het spoor omdat ik vrijwilliger was op de Dierenambulance. De pony stond bij de vogelopvang. Die ving ook wel eens kleine dieren op zoals geiten en schapen en pony's.
Ik heb hem gekocht tegen kostprijs dus castratiekosten, hoefsmit, entingen en verblijf daar. Geen idee hoe je aan een adres komt waar je een paard kan kopen. Neem eens contact op met de DB.
Ik heb er in iedergeval een superpaard aan. Het enigste wat ik merk van zijn verwaarlozing is een afwijkende hoefstand maar daar heeft hij bijna geen last van.

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 20:14

Ook kan je kijken op www.paardenopvang.com
Hun vangen verwaarloosde paarden op, maar hebben ook paarden in de bemiddeling, hun oude eigenaar kan dan bijvoorbeeld niet meer voor ze zorgen en staat het paard aan de stichting af. De stichting zoekt dan weer een passend adres. Wel blijft het paard eigendom van de stichting en krijg je vooraf en eens per halfjaar controle geloof ik. Een paard via hun kost geloof ik rond de € 500.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 22:26

@ Mist: Nee, ik ben niet op zoek naar een paard, ik was gewoon benieuwd. Misschien iets voor ''later als ik groot ben'' .