Ervaring County zadels??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Niekes

Ervaring County zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 14:58

Ik zou graag willen weten wat jullie ervaringen zijn met County zadels. Zijn het kwalitatief goede zadels? Is het goed leer? Etc....

zoefie

Re: Ervaring County zadels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:01

Ik heb al een heeele lange tijd een county. Volgens mij heb ik deze in 1998 gekocht en ik ben er nog steeds heel tevreden over. Het leer is ook nog altijd goed en hij ziet er naar mijn mening (als ik hem gepoetst heb) heel goed uit. Verder vind ik de county heel fijn zitten. Alleen heb ik nu wat probleempjes, met het zadel qua pasvorm, maar dat is niet gek als je bekijkt hoe mijn paard veranderd is. Dus binnenkort komt een zadelmaker eens langs om te kijken hoe het verder ligt.

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 15:05

Hebben deze zadels standaard dikke kniewrongen en een diepe zit?? Blijft de pasvorm goed? Of gaat het zadel vervormen?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 17:36

Ik heb een Competitor 2000 en ben er zeer tevreden over. Het is nu 3 jaar oud en het leer is nog steeds supersoepel en vertoont bijna geen slijtage (bij dagelijks gebruik).
Dikke kniewrongen vind ik ze niet hebben, maar je hebt er wel een mooie beenligging door.
Ik vind ook de zitting lekker zacht, in tegenstelling tot sommige andere plank-merken.

Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wel wat.

Over de oude modellen heb ik het trouwens niet, alleen over het laatste model.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:06

Ik heb een oude County. Die heeft echt een heel goede pasvorm; hij past op mijn 3/4 arabiertje, draver, normaal gebouwde E-pony en een haflinger!
Er zit een aardig diepe zit in, de wrongen zijn niet al te groot maar ik vind het zadel heel stabiel zitten.
Ben zeker tevreden over dit merk, als mijn "ouwetje" toch ooit met pensioen moet, wordt t voor mij en mijn paard weer een County

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:09

Superzadels!
Ik heb de mijne nu zo'n 6/7 jaar, en hij ziet er nog super uit!

Ze zitten inderdaad heerlijk zacht, en je been ligt in een hele mooie houding.
Fijne diepe zit en dikke kniewrongen

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 18:23

Hoe kom ik erachter welk model het zadel is? Ik wil misschien een bruin county zadel gaan kopen (2e hands) maar het model staat er niet bij. Weet 1 van jullie misschien de site van county??

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 18:59

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 21:37

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:21

Heb er ook altijd met veel plezier op gereden. Als het een echt oud zadel is wat je op het oog hebt, zitten er bijv. geen keilkussens onder. Die zou ik laten liggen, want die zijn lastiger passend te krijgen. Hou ook in gedachten dat bruine zadels minder geliefd zijn dan zwarte en daardoor ook minder waard!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 07:26

Viel me wel op dat het een typisch zadel is voor wat slankere mensen. Een paar mensen die wat stevig zijn, vonden het bijv. niet zo lekker zitten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 10:54

Ik heb het ook gehad vond het een geweldig zadel . Alleen mijn patsertje begon spieren te ontwikkelen en toen paste het niet meer . Dus nu heb ik een kentaur, Het duurde toch wel even voordat ik daar ook heel stevig in zat. Met de county overleef je met gemakt de grootse bokken

Citaat:
Viel me wel op dat het een typisch zadel is voor wat slankere mensen

Ik ben inderdaad een sprietje

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 11:18

Ik heb (lang geleden ) een County gehad en ben er altijd heel goed over te spreken geweest.
Later ben ik overgegaan op Euroriding omdat de County niet goed op mijn (nieuwe) paard lag.
Jammer, want ik had zo een nieuwe gekocht
Op mijn eerste paard lag het zadel echt perfect, dit paard was vrij rank gebouwd.
Op mijn andere paarden paste het voor geen meter, dit waren beide vrij massale dieren.