wie kan mijn paard scheren? en hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jentel

wie kan mijn paard scheren? en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:23

hallo,

We hebben een pony het een kruising tussen een fjord en een apeloossa.
Deze pony zit nu al weer erg dik in haar vacht, we hebben haar al eerder dit jaar geschroren maar het groeit erg hard.
Eigenlijk wil ik haar wel laten scheren maar het probleem is dat ik haar straks op de manege ga stallen en ik vind het vervelend dat ze dan een deken op moet hebben.
Kun je ook de pony laten scheren op een wat langere stand? zodat ze niet te kort word!of een bepaald patroon!
En is er iemand bij mij in de buurt die dat kan(wil er een vergoeding voor geven)
Ik woon in wierden.
groetjes jentel

Oliver

Re: wie kan mijn paard scheren? en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:25

Er zijn wel bepaalde patronen. Maar een deken is toch niet zo vervelend? Op welke manege ga je je paard stallen?

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:26

op zich is het niet vervelend.. maar ik ben bang dat ze het vergeten..en dat ze dan ziek word..
ze gaat na stal agnes.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:28

je kunt opzich een streeppatroon scheren, je scheert dan het onderste stuk van de hals, de borst en de onderkant van de buik.
ze kunnen dan beter de warmte kwijt en hoeven met dat model in een binnenstal nog geen deken op. maar dan heb je nog wel op de rest van de pony die dikke vacht.

scheren op een langere stand zou ik niet doen, het is evt wel mogelijk, maar erg moeilijk te scheren en het wordt eigenlijk altijd lelijk.

ik wil haar wel voor je scheren (heb ervaring ) maar heb zelf geen apparaat.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 07:30

zal je dat willen doen lissy? superrr... dan ga ik even kijken of ik iets kan regelen... alvast bedankt!! topppie..

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 11:02

jentel schreef:
op zich is het niet vervelend.. maar ik ben bang dat ze het vergeten..en dat ze dan ziek word..
ze gaat na stal agnes.

een geschoren paard in de winter zonder deken wordt er ook niet gezonder op..

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:44

Hoeoz zouden ze de deken vergeten...niemand hoeft de deken toch af te doen...als ze geschoren is heeft ze m toch altijd om...dan haal je m er alleen tijdens het rijden af...en dat doe je tenslotte zelf.....toch?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:47

Maar als het paard buiten komt in de regen, en dan met zijn gewone deken in de regen staat, deze kletsnat wordt en er geen andere deken is, dan heeft de TS wel een probleem.

Ik zou je adviseren om nu te scheren, dan heeft de vacht nog de gelegenheid om een beetje bij te groeien voor de winter en is ze niet meteen zo kaal. Het is nu zo koud nog niet, dus het kan best.

Als je paard tegen het scheren kan, kun je bij de ruitersportzaken een scheerapparaat huren. Scheren is echt zo moeilijk niet. Als je paard niet tegen het scheerapparaat kan, zou ik de DA om een verdoving vragen. Je kunt ook preventief laten verdoven, maar dan is dat nog geen garantie dat ze niet door de verdoving heengaan bij het scheren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:49

de pony wordt ook gebruikt in de lessen, dus er rijden ook leskinderen op. vandaar dat ze bang is dat ze vergeten de deken er weer op doen.

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-05 23:50

nou het is niet zo erg dat ze de pony in de regen laten staan en dan zo nat weer binnen zetten.. hahaha
het gaat erom dat er ook kleine kinderen rijden zoals lissy al schreef.. maar ik denk inderdaad dat als ze nu word geschoren dat ze dan prima de winter doorkomt met een dekentje...komt goed.. bedankt allemaal.. ik overleg het verder met lissy.. die kan me helpen met scheren..hier mag wat mij betreft een slotje op.
lissy je hoort nog van me..

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-05 15:10

de pony heeft erg veel vacht verlore de laatste week...
goed rossen en borstelen!
ze is nu redelijk glad.. ik doe haar een zomerdekentje op als het weer iets slechter word.. misschien blijft ze dan zo.. dan is het goed!! dus hier mag een slotje op..hahaha had ik vorige keer ook al geroepen geloof ik..