koetsvraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vanity

koetsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 12:56

Vraagje voor de mensen met verstand van karretjes!

Ik heb een welsh jaarling die in de opfok staat, waar ik mee wil gaan mennen!
Nu heb ik een tijd geleden op marktplaats een leuke koets op de kop getikt, die nu al een tijdje hier staat! Er is echter 1 probleem, op de foto leek ze kleiner dan ze is! En er heeft een D of E-pony en klein paardje voor gestaan!
Mjin welsh wordt max. 137 cm, dus nu mijn vraag!
Ik zou het erg jammer vinden om de kar weg te doen, daar ze een koopje was en erg mooi is enzo! Maar wie kan me zeggen hoe je kan kijken of hij ervoor zou kunnen of of het mogelijk is de bomen te veranderen ofzo? Zodat ik de kar niet weg hoef te doen, maar ook niet mijn pony!

Sjonniej

Re: koetsvraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:06

Hoeveel groter is de wagen dan de pony?
Heb je een foto van beide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:34

Ja iid een foto is wat makkelijker antwoorden.
Misschien valt het harstikke mee, als het een licht wagentje is, is er feitelijk niets aan de hand, dan moet je het esthetische even wegdenken natuurlijk!

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 16:01

Bitch schreef:
Ja iid een foto is wat makkelijker antwoorden.
Misschien valt het harstikke mee, als het een licht wagentje is, is er feitelijk niets aan de hand, dan moet je het esthetische even wegdenken natuurlijk!

het is gewoon zo dat de bomen te hoog zijn voor de pony! maar ik ben totaal niet technisch aangelegd en het is mijn eerste koetsje, dus ik weet niet of ik er iets aan kan veranderen!

De pony is nog niet uitgegroeid nu, maar hij wordt iets van 1.35-1.37 m maximum, ik zal even een foto plaatsen van de koets en ik zal ze eens opmeten!

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 16:40

maar je mag toch pas met een pony voor de koets als die 2 jaar is? ( of mag dat al wel eerder) want ik had gehoord dat dat pas mog als ze 2 jaar waren?:$

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 17:28

bando schreef:
maar je mag toch pas met een pony voor de koets als die 2 jaar is? ( of mag dat al wel eerder) want ik had gehoord dat dat pas mog als ze 2 jaar waren?:$

er staat toch nergens dat ik die koets nu al wil gebruiken, ik ben niet gek! Hij is nog maar net 1! en ik ben ook geen voorstander van een 2-jarige inspannen, maar dat gebeurt wel helaas!

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 10:20

vanal een jaar of twee kan je wel met het tuig spelen maar echt beleren is idd beter als ze wat ouder is , maar dat was je vraag niet.
Ik weet niet wat voor type wagen het is maar soms kan je de wielen vervangen door een kleinere maat mits de verhouding van wiel, wagen en paard cq pony niet wordt verstoord...
Een foto is makkelijker....

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-05 16:16

kan ik mss een foto doorsturen naar je emailadres, want ik kan ze niet uploade, omdat het een verkeerd bestandtype is ofzo!