Verkeersmak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leelo

Verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:21

Ter afwisseling van het zadelmak maken en inrijden ga ik regelmatig met mijn vierjarige merrie wandelen. Tot nu toe ging dat altijd prima. Ze genoot er zichtbaar van en ze snapt nu zelfs al dat ze in de berm moet lopen.

Maar sinds we de afgelopen keer een megatractor tegenkwamen, begint ze nu bij elke auto/brommer/moter te springen en trekken. Nu kon ik haar vandaag (tot drie keer toe) nog wel houden, maar echt veilig is het niet natuurlijk.

Hebben jullie goede tips hoe ik dit kan doorbreken? Ik ga binnenkort al met haar achter een bomproof paard aanwandelen, maar misschien weten jullie nog trucjes om haar wat rustiger te houden? Of hoe ik haar moet begeleiden...

Lucy_

Re: Verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:29

Ik zou vragen aan een bevriende boer of dat hij een keer met zijn trekker langs wil rijden of iemand die een brommer heeft ofzo Ik heb dat zelf nooit gehad omdat wij een loonbedrijf hebben en me broer een brommer gehad en me andere broer heeft een quad dus ze wennen er vanzelf aan

fliam

Re: Verkeersmak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:31

Hebben wij ook gedaan, gewoon een boer vragen een paar keer langs je te rijden. Wat ook kan helpen is naar een trekker toe lopen wanneer de motor van dat ding draait. Neem de tijd om haar te laten ruiken aan de trekker een loop er een paar keer omheen. Raak de trekker dan ook zelf aan, dan kan ze zien dat jij het ook niet eng vind.

succes!