Heeft er iemand tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katiecat

Heeft er iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:11

Ik heb een vraagjuh;

Ik heb sinds april (2005) een nieuw paardje, een New Forest.
Toen ze net bij ons stond was het een wakker en levendig beestje, totdat ze het land op ging.(voor de zomer)

In het begin ging het nog wel, maar nu is ze echt niet vooruit te branden, ze is echt zooooo sloom. (ook onder het rijden)

Ik rij gewoon elke dag op haar, ze staat dag en nacht op het land en krijgt ongeveer anderhalf kilo biks (met een beetje musli) per dag.

Heeft iemand hier ook ervaring mee? En hebben jullie misschien tips voor me waardoor mijn paardje weer wat fitter wordt?

_Luziream

Re: Heeft er iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:15

Heeft je pony veel gras op het land? Dan zou ik niet zoveel bix geven. Daar kunnen ze ook loom van worden. Als je twijfelt laat de VA anders ff een bloedtest afnemen misschien heeft je pony een tekort aan een bepaalde stof. weet je meteen wat je eraan kunt doen. Ik zou in ieder geval geen 1 1/2 kg voer geven op een dag vind ik veel voor een pony die daarnaast ook nog eens dag en nacht op het land staat.
Mijn paard is als hij op het land staat ook een beetje lui, maar als ik hem weer gaat rijden is dat vaak weer snel over. Misschien heeft je pony een dipje? Ik zou als ze zo sloom is een bloedtest doen, misschien ijzer tekort. Succes!!!

Lucy_

Re: Heeft er iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:17

Mijn new-forestje is altijd actief en staat ook dag en nacht op het land krijgt in de zomer geen bix maar in de winter 2 kilo per dag, dan staat ze als het erg vriest de hele dag op stal en anders alleen s'nachts!
Misschien moet je de VA even laten kijken? Misschien heeft ze iets medisch.
Soms is mijn pony ook erg sloom wat ik dan doe is haar rustig warmstappen en warmdraven en daarna een stukje crossen. Of als je alleen maar buitenrij een xtje in een land of een bak of als je alleen maar in een bak of een wei rijdt dan een xtje buiten. Dit kan voor sommige pony's ook helpen!