Wat moet ik hiermee aan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Wat moet ik hiermee aan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:50

Nou ik ben al weer een tijd op zoek naar een verzorgster erbij. Ik hoopte iemand te vinden die volwassen was om zo wat meer zekerheid te hebben zeg maar.

Nou kreeg ik dus een mailtje van een vrouw van 35 jaar met een gezin met 4 kinderen. Het leek haar echt heel leuk om mij te komen helpen. Ze kan bijna elke dag overdag wat mij weer erg goed uitkomt aangezien we geen licht hebben bij de paardjes.

Nou komt het probleem, twee van haar kinderen kunnen goed paardrijden zei ze. Mijn pony word nu ingereden dus daar wil ik sowiezo niemand anders op hebben voorlopig dan zijn vaste amazone. Maar ik ben dus bang dat ze steeds haar kinderen zal willen mee nemen. Ik heb daar echt geen zin in, helemaal niet aangezien de oudste absoluut niet te vertrouwen is met kleine kinderen. Daarnaast heeft ze zelf vrij weinig ervaring. Ze is pas sinds een paar maanden aan het paardrijden. Aangezien het hier over jong en hengst gaat ben ik toch bang dat ze daarom te weinig ervaring heeft. Daarnaast ben ik zelf 21 en ik vind het een raar idee dat ik iemand van 35 jaar alles moet gaan leren, maar goed dat is maar een idee.

Ze heeft me vandaag gemaild met de vraag of we af kunnen spreken maar ik weet dus niet echt goed wat ik hier mee aan moet.

Iemand een suggestie

Jokonootje

Re: Wat moet ik hiermee aan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:06

je kan het haar toch gewoon voor leggen...
en als ze overdag kan dat word `m ook niet met de kinderen denk ik want het lijkt me logisch dat die dan op school zitten en dat ze daarom overdag wel kan...
Maar je kan haar toch gewoon een email sturen met deze vragen en hoe jij erover denkt... dat is het meest logische

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:06

bij twijfel niet doen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:08

Ja heb je gelijk in.

Het is gewoon een raar idee dat ze zoveel ouder is. Ik heb ook wel eens mensen leg gegeven die ouder zijn maar dat voelt anders.

Maar dan is er inderdaad die twijfel. Als ze pas een paar maanden bezig is met rijden, kan ze dan wel met mn paardjes overweg.

Van de andere verzorgster vroeg ikaltijd minimaal 2 jaar ervaring dus die paar maanden zijn wel heel erg kort dan.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:29

Bedenk je wat je wil.
Wil je een verzorgster om te helpen met de paarden verzorgen, of ook om te rijden?
Ik maak uit je verhaal op dat het ook om te rijden is. Je kunt eventueel ook even wachten totdat ze meer ervaren is, en haar er dán pas op laten.
En het hele kinderen gedoe; zeg haar dat gewoon. Ze zal het heus wel begrijpen als je zegt dat je liever geen kleine kindjes wil omdat je niet weet hoe je paardjes daarop reageren. Ik zou het zelf ook geen prettig idee vinden als er kinderen rondliepen bij mijn paarden. Als ze komt, komt ze immers om te verzorgen en kan ze haar kids niet continue in de gaten houden .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:30

Vraag haar gewoon om een 'proefritje' te maken. Als jij het niet erg vind dan. Dan zie je hoe ze rijd op jou paardje. Dan kan je kijken of het klikt en of ze genoeg ervaring heeft. Dan kan je gelijk zeggen of je het een goed idee vind dat ze je gaat helpen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 19:53

Het gaat niet om het rijden. Mijn pony is te klein daarvoor maar gewoon de hele omgangs ervaring die ze mist dan. Hij is op zich wel braaf maar het is en blijft een vechtersbaasje. Die ook vooral mensen graag uitprobeerd in de extreemste vorm.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:00

Ik zou haar gewoon langs laten komen, wie weet klikt het (of niet), je kan dan zelf zien hoe het gaat en als het niet is wat je zoekt kan je dat naderhand aan haar vertellen. Wie weet is ze wel hartstikke goed voor je paarden (als snap ik heel goed dat je, je twijfels er bij hebt, maar niet geschoten, is altijd mis.) Succes ermee.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:12

Bij twijfel niet doen...
zeker omdat je je al niet prettig voelt - dat zij ouder is en minder ervaren....
Iemand dingen leren neemt ook tijd in beslag.....hou daar rekening mee.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:16

Ja dat si zeker waar en aangezien de meeste verzorgsters er na een maand mee ophouden omdat het ze toch tegenvalt dat ze neti kunnen rijden wat ze van te voren al weten maar goed. Ik blijf mensen alles leren en kan elke keer opnieuw beginnen onderhand.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:34

Ik zou gewoon een keer afspreken en dan kijken hoe het gaat. Heb je het idee dat ze idd nog wat ervaring mist dat gewoon eerlijk zeggen.
Maar het hoeft niet zo te zijn, je hoeft niet persé goed te kunnen rijden om goed met paarden om te kunnen gaan. Ik heb nog nooit rijles gehad maar kan toch wel aardig met paarden omgaan al zeg ik het zelf.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 20:40

Ja maar dan heb je dus wel ervaring emt paarden, zij is net begonnen met lessen en heeft daarvoor nog niets met paarden gedaan.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:03

Ik zou haar als optie achter de hand houden en even wachten op evt andere reacties.
Als zij al aangeeft dat haar kinderen goed kunnen rijden, spreekt daar misschien de gedachte van haar uit dat haar kids wel eens op jouw paard zouden mogen.

Je kan haar ook gewoon laten komen (je bent niets verplicht!) en al jouw wensen heel duidelijk voorleggen, zien hoe zij erop reageerd en kijken of het klikt tussen jullie. Heb je voor jezelf wellicht ook het gevoel dat je "geen kans hebt laten schieten".
Succes!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 22:57

Ze mag dan misschien weinig ervaring hebben met rijden maar aangezien 2 van haar kinderen wel goed rijden kan het zijn dat ze al wel langer ervaring heeft in het omgaan met pony's. Vaak zie je bij kleine kinderen toch wel dat vaders en moeders meegaan naar de pony om op te helpen met poetsen en opzadelen ed.
Aangezien rijden voor haar zelf toch geen optie is ivm met maat pony maakt het dan niet uit dat ze maar kort rijd.

Waarschijnlijk zal ze wel in haar achterhoofd hebben zitten dat haar kinderen dan in de toekomst wel op de pony mogen.
Als ze echt zo goed rijden als ze zegt zou je ze eventueel af en toe wel op de pony kunnen laten als ze eenmaal goed is ingereden. 3 berijders is toch niet zoveel.

Wil je dat absoluut niet dan zou ik dat gelijk duidelijk tegen haar vertellen ook al begint ze er zelf niet over.

En inderdaad bij twijfel even doorzoeken naar een andere verzorgster.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 23:04

De oudste van haar vind ik in ieder geval al te groot. Die is al 11 jaar dus past er waarschijnlijk al niet meer op.

Ik slaap er nog een nachtje over en dan beslis ik morgen avond wel wat ik ga doen. In ieder geval fijn zo al die meningen.