Altijd buitenrijden --> Slecht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Sas_

Altijd buitenrijden --> Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:52

Ik heb een verzorghaflinger van 5 jaar. Er is geen bak waar ik kan rijden en in de wei rijden is ook geen optie: niet echt vlak, kleigrond (dus meestal erg slecht) en verder lopen er ook nog 3 shetlanders en zo'n 20 schapen bij in dezelfde wei die je dus constant voor de voeten (hoeven ) lopen.
Dus tja: ik maak altijd buitenritten! Heb dr zelf geen problemen mee, vind dat het leukste om te doen, en ik merk aan mn hafje dat ze het ook heerlijk vind, oortjes naar voren en vaak lekker vrolijk dribbelen Maar nu is mn vraag, is het niet slecht om altijd buiten te rijden en nooit zeg maar dressuurmatige oefeningen te doen?

maarloesx

Re: Altijd buitenrijden --> Slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:03

Slecht is het niet denk ik, Maar het licht er ook aan wat je wilt doen wil je concouren gaan rijden of gewoon een beetje reacreatief ( hoe schrijf je dat:P) Ik heb ook wel eens een keer gezien dat er een open plek in het bos is ofzoo dat je daar mischien een beetje kan dressuuren tja.. en als je een keer wilt springen ofzoo.. zou ik toch bij de club gaan mischien kun je ook wel overleggen met je club dat je 1 keer in de 2 weken komt want soms mag je dan gratis in de bak rijden

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:06

In principe kun je in het bos ook gewoon dressuren hoor.
Stelling, buiging, veel overgangen, slalommen tussen een rijtje bomen. Het is even afhankelijk van de plak waar je rijd, maar ik denk dat het op zich geen probleem is. Bak is alleen wél wat handiger.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:11

Ik denk niet dat het slecht is hoor.
Alleen ben ik er geen voorstander van om op de verharde weg te draven.
Verder denk ik dat je paard een super leven heeft

Suusiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:22

Ik denk dat hij dit leuker vindt dan alleen maar in de bak te moeten rijden! Om toch bepaalde spieren wat meer te ontwikkelen zou ik eens gaan dressuren. Ik kom met buitenrijden wel plekken tegen waar dit kan: een parkeerplaats van gras, een heeeeeleee brede berm of een weiland. Probeer maar eens

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:23

Is er geen optie dat je bij die mensen in een andere wei rijdt? Misschien dat dat zou kunnen. Anders kun je inderdaad ergens op een veldje gaan rijden

silverblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:25

als je gewoon lekker recreatief wilt gaan rijden is het natuurlijk heerlijk voor je paardje,ik rij zelf ook meestal met mijn paard in het bos heerlijk is dat en je kunt zeker wel dressuur oefeningen doen,en nog beter,je kunt er heerlijk voorwaarts neerwaarts rijden en lekker recht uit rijden,vind het zeker niet slecht voor je paard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:26

Ik heb helaas ook niet de mogelijkheid in een bak te rijden hier in de buurt, dus voor mij is het ook altijd buitenrijden. Mijn ponies vinden het super, die hoor je niet klagen . Maar soms vind ik het wel jammer dat ik nooit echt serieus met mijn ponies aan het werk kan, bijv. dressuuroefeningen doen enz. Hier zijn alleen maar hele rechte stukken weg met een vrij goede berm, maar helaas zijn deze wegen wel druk (denk aan trekkers, auto's valt wel mee), dus doe je ook niet 'zomaar' ff wat.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:27

9 van de 10 keer rijd ga ik ook lekker naar buiten maar zoals Suusiej zegt ga ik toch afentoe op een groot veld in een industrieterrein (huh ) rijden om bepaalde spieren te trainen.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:51

Gelukkig dat jullie ook niet denken dat het slecht is, ik oefen inderdaad tijdens het buitenrijden wel het voorwaarts-neerwaarts rijden en in stap gaat dat al steeds beter!
Ik ben niet van plan om concoursen ofzo te gaan rijden, is niets voor mij, gewoon lekker recreatief rijden vind ik veel leuker en heb het dus zeker getroffen met deze haf die 200% verkeersmak is!

silverblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:34

dan zo lekker door gaan,weet zeker dat je paardje het ook heerlijk vind

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:36

natuurlijk is het niet slecht!! als je eigen houding maar recht is en je je paard maar niet scheef rijdt. dus met lichtrijden om de zoveel minuten even van been veranderen zodat beide kanten evenveel belast worden. misschien kun je ook kijken of hij aanleuning wil zoeken en dit ook beide kanten proberen als je een bocht maakt. en zo is er genoeg om te verzinnen om buiten ook een beetje met gymnastieken bezig te gaan