Geen ervaring en krijgt geen kans om wedstrijden rijden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jaanster

Geen ervaring en krijgt geen kans om wedstrijden rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 15:33

Heejheej

Ik zit nu 3 jaar op paardrijden.. En ik wil heel graag hogerop komen..
Ik heb nu ook een verzorgpony en ik ga misschien ook priveles nemen..

Maar wat ik echt heel graag zou willen is Klaar gestroomd worden voor wedstrijden.. Maar ik krijg er gewoon geen kans voor..
Ik heb geen eigen paard, niet veel geld om veel lessen te volgen en ik heb geen benul wat ik moet ondernemen?

Hoe krijg ik een kans om mee te doen aan wedstrijden.. en dan bedoel ik niet de manegewedstrijden.. Maar het echte werk.
Heeft iemand hetzelfde.. of weet iemand iets voor me? Want ik weet echt niet wat ik moet doen
Groetjes Mariani

PartTwo

Re: Geen ervaring en krijgt geen kans om wedstrijden rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:36

je kan veagen aan de eigenaar van je verzorgpony of je er mee mag gaan starten en dan kan je een startkaart aanvragen. en de b is niet zo moeilijk, is gewoon in stap en draf een beetje figuurtjes rijden en in de galop een volte.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:40

Gaan werken en het geld wat je verdient spenderen aan je opleiding (en daar versta ik onder boeken lezen, cursussen/seminars volgen en goede instructie).

Vanzelf gaat het niet lukken hoor, hier zul je zelf heel hard voor moeten werken als je ouders het niet voor je betalen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:43

je bent al op de goede weg door met je verzorgpony privelessen te gaan nemen Als de eigenaar het goed vindt kun je een startkaart nemen en als je geen vervoer hebt kun je eens informeren welke verenigingen in de buurt met een grote veewagen gaan.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:28

Ik zou het inderdaad met de eigenaar bespreken en misschien dat je dan met iemand mee kan rijden die ook op wedstrijd gaat.
Heel veel succes maar denk dat je zo al goed bezig bent.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:46

Je weet zelf je probleem; geen eigen pony en geen geld. Dat zijn 2 dingen die aan elkaar hangen.
Ik weet niet of je een bijbaantje hebt, anders kan je daarmee wat geld verdienen voor lessen etc.

Iets anders zit er niet op.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 17:01

Al je geld opsparen en goed les nemen. Je kan trouwens ook heel fijn rijden zonder wedstrijden hoor, maar ik snap wel wat je wilt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:53

Ah, dit ken ik

Wat je in ieder geval niét moet doen, is achter je computer gaan zitten, vol medelijden. Ga wat zoeken, stel jezelf open, neem een goede houding aan en neem met alles genoegen. Zo word je steeds vaker gevraagd, echt waar

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:12

Ik ken het ook, heb precies gehad wat jij nu ook hebt. In de paardensport is het zo: als je geen geld hebt is er bijna geen kans ergens te komen. Dat stelt je doorzettingsvermogen op de proef.

Zoek een baantje inderdaat, want het is geen eenmalige uitgave. Gedeeltelijk wel trouwens, dus ga ook lekker sparen! Wat slim is, is om in januari (hoeft natuurlijk niet meteen 2006 te zijn) te beginnen, dan hoef je niet meteen het jaargeld extra te betalen.

Ik heb een beetje hetzelfde. Maar ik heb een baantje, allemaal tweedehands spulletjes en ik ga onder de man naar het wedstrijdterein (soms wel 45 minuten stappen). Het meeste geld wat ik uitgeef aan Eep, gaat naar de (privé)lessen, á €20,- per half uur van een supergoede ruiter. Dat is misschien wel het belangrijkste, anders hadden we nu echt niet zeven winstpunten in drie wedstrijden!

annieboef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:37

Misschien is het een idee om iemand te zoeken die al wedstrijden rijdt en vragen of je een paar keer met hem of haar mee mag gaan op wedstrijd. (bijv. als groom)

Zodat je een beetje kunt zien wat er allemaal bij komt kijken en wat het niveau is...

Als dat niet lukt is het ook sowieso goed om op wedstrijden te gaan kijken, je leert heel veel van naar andere kijken!

Als je dan een beetje hebt gezien hoe anderen het doen kun je inderdaad beginnen met zelf extra lessen te nemen en een startkaart aan te vragen!!

succes

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:55

Gewoon doorgaan met dingen blijven leren, veel verschillende paarden rijden en je niet van de wijs laten brengen door anderen. Het heeft mij 15 jaar gekost, maar het is gelukt!

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:24

Gewoon rustig beginnen, dus eerst WÉL wedstrijdjes op de manege doen Vooral als je verzorgpaard nog nooit een wedstrijd heeft gereden. Dan kan je na een jaar een startkaart aanvragen en gewoon voor de lol het doen. Later kan je altijd nog hogerop zoeken. Zo doe ik het ook! Ik probeer dit jaar nog 2 wedstrijden mee te doen met de P.C.(ponyclub) en daarna misschien nog een jaar en daarna een startkaart aan vragen. Maar dit ligt allemaal aan school. Tuurlijk wil ik wel wedstrijden gaan rijden. Maar lukt dit niet? Pech gehad dan! Me pony kan het allemaal best maar over mezelf twijfel ik erg!
Ik les dus op een P.C. en in een beginnersles. In ieder geval dat zegt iedereen maar dat valt harstikke mee! In het begin reden we met 3 gevorderden! Daarna kwamen er 2 Beginners/gevorderden bij en later nog 2 beginners. En me instructrice zegt dat de beginenrs erbij komen om van ons te leren! Ik les altijd met me eigen pony en natuurlijk verwacht me instructrice meer van mij en me vriendin! Ten eerste omdat we gevorderden zijn en ten 2de omdat we op onze eigen pony's lessen!
Je moet dus zeker weten dat je er klaar voor bent
Maar veel suc6 ermeej hoor

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:13

Ik lees nu ook dat je manegewedstrijden kan doen. Dat isop zich ook een mooie gelegenheid. Er komen vaak (paarden)mensen kijken, dus als jij goed rijd, val je vanzelf op Ik ben van mening dat je er vanzelf wel uitgepikt wordt, als je goed bent. En bij elk paard leer je weer wat.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:55

voor niets gaat de zon op....

jaanster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 17:17

Ik was vergeten de "stuur me een mail als iemand reageert" optie aan te vinken.. Ik had helemaal geen idee dat er al mensen hadden gereageerd
Laatst bijgewerkt door jaanster op 03-09-05 17:19, in het totaal 3 keer bewerkt

jaanster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-05 17:17

Dankjulliewel allemaal, voor de adviezen. Ik weet zeker dat ik aan sommige dingen echt wat heb!

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:06

ik heb dat dus ook... Ik wil supergraag wedstrijden rijden.. maar mijn ouders vinden het saai en willen me niet brengen... ik heb nou voor elkaar.. dat ik van hen met iemand anders mee mag.. maar god hoelang heb ik daarvoor moeten zeuren... niet te geloven. . maar nu nog iemand vinden he .. maar ze zeggen.. WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG ! dus.... ( ik weet niet of het waar is hoor )

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 16:11

Ik ga wel starten met mn bijrijdpaard.. Het kost idd een hoop geld en ik denk dat je eerst goed moet sparen en ook erover moet nadenken, want het kost allemaal ontzettend veel tijd.. Als je wedstrijd hebt ben je vaak al de hele dag kwijt daaraan.. En denk ook maar is aan het trainen van je paard.

Ik heb op dit moment geen les, omdat ik pas in oktober ga lessen.. en in januari ga ik starten.. ben benieuwd hoe het gaat, en gaat het fout gaat het fout, maar ben wel weer een ervaring rijker.

Owja, ik moet ook altijd ergens naar toe rijden waar ik kan starten want de stal waar we gaan stal is een privestal en die heeft geen wedstrijd, maar er zitten 2 stallen in de buurt waar wel wedstrijd wordt gehouden, dus daar kan ik te paard heen..