bananen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

juweeltje

bananen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:45

heyhey!
Ik had een vraagje:
Mogen paarden bananen hebben??
En wat mogen ze nog meer wat je eigenlijk niet echt verwacht???

xxx Witvoetje

Esmeralda

Re: bananen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:47

paarden mogen heel veel fruit eten, meestal is het beter om de schil te verwijderen (kiwi , sinasappel). Je heb paarden die doen bijna een moord voor aardbeien hihi. Niet alle paarden vinden het overigens lekker hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:55

Paarden mogen zeker bananen !
Ook aardbeien & sinaasappels!
Maar een winterpeen of een appel is toch het makkelijkst en een stuk goedkoper, vind ik.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:01

En mandarijntjes. *maar dat is bijna het zelfde als een sinaasappel*
Peer raad ik af want dat gaat gisten. *dat is wat ze mij hebben verteld*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:02

Mandarijnen en sinasappels bevatten veel zuur waardoor het ook niet zo goed is voor de tanden.
Bananen mogen paarden hebben hoor, maar zoals met alles: met mate.
Anky geeft Salinero ook regelmatig een banaan als tractatie, hij schijnt er dol op te zijn!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:12

Sommige paarden krijgen uitslag van banaan. Bij alle fruit moet je even afwachten of het reactie geeft.
Vergeet niet dat er veel suiker in fruit zit, vandaar dat paarden het lekker vinden en het geeft ook wat energie.
Hier voeren we de paarden van alles, ook druiven en druivenblad, kiwis, sharonfruit, pompoen. Ze zoeken zelf nog bramen en wilde aardbeien!!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:02

Alleen slinger-paarden uit Afrika mogen bananen, de rest doet het beter op PAARDENvoer.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:05

Oooooooooh ik ga ook eens een keer kijken of Solide bananen lust.

Ik heb ooit een verzorgpony gehad en die at kersen, alleen spuugde die altijd netjes de pitjes uit

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:16

Knavia schreef:
Alleen slinger-paarden uit Afrika mogen bananen, de rest doet het beter op PAARDENvoer.

geef jij je paard nooit iets lekkers als beloning of gewoon omdat je hem aardig vindt?
Mijn paard krijgt geregeld een banaantje en dagelijks een appeltje, soms zelfs wel 2......
paardenvoer krijgt ie niet, hij staat 24/7 op de wei

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:21

Ik mag van de paardentandarts verlopig geen appels geven.
omdat er suikers in zitten schijnt het niet goed te zijn voor het wisselen.

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 19:11

Gras valt bij mij ook onder paardenvoer, net als hooi, kuil, biks, eventueel muesli (alhoewel ik dat al onzin vindt).
Hoe iemand er in hemelsnaam bijkomt om z'n paard kiwi's, bananen of sharon fruit te geven ontgaat mij volledig. Waarom zou je? Ik bedoel, er zijn geen voordelen (wortel vinden ze ook lekker, of een handje van het eigen biks) en de nadelen kan iedere debiel wel verzinnen (zo niet, dan mag de debiel me een PB sturen en geef ik 'm een lijstje met de grootste nadelen).

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:16

Knavia schreef:
Hoe iemand er in hemelsnaam bijkomt om z'n paard kiwi's, bananen of sharon fruit te geven ontgaat mij volledig. Waarom zou je? Ik bedoel, er zijn geen voordelen (wortel vinden ze ook lekker, of een handje van het eigen biks) en de nadelen kan iedere debiel wel verzinnen (zo niet, dan mag de debiel me een PB sturen en geef ik 'm een lijstje met de grootste nadelen).

Je kan ook wat aardiger zijn
En waarom zou je je paard wel af en toe een worteltje, maar niet a en toe een banaan geven?
Het is een hele andere smaak, en jij wil zelf toch ook wel eens wat anders?

Amica lust graag bananen, Amo daarentegen stopt ze in zijn mond, houdt ze daar 5 minuten en laat ze dan weer vallen

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:21

Ja, iets vriendelijker mag denk ik wel hoor...
Raken paarden niet verstopt van bananen omdat hun stofwisseling anders is dan bij mensen..
(misschien zeg ik nu iets doms maar vraag het mij af)

Vaaltjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:27

ja zo bot hoef je niet te reageren
ieder heeft z'n eigen idee over eten(dit is dan de joue)
maar ik geef mijn paard:
1 grote hand lucerne
½maatschep kruidenmuslie
en 1 handje anky voer
lijkt veel maar t komt op 1½ schep biks neer
en tussedoor iets lekkers kan tog geen kwaad
dat paarden verstopt raken van bananen lijkt me eigelijk niet eens zo gek
maar ik weet het ook niet precies

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-05 20:28

Amon doet een moord voor bananen, en die krijgt hij dan ook regelmatig. Ook een appel gaat er graag in net als een wortel. En ik vindt het dus niet verkeerd om een dier fruit te geven, ook zij halen er vitaminen en vezels uit. Alleen, en dat geld voor alles, wel met mate.
En alleen gras, die vlieger gaat dus ook niet altijd op. Het gras waar Amon nu op staat is echt alleen gras, zowat geen onkruid te vinden. En kruiden hebben ze nodig voor hun vitaminen, mineralen. Het gevolg van deze wei is dus mok door een gebrek aan vitamines. Die voer ik naast een kruidenmusli bij. En je ziet hem daardoor opknappen. Wees altijd wel alert in een kruidenwei op het kruiskruid.

semjase

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-05 06:10

Ik heb gelezen dat een nerveus paard van een banaan rustiger word, en ze vinden het ook erg lekker (die van mij dan)
maar wel een banaan per keer dus dan zal het verstoppen ook wel meevallen denk ik.
en wat de peren betreft, over dat gisten ......ik weet het niet want die van ons staan aan de rand van de peren boomgaard en ze kunnen naar hartelust plukken en dat doen ze ook maar ik heb nog nooit gemerkt dat ze "dronken"zijn geweest.