5 granenmix van Havens

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

5 granenmix van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 10:45

Ik heb nu gister de granenmix van Subli gekocht daar zitten vitaminenkorrels in. Ik heb er € 9.60 voor een zak van 25 kg voor betaald. Subli heeft ook een granenmix met zwarte haver daar zitten geen vitaminenkorrels in maar die verkopen ze hier in de buurt niet. Toch heb ik het liefste eentje zonder (al teveel) toevoegingen om naast de onderhoudsbrok bij te voeren.

Heeft er iemand ervaring met de 5 granenmix van Havens? Zitten daar ook toevoegingen in en hoeveel kost die per zak van....?

Katja

Re: 5 granenmix van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:04

Havens is idd zonder toevoegingen. Ik betaalde 8,75 euro per zak (ook 25kg)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:08

Havens is niet puur zitten wel kunstmatige toevoegingen in. Misschien de 5 granenmix net niet. Heb ik wel gevoerd. Mijn paard ging goed glanzen maar op de lange duur was het niet meer voldoende.

Van Subli wat er niet in het assortiment zit, bestellen ze wel voor je.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:50

ik heb de 5 granenmix en er zitten alleen maar granen in en absoluut geen toevoegingen.

zwarte en blanke haver,tarwe,gebroken mais, en gerst, meer zit er echt niet in.

ik betaal per zak 9 euro geloof ik ,precies weet ik t zo niet, ik voer mijn pony er dagelijks een halve schep van, hij glimt mooi en is lekker voorwaarts maar hij word er niet vervelend van gelukkig.
prima voer!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 07:10

russel schreef:
Havens is niet puur zitten wel kunstmatige toevoegingen in. Misschien de 5 granenmix net niet. Heb ik wel gevoerd. Mijn paard ging goed glanzen maar op de lange duur was het niet meer voldoende.

Ze hebben wel een granenmix zonder vit.korrel erin maar hier bij de welkoop/boerenbond hebben ze die niet.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 07:11

Katja schreef:

Is wel voordeliger. Ga eens een havens dealer bellen voor de prijs want dat wil her en der nog wel eens verschillen.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 07:12

ellepel schreef:
ik heb de 5 granenmix en er zitten alleen maar granen in en absoluut geen toevoegingen.

zwarte en blanke haver,tarwe,gebroken mais, en gerst, meer zit er echt niet in.

ik betaal per zak 9 euro geloof ik ,precies weet ik t zo niet, ik voer mijn pony er dagelijks een halve schep van, hij glimt mooi en is lekker voorwaarts maar hij word er niet vervelend van gelukkig.
prima voer!

Mijn paard moet ook iets voorwaartser worden maar van (teveel) sportbrok word ze heel kribbig.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:21

De wit in de Vlist heeft Havens 5 granenmix, dat is vlakbij waar jouw paard staat, gewoon de vlist inrijden en dan op een gegeven moment zie je vlaggen aan je linkerhand.

Kan je niets zeggen over wat er inzit, ik voer het namelijk gewoon en kijk daar niet naar......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:54

gouda schreef:
russel schreef:

Ze hebben wel een granenmix zonder vit.korrel erin maar hier bij de welkoop/boerenbond hebben ze die niet.

Nee, dat klopt maar ze bestellen die dan wel voor je. Ik heb altijd de ekobrok en die is ook niet op voorraad, maar bestellen ze. Als je ziet hebben ze best veel in het assortiment. In de winkels maar 3 of 4 soorten verkrijgbaar.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:29

Katja schreef:

De gewone granenmix is zonder toevoegingen. De Kentucky E-lite bevat een vit. korrel met oa een hoge dosis vit. E en selenium.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 09:37

Ja en dat is mijn favoriet, de Kentucky E-Lite, geweldig wat een supervoer. Daarvoor altijd vijf granen mix gevoerd, vandaar dat ik weet dat De Wit dit heeft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:28

kun je die kentucky dan als totaal voer geven?
dus dat je niet nog wat anders bij hoeft te voeren?

de 5-granenmix is puur als bijvoer bedoelt...

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:01

Ik heb idd wel eens een Havens vlag bij de Wit zien hangen misschien rijd ik er binnenkort eens langs even op de etiketten gluren.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 13:03

Pava schreef:
Katja schreef:

De gewone granenmix is zonder toevoegingen. De Kentucky E-lite bevat een vit. korrel met oa een hoge dosis vit. E en selenium.

Op zich klinkt deze ook wel goed. Mijn paard had vorige winter een hoge waarde in haar bloed zitten van het een of ander dat betekende dat ze tegen het spierbevangen aan zit. Dan klinkt die vit. E en selium ook wel goed.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:20

Probeer eens uit te rekenen hoeveel vitamine E en selenium hij nu binnenkrijgt. Je moet dat ook niet met al te grote hoeveelheden geven.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:24

Je kunt de Kentucky E-lite idd als hoofdvoer geven. Als je verder geen extra vit. E bijvoert, kun je dit voer gerust gebruiken. Kijk anders even op de site van Havens. Ik heb via de site een folder bestelt en daarin stond precies hoeveel vit. E en selenium een paard mocht krijgen. En anders bel je toch gewoon met Havens om dat te vragen?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:25

En wat voor het ene merk een extra hoge toevoeging van vit E en selenium is, is de standaard hoeveelheid bij een ander merk (of zelfs lager dan bij een ander merk) Dus even vergelijken

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:58

Ik gebruik Kentucky ook als bijvoer hoor, mijn paard staat op 3 kilo sportbrok per dag en daarnaast voer ik Kentucky gemixt met muesli twee tot drie kilo extra.......