Ik ga verhuizen naar Drenthe naar plaatsje Assen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joslyn20

Ik ga verhuizen naar Drenthe naar plaatsje Assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 10:12

Hallo ik ga binnenkort verhuizen naar Drenthe met me ouders meer.
We gaan waarschijnlijk in de plaats Assen wonen.
Ik heb zelf 2 paarden en die gaan natuurlijk mee!
Ik vroeg me af of er mensen zijn op deze site die een beetje bekend zijn in Drenthe en me kunnen vertellen hoe het daar is om paard te rijden of er veel maneges in Assen en omgeving zijn en of iemand wat plekjes weet om je paard te stallen??
ben erg nieuwschierig
Ben zelf nog niet eerder geweest namelijk.
groetjes joslyn

Faas

Re: Ik ga verhuizen naar Drenthe naar plaatsje Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:13

Drenthe is prachtig. Wij kwamen uit Lelystad en zijn in Coevorden gaan wonen. Enorm veel prachtige gebieden om te rijden hier. Je zult het heel goed naar je zin hebben. Ook de mentaliteit van de mensen is erg prettig.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:17

ik woon ook in assen!

je kunt hier echt heel mooi rijden, mijn pony staat in Witten veel bos, leuke zandpaden dus genoeg te doen. manege hier word binnekort afgebouwd dus keuze genoeg..

er is hier nog wel stalling in de buurt vrij, weiland en een buitenbak hebben ze met de mogelijkheid om de ook op stal te zetten.

ik stuur je wel even een pm. met wat info...

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:17

*meldt zich*

Je kunt super rijden in Assen, je zit vlak bij balooërveld (grote zandvlakte), kampsheide (heide- en bos gebied) en nog een aantal andere grote stukken natuur.

Er is in Assen nog geen manege, die is nog in aanbouw (al weer 3 jaar volgens mij, dus daar hoef je niet op te wachten). Wel zijn er een behoorlijk aantal pensionstallingen in de buurt. Dat varieert van alles bij de hand (binnen- buitenbak, uitmeseten er bij enz) tot simpelweg een plekje in de wei en verder alles zelf doen.

Als je wilt kan ik je wel een aantal plaatsen PB-en. Als je zelf aangeeft wat je wensen en budget zijn dan weet ik een beetje wat je zoekt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:20

ze gaan na de zomervakantie verder met het afbouwen van de manege.

ben heeel benieuwd!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:26

Drenthe is wel heel erg mooi ja!!!!
Ben niet heel bekend in Assen, ik rijd nu sinds December in Nieuw Roden dat is vanaf Groningen (waar ik woon) een behoorlijk end richting Assen... En stalgenootjes zijn lid bij de RJVA, vereniging van Assen (kan hun site nu net niet vinden)
Dus er zit wel genoeg in de buurt

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:33

Site van de RJVA ligt er op het moment even uit, zijn ze meer bezig.

Maar is een erg gezellige vereniging. Ben zelf al jaren lid .

joslyn20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 10:42

Hallo klimkt allemaal heel positief!
Je mag me wel foto's enzo sturen vind ik wel leuk
Is er ook een pony club in Assen?
Ik heb een haflinger tiara die staat het hele jaar buiten in een kudde en ik heb een draver die staat op moment buiten maar misschien ga ik wel een stal huren voor haar.Ze staan nu in Schoorl op een stal daar betaal ik 65euro per paard en er zit kauwgras bij in.
Er is ook een rijbak met verlichting,poetsplaats met afspuitplaats,hindernissen enzo is er ook.
Ik wil wel meer voor uit geven zeker als het in de buurt van me huis komt te liggen,want nou moet ik een stuk rijden met de auto en daardoor is het per maand veel maar door de benzine die ik verbruik
Ik weet nog niet precies waar we gaan wonen {niet in de nieuwbouw wijk}dat weet ik wel.Me ouders zijn bezig met het regelen van hun werk daar wachten we op en als dat geregeld is dan gaan we over {we gaan eerst gehuurd zitten en van uit Drenthe gaan we uit eindelijk een huis aankopen}
vriendelijke groetjes joslyn

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:56

@ laurea, oh oke, vandaar dat ik hem niet kon vinden...
Ik ga zelf misschien ook volgend jaar bij de RJVA, maar moet nog even kijken, is wel makkelijk omdat de rest van de stal er ook lid van is...
Zit ook een ponyclub bij dacht ik, rijden tenminste van ons twee met hun Welsh A'tjes mee

Stalling daar in de buurt weet ik zo niet, bij ons op stal hebben we wel pensionstalling vrij, maar geloof toch dat Nieuw Roden nog wel weer 25+ km van Assen af ligt...

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:52

Nou, ik ben ook lid van Assen, en rij op dezelfde stal als waar Tha_niekje het steeds over heeft... Assen heeft idd een ponyclub, maar die is er pas sinds kort. In de omgeving kan je zeker leuk rijden, Balloërveld is erg mooi enzo. Stalling weet ik niet, ik woon niet in Assen en heb 't paard op 5 minuten afstand staan, dus 'k ben niet zo bekend in Assen en omstreken qua stalling.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:54

ff offtopic: Wat is kauwgras?? Bedoel je niet kuilgras?

RodeoStez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:41

Ik woon ook in Assen! Ikzelf rijd op manege HC Zeijen, maar per 1 oktober ga ik met de huidige huurders/eigenaren mee naar Vries (ligt er vlak bij). In Assen zelf is niet spectaculair veel mogelijkheid om buiten te rijden, maar rondom Assen wel. Zoals hier het Balloërveld al werd genoemd, en rondom Zeijen is het ook mooi rijden.

@ Ellepel, gaan ze nu echt eindelijk verder met de "Bosmanege"??

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:19

Er zijn in Drenthe en met name omgeving Assen voldoende manege en pony/paardenclubs en meer dan genoeg uitrijmogelijkheden en voldoende pensionstallen voor betaalbare prijzen

Zelf woon ik in Annen ligt ongeveer 15km van Assen vandaan

groetjes bren

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:46

ja ze gaan zeker verder met de manege, wegens prive redenen kon dat eerst niet, stond laatst een stukje op teletekst erover.

wel handig, ik sta er 300 meter vandaan dus strakkies mooi een keertje binnenrijden in de winter.

nadeel misschien wel dat t dan heel druk daar gaat worden, nu kom je haast nooit iemand tegen terwijl d'r wel heel veel paarden daar overal staan...

na ja we zien wel,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:00

Drenthe is heel mooi! Super keuze van je ouders!