ik wil heel graag de manen van me paard naar 1 kant.Want hij is alleen een boven gedeelde van zijn manen.Vlegjes heb ik al gebrobeert.Maar durf het niet snachts in te houden want ben bang voor schuren. Wie weet er wat helpt
Net als bij de mens, is de haargroei van een paard genetisch bepaald. Je kan het proberen te beinvloeden voor vlechtjes en het elke dag dezelfde kant op te kammen of het eraf te scheren. Maar uiteindelijk zal het altijd wel wat blijven, als je pech hebt.
vlechtjes zijn soms echt de enige oplossing. Gewoon indoen, 5 dagen laten zitten en voila. Schuren doe ze allemaal wel een beetje, (ook die van mij) Maar asl de manen weer los zijn en je hebt het netjes gekamt zie je er echt niks van.
die van mij heeft zn manen keurig aan 1 kant sinds hij afgelopen winter een deken met hele hals op heeft gehad hoe kort ik zn manen nu ook maak, alles hangt naar 1 zijkant, omdat ze dus heel de winter naar 1 kant hebben gezeten en platgedrukt zijn onder zn deken
vlechtjes maken en in laten zitten kan ook geen kwaad hoor
Het is gewoon genetisch bepaald en waarom zou je het anders willen hebben? Ik zie dat je een haflinger hebt en daar vind ik het juist mooi als het niet allemaal aan 1 kant hangt vind ik veelste gemaakt.