Ik heb een verzorg pony (petra).
Petra is een Welsh B en ontzettend eigenwijs.
Als we bijvoorbeeld een buitenrit gaan maken zijn er bepaalde plekken op de route (we rijden vaak dezelfde routes) waar ze absoluut niet langs wil. Dan gaat ze stilstaan, als ik bijdrijf gaat ze achteruit lopen, als ik dan een tikje geef doet ze steiger pogingen... Afstappen en ergens anders opstappen helpt ook niet, want dan blijft ze vrolijk weer staan.. En het zijn steeds dezelfde plekken. Is dit nou eigenwijsheid of zou ze ergens bang voor zijn? En weet iemand hoe ik dit aan moet pakken? Want ik weet niet goed of ik het moet afstraffen, of haar geruststellen.. HELP ME!!
Groetjs
Wat je kan doen als je paard bang is. Het beste kan je het denk ik negeren, paard lekker laten kijken, teugels losjes en zelf doen of er niks aan de hand is. Pas ingrijpen als het gevaarlijk wordt, bijvoorbeeld als je paard richting de weg dreigt te springen of er als een gek vandoor wil gaan. Maar als je zelf doet of er niks aan de hand is loopt het meestal zo vaart niet.

Petra gaat ook wel eens midden op de weg stilstaan.. wat moet ik dan doen? Als ik bijdrijf gaat ze (zoals altijd) achteruit lopen.. en dan liggen we samen onder een auto..