Mijn paard vind alles eng :S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Mijn paard vind alles eng :S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:37

Jaah.. En niet gewoon ofzo..
Neej met Opzet!!
Grmbl..
Ik ging laatst met een stalgenoot buitenrijden, alles ging goed.. Het was echt super..
Maar toen ik daar voor de 2e keer alleen langs ging, toen was alles eng
Ze gooide steeds haar hoofd om zodat ze weer de andere kant op kon gaan.. maar poeh,wat is ze dan sterk zeg >;)
Heb het een hele tijd volgehouden met veel gedraai enz. Heb haar toen of terug getrokken of een kleine volte laten lopen zodat ze weer op dezelfde plek in de goeie richting kwam te staan..
Later was ik het zat en heb me omgedraaid zodat we terug konden gaan, en plotseling was nix meer eng
Zelf de allergrootste-engste obstakels waren niet meer eng..
Ik stond perplex..
Ik weet gewoon zeker dat ze het met opzet deed..
Maar hoe krijg je dat eruit??
Gewoon veel geduld??

Het was trouwens op een soorte van bospad, op het fietspad ziet ze geen problemen..
En ik had ook geen zweep o.i.d. bij me..

Tips ??

Phynix

Re: Mijn paard vind alles eng :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:41

Ik denk toch wel dat het geen opzet is. Alleen naar buiten of samen met een ander paard is een wereld van verschil voor die paarden. Aan je verhaal te horen, vindt ze het met een ander paard wel prima omdat ze zich dan veilig voelt. En op de terug weg is ze alleen maar blij dat ze naar huis mag en ook via dezelfde weg, dus is dat al minder eng. Ik zou als ik jou was eens een paar keer met andere paarden gaan en dan eens kijken of het minder wordt.

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:42

tnQ !!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:44

ik merk altijd wel het verschil, wanneer mijn paard echt schrikt of wanneer hij loopt te zieken.

Als hij het met opzet doet, bijvoorbeeld met bogen om iets heen gaan terwijl hij er al 100 keer lang is geweest duw ik 'm gewoon weer langs de kant met mijn spoor en dan geef ik even een boze brul. Mijn paard is daar al érg van onder de indruk. Als hij echt schrikt stel ik hem gerust natuurlijk..

je moet gewoon heel streng zijn, als jij gaat twijfelen is het eind helemaal zoek. Als jij hem op standvastige toon lang het "enge" obstakel lijdt, des noods met een tik voor haar reet als ze heel moeilijk loopt te doen, bevestig je haar angst tenminste niet.

Als je af gaat stappen enzo wordt het vaak snuiven en steigeren én heeft je paard haar zin.

Je moet wel het verschil voelen, als er écht iets eng is, bijvoorbeeld een dood dier langs de kant van de weg, dan moet je op je hoede zijn en je paard gerust stellen vind ik. Groetjes en succes

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:48

en toch een zweep menemen volgende keer,
misschien eens dat pad aan de hand afleggen?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:53

Jaah ik was het even beu, omdat er veel bochten en bomen waren zodat ze het andere deel van het pad niet kon zien, dus ben er maar afgestapt en verder aan de hand gaan lopen..
En ik voel gelukkig ook wel wanneer ze echt bang is..
Als ze dom gaat doen dan doet ze naar mijn mening gewoon heeel vervelend..
En jaah ik neem volgende keer de zweep mee
Denk wel dat ze dan anders gaat reageren