Zadelboom...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loenz

Zadelboom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:33

Hohiohi,

Ik vraag me nu al een tijdje af wat een zadelboom is
Lekker slim hea
Maar hebben jullie een plaatje waar je het op kan aanwijzen? En een foto van een zadel met verschillende kleuren zadelbomen

Dankjullie!
kussiesz

Margreet

Re: Zadelboom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:41

Afbeelding

Wat je met "verschillende kleuren" bedoelt weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:38

Loenz schreef:
En een foto van een zadel met verschillende kleuren zadelbomen

Margreet schreef:

Wat je met "verschillende kleuren" bedoelt weet ik niet.

Zo denken de hedendaagse paardendames dus...
Dat kleur-idee komt van die wintec-'boompjes'...

Dus denken ze dat een boom een kleur heeft..haha!

Geeft nix hoor Loenz, vragen staat vrij, het is niet voor niets een forum! Vind het alleen grappig

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:49

Wintec heeft verschillende breedtes kamerbeugels met elk een eigen kleur om de breedte aan te geven.
Zitten alleen aan de voorkant van het zadel , heeft niks met de daadwerkelijke boom te maken waar het hele zadel op gebouwd is.

Deze kamerbeugels maken de voorkant van het zadel wat krapper of wat wijder zodat het zadel op paarden en ponies van verschillende breedtes past.

De ronding van de rug is echter ook bij alle paarden verschillend , en die pas je niet aan. Dus het zadel past bij lange na niet op alle aparden ondanks de verstelbare breedte.

Bij Podium zadels heb je een heel simpel zadel eigenlijk , een boom die in verschillende maten leverbaar is , en die je kunt bestellen in de kleur die je wilt. Vervolgens kun je allerlei zadelonderdelen erbij bestellen om die gekleurde boom "aan te kleden" tot het model dat je wilt.

Dat zijn dus ook gekleurde bomen.