Paard laat haar achterhoeven écht niet optillen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Paard laat haar achterhoeven écht niet optillen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:19

Hey,

heb net een nieuw paardje, is 11 jaartjes oud. Nou, met 11 jaar zou men toch zeggen dat ze haar hoeven best zou kunnen geven Nou, niet dus Bij de vorige eigenaar ging dit best, en bij mij op stal doet ze het niet Iedere keer als ik hem vraag, trekt ze haar kont onderuit en gaat ze dus OP haar kont zitten. Trezebees

Nou, iemand tips Het is voor onze hoefsmid echt niet te doen om haar hoeven te bekappen! Ze springt echt rond zoals een konijn! En haar rotstraal moet ook behandeld worden, maar dat gaat niet echt als je na 2 sec. een hoef in je gezicht krijgt...

Tips altijd welkom

youngster

Re: Paard laat haar achterhoeven écht niet optillen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:24

Praam opzetten denk ik zo. Dit is gewoon levensgevaarlijk, ook voor de smid.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 17:53

Ik krab haar hoeven 2 maal daags uit, dan kan ik toch écht niet 2 maal per dag met de praam op der neus zitten

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:57

Probeer steeds niet te lang te vragen, gewoon heel even vasthouden en direct weer neerzetten en niet te lang bij één been vragen. Dan ga je elke dag ietsje langer vasthouden en als ze wil gaan zitten weer loslaten, steeds iets langer dus en als ze braaf is, ook als is het maar eventjes, belonen.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:13

is het geen kramperntrekker?

zo ja dan kan ze er zelf niks aan doen dat ze ze elke keer weer neerzet of terugtrekt.