De werking van een slofteugel...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BlueMilk

De werking van een slofteugel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 16:43

Ik ben zelf niet van plan om een slofteugel te gaan gebruiken, maar ik vraag mij nu toch eens af wat de werking is van een slofteugel...
Een vriendin van mij verteld me gisteren dat ze met iemand zijn paard gereden had en die had er voor de eerste keer een slofteugel aangedaan, puur om het paard aan de teugel te krijgen, dit vind ik dus volkomen zinloos...

Black_White

Re: De werking van een slofteugel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:31

Tja ik ben het er ook mee eens dat je beter eerst gewoon kunt rijden voor dat je er een hele hoop rotzooi aan knalt, maar sommige mensen begrijpen dat niet.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:45

Ik ben niet tegen hulpteugels, mits dit op de juiste manier en tijdelijk wordt gebruikt. Voor zover ik weet is de slofteugel om je paard meer te stimuleren zijn hoofd en hals te laten zakken. Je zou hem er ook op kunnen begrenzen. Ik zou me kunnen voorstellen dat iemand er mee rijdt, omdat zijn/haar paard moeite heeft in het zakken van de hals. Met de slof kan je dat dan beter vragen en ook ontspannen, zodra het paard toegeeft.

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:48

Een slofteugel kan heel nuttig zijn, helpen het paard zijn rug te ontspannen en zijn hals lager en netjes rond te buigen, het kan ook helpen voor zijn evenwicht. Het kan echter ook heel schadelijk zijn als het verkeerd gebruikt wordt. Een slofteugel moet de hals begrenzen op de natuurlijke hoogte, hij kan dus niet zijn hoofd op zo'n hysterische manier in de lucht gooien, maar veel mensen doen hem veelte kort zodat een opgefokt paard loopt alsof hij alle kneepjes van de oprichting al te pakken heeft, das dus errug fout.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:50

bij ons vandaag is een voorbeeld:
Een meisje vond dat haar pony vervelend deed en niet goed nagaf. Toen ging gelijk die slofteugel eraan.
Zelf heb ik het niet zo op slofteugel...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:09

ik gebruik de slof alleen als ik de bossen inga,gewoonweg omdat ik mijn pony dan niet baas kan