Wat voor beenbeschermens???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjafrane

Wat voor beenbeschermens???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 14:20

Hallo allemaal.

Ik wil voor mijn pony andere beenbeschermens, omdat ze meer aan het werk is. En ik haar benen goed wil beschermen. Ze heeft nu voor peesbeschermens en achter pijpenkousen. Het is een pony die goed in het spoor loop en achter klein beetje nouw is en ze heeft flinken gangen. tikt nog wel is aan. Ik heb haar een tijdje gebandaceert, maar daar heb ik echt geen gedult voor om iedere keer te doen. Nou zat ik te kijken op de site van indra(voor heen action) www.indra.be Nu spreken mij de beenbeschermer 3 in 1 me wel aan en de legwrap. Wat vinden jullie? En heeft iemand er ervaring mee.

Groetjes, Sjafrane

xxappiexx

Re: Wat voor beenbeschermens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:30

Als je gewoon bescherming wilt zou ik gewoon de peesbeschermers houden, die 3 in 1 zijn van ander materiaal en hebben geen harde buitenkant.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:02

jaa ik denk dat appie gelijk heeft.... aan je peesbeschermers en pijpkousen, moet je pony best wel al wat steun hebben hoor....

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:04

je kan idd het beste je peeskappen houden en je hebt voor achter ook die wat langere, die heb je bij divoza voor 10 euro. die beschrermen dan achter wat meer als die kleine strijklappen.

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:16

Heb zelf die 3-in1 beschermers en bevallen goed, maar je moet wel even wennen aan dat klitteband, want als je ene los hebt, zit die andere weer vast en andersom. Ook moet je ze goed vastmaken, anders zakken ze af.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 19:40

Ja het harde van peesbeschermers is wel handig, maar zo ver als ik weet geven peesberschermers alleen bescherming en geen steun. en voor dressuur zou wel wat met steun willen. of is steun niet goed voor de pezen.
groetjes

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:43

Waarom steun??!!!
Je paard moet op zijn eigen benen lopen. Trek jij straks voor je proefje die versteviging eraf, loopt je paard niet meer, omdat hij daaraan gewent is.

Ik zou alleen beschermers omdoen achter, aangezien hij daar aantikt. Ook even de smid er naar laten kijken, misschien kan die het al oplossen.

Een paard moet op zijn eigen benen KUNNEN lopen.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 11:38

Eh En waarom zou anky dan met bandage rijden. Ik wil mijn pony rond in de beschermens omdat, ze achter niet aantikt maar van achter naar voor. dus als ze dan door klappen zou ze dus als je pech heb de diepebuiger pees kunnen beschaddigen.

Wie weet de voor en nadelen van bandages.??

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:14

voor voor en andelen van bandages moet je even de zoekmachina gebruiken!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:48

de een vind bandages mega slecht en de ander vind ze heel fijn, dus ik denk dat je dat zelf even uit moet vinden.
ik vind ze erg fijn en gebruik ze regelmatig!

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 16:48

Ik zal de zoekmachine is proberen. Ik vind bandages ook fijn maar het bandageren zelf vind ik zo'n gedoe altijd.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:21

Nou meestal voor de sier volgens mij...

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:33

Ik heb ook een tijdje met bandages gereden, maar ik ben er na een paar maanden mee gestopt. Ik werd er namelijk ziek van dat die dingen meteen vies zijn en het langer duurt ze om te doen dan peesjes.
Ik rijd nu dus zonder beenbescherming, m'n paard word iedere dag intensief getraint en ze heeft geen last van wondjes oid.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:43

Als je paard zich constant aantikt moet je daar rijtechnisch aan werken en niet vermoffelen met beschermers.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 11:32

nou gangen daar word een paard me geboren. mijn pony heeft heel erg goede gangen. en dat heeft als nadeel dat ze ijzers aftrapt en dat soort dingen. mijn hoefsmid kan haar ook niet meer terug leggen in haar ijzers. en als je dan niet voor beschermens ben reageer dan niet er op. ik ben er namelijk wel voor. Ik heb geen zin in een peesklap.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 12:57

Gewone peesbeschermers en pijpkousen moet goed genoeg zijn, als je iedere dag met beenbeschermers wil werken. Misschien kan je springschoentjes om doen zodat ze de ijzers niet zo makkelijk af trapt, maar dan moeten ze wel groot genoeg zijn, ze moeten in stand precies tot op de grond komen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:05

Sjafrane; Dat is onzin. Een paard wat goed loopt tikt zichzelf niet aan. Hier staat er ook een met een draf waar je U tegen zegt. In het begin tikte hij zichzelf inderdaad iedere keer aan. Maar nu hij conditie heeft en weet hoe hij zijn benen neer moet zetten hoor je hem alleen maar als hij echt moe is.
Je hoort alle GP-paarden toch ook niet tikken? Die kunnen toch ook behoorlijk ruim draven.