zadel incl.. prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imka

zadel incl.. prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 12:23

Hey
Ik wil een zadel kopen die niet al te duur is maar die wel lang meegaat. Kan ik een beetje een goed veelzijdigheidszadel krijgen rond de 400 euro incl. beugels en singel?

GiBo

Re: zadel incl.. prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:24

Je zou een kunststof zadel kunnen kopen, of een leren zadel in de goedkope(re) categorie Maar heb je ook al eens aan een 2ehands zadel gedacht?

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:29

Hoi,

Mijn eerste zadel voor mijn Welshpony was zo rond de 800 gulden in die tijd, met singel, schabrak, stijgbeugels en riemen.
Het merk is Kadet (geloof ik) en dat zadel heb ik nog steeds, het is al ruim 10 jaar oud en het zit heerlijk
Telkens als iemand erop zit horen we nog steeds wat een heerlijk zadel het toch is, diepe zit en fijne beenligging.
Later heb ik nog een keer zo'n zadel gekocht, maar hoewel het een zelfde zadel moest zijn, zit het meer als een springzadel, een compleet andere ligging.
Dus altijd even proberen op je paard voordat je er een koopt, maar dat spreekt voor zich.
In bijvoorbeeld de gids van Divoza staan best wat zadels tussen de 400 en 500 euro compleet, kijk eens op hun site zou ik zeggen.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:43

Ja voor 400 euro moet je een goed vz zadel kunnen kopen.
Een kunstof wintec of thorowgood, die zijn echt super! Zitten heerlijk en weinig onderhoud.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:46

Ook wel van leer hoor, alleen geen bekende merken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:57

ik zou persoonlijker eerder voor een goede tweedehands gaan. In die prijsklasse kun je zeker een nette tweedehands vinden. Ik ben niet zo'n voorstander van Wintec en Thorowgood.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:00

Ik heb toch altijd het idee dat je het wel onwijs moet treffen met een tweedehands zadel wil het goed liggen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:03

Anita_D schreef:
Ik heb toch altijd het idee dat je het wel onwijs moet treffen met een tweedehands zadel wil het goed liggen.

dat moet je ook bij een neiuw zadel en een beetje zadelmaker/verkoper komt ook een 2e hands zadel passen.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 15:57

Ik zou idd voor een goede 2ehands gaan! Zeker voor 400 euro kan je een hele goede kopen en die gaan waarschijnlijk dan nog langer mee dan een nieuwe..

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:16

Urielle schreef:
ik zou persoonlijker eerder voor een goede tweedehands gaan. In die prijsklasse kun je zeker een nette tweedehands vinden. Ik ben niet zo'n voorstander van Wintec en Thorowgood.

Wat vindt jij minder aan Wintec en Thorowgood dan?
Ik heb helemaal geen ervaring met die zadels, ben gewoon benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:43

Ik heb een nieuwe euroriding gekocht, die helemaal niet zo duur was, en die is prima. Ik heb deze vooral gekocht omdat mijn paard rugproblemen had, op deze manier vind ik een nieuwe zadel veel beter, zodat deze naar zijn eigen rug vormt, dan een 2dehands die al naar een ander paard gevormd is.

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:46

Als een wintec goed op je paard past zou ik voor een wintec gaan.
Ik heb er zelf 1 maar die ligt helaas niet goed op mijn nieuwe pony.
Vooral als je buitenrijd met regen het is makkelijk in onderhoud en makkelijk met een doekje schoon te maken.
Je hoeft het zadel nooit in te vetten of iets en het is lekker licht..
Ik heb er 1 te koop maar dat is niet de reden dat ik het je aanbied het zijn gewoon fijne zadels...

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:41

Anita_D schreef:

dat vind ik ook, ik heb toen ook gekeken naar tweedehand en die waren nog heel duur en ze waren haast allemaal schreef. en als je daar dus zelf niet naar kijkt heb je wel een zadel waar je paard last van krijgt

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:55

Je kan een 2 e handszadel toch passen ?
Ik zou ook voor een goede 2 e hands gaan.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 01:04

PartTwo schreef:
dat vind ik ook, ik heb toen ook gekeken naar tweedehand en die waren nog heel duur en ze waren haast allemaal schreef. en als je daar dus zelf niet naar kijkt heb je wel een zadel waar je paard last van krijgt

Wat is "nog heel duur" een zadel van 2 jaar oud met een nieuwpijs van 1800 euro in absolute nieuwstaat daar kan nog een aardig prijskaartje aan hangen...
en scheef? Wat is scheef?

wat ik al eerder schreef kun je dus ook een zadelmaker of passervice gebruikte zadel laten passen.. niets mis mee

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:56

wij hebben toen naar passiers gekeken en die waren helemaal niet mooi meer, en nog bijna 2000.
en met schreef bedoel ik dat de kussens die op je paard liggen schreef zijn.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:18

PartTwo schreef:
wij hebben toen naar passiers gekeken en die waren helemaal niet mooi meer, en nog bijna 2000.
en met schreef bedoel ik dat de kussens die op je paard liggen schreef zijn.

oh oke, m'n snapperd is niet altijd bij de tijd

Maar gebruikte passier zadel voor 2000 euro? daar heb je een nieuwe voor , mischien tijd om een andere zadelmaker te gaan zoeken

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:29

nee was niet bij de zadelmaker, was bij divoza, maar een nieuwe passier grand gilbert is 3000.

maar die we gezien waren waren dus schreef bij de kussens en de zweetbladen lagen niet meer mooi over de kniewrong en ze vroeger er nog zo veel voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 10:31

Plus wat het oog niet ziet, kan het paard wel voelen. Ik heb verschillende 2dehands zadels gepast en ik vond het allemaal niks. Ze zijn toch allemaal al gevormd naar de voorganger die hem gedragen heeft.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 11:49

PartTwo schreef:
nee was niet bij de zadelmaker, was bij divoza, maar een nieuwe passier grand gilbert is 3000.

Ik zie anders bij Divoza niets geen andere prijzen dan bij andere zadelmakers/ruitersportzaken.
Passier GG basic voor nog 2000 euro nieuw incl. beugels riemen etc....
de Passier GG extra 2150 compleet... (komen ze gratis passen )
de 2e hands met als bijschrijving uitmuntend rond de 1000 euro.

PartTwo schreef:
maar die we gezien waren waren dus schreef bij de kussens en de zweetbladen lagen niet meer mooi over de kniewrong en ze vroeger er nog zo veel voor!

Als het zadel echt onbruikbaar is dan lijkt het me stug dat ze ze te koop aanbieden en dan voor de nieuwpijs...

Voor een 400 euro kun je goede gebruikte zadels kopen maar ook nieuwe, in beide gevallen zal je regelmatig een zadelmaker moeten laten komen om te kijken of het zadel nog steeds past.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:11

wintec is niet duur (vooral tweedehands zijn ze goedkoop)
heb zelf ook een wintec veelzijdigheid en die vind ik heerlijk zitten

heb een tijdje terug een tweedehands dressuur zadel van br gekocht. die was wel iets duurder dan 400 euro. maar as je een beetje rondkijkt kun je best iets leuks tweedehands voor 400 euro vinden.

ik zou eerder een goede tweedehandse kopen dan een goedkope nieuwe. dat leer is na een paar jaar vaak al heel lelijk.

als je een leuke tweedehandse goed bijhoud heb je ook meer kans dat je hem later nog voor een redelijke prijs kunt verkopen dan een goedkope nieuwe die snel lelijk wordt.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:27

Alane schreef:
PartTwo schreef:

Ik zie anders bij Divoza niets geen andere prijzen dan bij andere zadelmakers/ruitersportzaken.
Passier GG basic voor nog 2000 euro nieuw incl. beugels riemen etc....
de Passier GG extra 2150 compleet... (komen ze gratis passen )
de 2e hands met als bijschrijving uitmuntend rond de 1000 euro.

PartTwo schreef:

Als het zadel echt onbruikbaar is dan lijkt het me stug dat ze ze te koop aanbieden en dan voor de nieuwpijs...

Voor een 400 euro kun je goede gebruikte zadels kopen maar ook nieuwe, in beide gevallen zal je regelmatig een zadelmaker moeten laten komen om te kijken of het zadel nog steeds past.

ik zeg niet dat het onbruikbaar is maar als de kussens schreef zijn zal dat niet prettig zijn voor je paard!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 12:30

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het veel uitmaakt of je nou een nieuw zadel hebt, die zich moet aanpassen aan de rug, of een 2e hands zadel die zich ook moet aanpassen aan de rug. Het gebeurt bij allebei, een nieuw zadel kan juist ook heel stug zijn voor de rug. Maar gelukkig zijn er zadelmakers,die er een stuk meer verstand van hebben dan wij!