Gewicht ruiter en aan de teugel rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Qimm

Gewicht ruiter en aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 08:45

Goed, lang verhaal.
Mijn paardje is heel braaf, als ik opstap en mijn teugels oppak gaat ze al aan de teugel staan, dan doe ik nog niks.
Mijn vriendin (die zo'n 15kg lichter is) krijgt haar op geen enkele manier aan de teugel, ook niet met het betere hak en zaag werk om het maar grof te zeggen. Nu zul je zeggen, ach het paardje is jou gewend, of misschien heeft die vriendin niet zo veel ervaring met aan de teugel rijden. Dit is beide wel waar. Máár nu had haar vriendje laatst een grote mond dat paardrijden zo makkelijk is en dat iedereen dat wel kan. Dus wij hem erop gezet, ik sta ernaast en leg hem uit hoe hij de teugels vast moet houden, en madam gaat aan de teugel staan
Kan het zijn dat het gewicht van invloed is? Het was echt heel maf.

ps, misschien moet dit ook wel bij RT, maar het is niet écht een probleem

Mist

Re: Gewicht ruiter en aan de teugel rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:53

Waarschijnlijk "klemde" die vriend met zijn benen, waardoor het paard omlaag kwam !
Als die vriendin van jou de strijd met de teugels aangaat, dan zal ze dat idd altijd verliezen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 08:56

Nee, maar ook met veel been, ik laat exact het zelfde doen wat ik doe. Goed je kont in het zadel en been stevig aandrukken, beetje kloiien met de teuegels en dan zakt ze vanzelf, behalve bij haar. Bij haar vriend deed ze het ook alleen even in stilstand hoor, bij lopen al niet meer. maar het was gewoon heel typisch...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:57

Het heeft meer met de zit en (ont)spanning van de ruiter te maken dan met het gewicht van de ruiter. Jij voelt niet waar je vriendin spierspanning heeft en hoe haar gewicht verdeeld is, maar je paard wel!
Laatst bijgewerkt door HippoLogic op 27-08-05 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Le0nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:08

Ik denk idd dat het niet aan het paard ligt maar aan de vriendin, het kan best zijn dat het paard jou gewend is, maar dat zegt niet dat hij bij andere mensen het helemaal niet doet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:09

mannen zijn vaak wat langer en zitten echt op hun kont, dat scheelt absoluut in het aan de teugel staan..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 09:09

Nee dat beweer ik ook niet hoor, het ligt dus ook niet aan het paard, dat zei ik al, maar waat ligt het dan wél aan. Mijn gedachten gingen dus naar het gewicht van de ruiter.

ellepel schreef:
mannen zijn vaak wat langer en zitten echt op hun kont, dat scheelt absoluut in het aan de teugel staan..

Dit lijkt me idd ook wel aannemelijk.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:19

Ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat je vriendin wil dat hij aan de teugel gaat en haar vriend zit gewoon en houdt alleen zichzelf vast.

Mijn vriend rijdt wel eens op Prisca en dan loopt Prisca ook altijd netjes ontspannen. Hij probeert haar niet aan de teugel te rijden, maar omdat hij ook niet gaat zitten knoeien, ontspant ze snel bij hem. Als iemand die kan rijden op Prisca gaat zitten en haar meteen aan de teugel wil zetten, kan die het vergeten. Haar hoofd gaat dan zo hoog mogelijk omhoog en is bijna niet meer naar beneden te krijgen. Dan moet je echt héél hard werken om haar nog ontspannen te krijgen. Prisca pikt dat gewoon niet van een ander.