Wat Kost de aanschaf van een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karenJ

Wat Kost de aanschaf van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 08:27

Hallo,
nadat jullie mij heel goed geholpen hebben met allerlei info over een paard hebben, wilde ik het volgende vragen:

Als je een paard koopt, is er dan een koopovereenkomst op papier of mag je daar als koper mee aan komen?

En wat is tegenwoordig de prijs van een paard die verkeersmak is, gezond en wat dressuur kan ( ik wil niet verder dan m2)

En hoe ( wat voor bedrag per maand) kan ik het beste sparen?

Jullie info kan ik goed gebruiken!

Ook heb ik gehoord dat ze bezig zijn om belasting te gaan heffen over het bezit van een paard ( zoiets net als hondenbelasting) Is dat waar? Weet iemand meer?

Le0nie

Re: Wat Kost de aanschaf van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:14

Als je een paard koopt, is er dan een koopovereenkomst op papier of mag je daar als koper mee aan komen?
Tuurlijk mag je daarmee aankomen, als iemand een eerlijke koop met je wil regelen zou diegene daar ook geen problemen mee moeten hebben meestal?

En wat is tegenwoordig de prijs van een paard die verkeersmak is, gezond en wat dressuur kan ( ik wil niet verder dan m2)
Ehh, dat hangt er heel erg vanaf wat voor paar dje wil, iets meer info dus, maar als je willekeurign een paard met die punten wil zit je denk ik wel ong op 2500, maar de prijzen lopen zoewrg uit een.. Eer zijn ook koopjes, die veel goedkoper zijn. Of als de afstamming beter is dat een onbeleerd paard al 5000 kost. Maaar rond de 3000 denk ik dat er wel een verkeersmak paardje te vinden is dat ook een beetje dressuur kan... (ik denk dat ik nu ook laag bereken)

Op een manege betaal je gauw 300 per maand, pensionstallen gaan meestal rond de 100 euro, iets meer.. Verder moet je altijd wat ziektekosten enz achter haouden. en in het begin moet je een hoop aanschaffen, zo'n 300 400 euro denk i kwel dat je aan je paard per maand kwijt ben . incl. hoefsmid...

Jullie info kan ik goed gebruiken!

Ook heb ik gehoord dat ze bezig zijn om belasting te gaan heffen over het bezit van een paard ( zoiets net als hondenbelasting) Is dat waar? Weet iemand meer?
Ze zijn er idd mee bezig, het heeft ook in de krant gestaan dat ze er mee bezig zijn. Maar er is geloof ik nog niets uitgerold.

mirgino

Re: Wat Kost de aanschaf van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:25

Op een manege betaal je gauw 300 per maand, pensionstallen gaan meestal rond de 100 euro, iets meer.. Verder moet je altijd wat ziektekosten enz achter haouden. en in het begin moet je een hoop aanschaffen, zo'n 300 400 euro denk i kwel dat je aan je paard per maand kwijt ben . incl. hoefsmid...

waar vindt jij een pensionstal voor 100 euro p/m???
ik sta op een tedelijk goedkope stal ,bij een boer en daar betaal ik toch nog 177,50 euro p/m voor.

was het maar waar 100 euro!!!!!