Nieuw bit gekocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

corinagirl

Nieuw bit gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 20:27

Ik hoop dat ik deze vraag goed neerzet en dat het geen domme vraag is . Ik zal bij het begin beginnen.

Ik heb een verzorgpaard. De eigenaar hiervan heeft 2 paarden (mijn verzorgpaard en nog 1). Deze 2 paarden gebruiken beide hetzelfde zadel en hoofdstel. Dit vondt ik niet echt handig en dus heb ik vorige week een hoofdstel (excl bit) gekocht. Natuurlijk moet ik er dan ook nog een bitje bij kopen.
Daarom ben ik vanavond naar een ruitershop gegaan en heb het 'oude' bitje meegenomen. Nu heb ik, met hulp, een nieuw bitje gekocht, wat volgens de eigenaar hetzelfde was als die 'oude'.
Alleen het nieuwe bitje is dus veel (!) zwaarder als die 'oude'. Ik weet niet of dat verschil maakt of niet? Als het goed is, zijn de lengtes wel gelijk (hebben we nog gemeten).

(Ik hoop nogmaals dat dit geen domme vraag is, ik heb namelijk geen verstand van bitten )

venga

Re: Nieuw bit gekocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:05

Het lijkt mij niet dat dit kwaad kan, gewoon proberen en kijken of het gaat!

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:10

Ik denk ook niet dat het kwaad kan. misschien wel ff wennen voor hem/haar

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:15

Klopt sommige bitten zijn heel licht en van een ander merk zijn ze weer wat zwaarder, maakt op zich niet heel veel uit hoor als ze verder hetzelfde zijn en van hetzelfde materiaal. Misschien moet je paard even wennen.

En, domme vragen bestaan niet hoor

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:40

ik denk juist dat je paardje het misschien wel fijner zal vinden, zwaardere bitten liggen vanzelf al stiller in de mond namelijk....

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:43

ik zelf heb hier geen verstand van maar wou ff zeggen dat je beter domme vragen kan stellen dan dom blijven mijn verzorgpony heeft trouwens ook een zwaarder bit en hij heeft er niks van volgens mij..

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:48

veel verschil is er niet, zwaardere bitten liggen indd wel beter in de mond!