. Ik heb hem eigenlijk nog nooit wortelen gevoerd omdat hij ook al muesli van me krijgt. Maar nu zat ik me af te vragen of jullie de wortelen gewoon in zijn geheel aan het paard voeren of dat jullie ze netjes in kleine stukjes snijden? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. Ik heb hem eigenlijk nog nooit wortelen gevoerd omdat hij ook al muesli van me krijgt. Maar nu zat ik me af te vragen of jullie de wortelen gewoon in zijn geheel aan het paard voeren of dat jullie ze netjes in kleine stukjes snijden?
voor ze ze opheeft. Is een beetje zonde, dus ik snijd ze in stukjes. Het zijn hele grote, dus hij gaat eerst door de midden en soms wel in vieren voordat ik er plakjes van snijd. Gaat ook prima! Eilandje schreef:Normaal moet je die in de lengte doorsnijden (hebben ze mij toch altijd geleerd vroeger) (dus niet in schijfjes), maar ik geef ze meestal gewoon in hun geheel...
Reddy007 schreef:je moet ze heeeeeel goed schoonmaken
want met zand eraan kan dar geloof ik koliek veroorzaken!
gewoon 1x door midden breken als ze erg groot zijn
ze kunnen zelf wel stukken maken! dat is geen probleem, hebben ze wat te doen!
gewoon 1 wortel geven bij elke x dat je voert, zo doe ik het tenminste
) Ze halen de hele sschil eraf?? Die hoeveelheid zand wat erop zit kan echt geen kwaad. Wist je dat als je paard op het land staat nog meer zand binnen krijgt. Ga je dan ook iedere sprietje wassen ?? Toen ik dat eens tegen mensen bijop stal zei keken ze me aan van :"Echt waar zit er tussen gras ook zand ???" Tja stadsmensen he
.
. 
!). Ik snij er niet meer aan maar controleer wel op rotte plekjes, die snijd ik er wel af als het te erg wordt (aan het einde van de 14 dagen wil dat nog wel eens).