Martingaalstop, help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tatjanaa

Martingaalstop, help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 09:40

Hoi,,

gister heb ik eindelijk een martingaalstopstop gekocht voor mijn martingaal. Waar dachten de makers ervan aan toen ze dat ding maakte?? de stop is op geen mogelijkheid om de ringen van de martingaal te krijgen.
De stop zalf is 4,5 cm en de 'gleuf' 3 cm, de ringen van mijn martingaal zijn 4,5 cm. Het rubber van de stop is niet rekbaar, nog niet ontdekt.
Gister hebben we (me hulp van RiimkJe) met alle moeite geprobeert de stop eromheen te krijgen maar geen geluk.
Zonet hebben ik en me mamie de stop in heet water gelegt en gehoopt dat die dan wat spoepeler zou worden; hopeloos. ook olie/boter op de ringen smeren helpt niet!

Heeft iemand een idee hoe ik de stop zonder alles te slopen op mijn maringaal krijg???

alvast bedankt,
tanja *die nog steeds piegerlig is van die stop*

Samo

Re: Martingaalstop, help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:44

Ik heb weleens gehoord dat iemand de stop heeft door geknipt, weer om de martingaal heeft gedaan en weer aan elkaar vastgeplakt met superlijm..

Was wel iemand op bokt.. weet zo niet de naam meer en weet ook niet hoelang en of het wel goed blijft zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:47

leg hem een tijdje in heet water( t is wel een rubberen he?)
dan word ie zacht en soepel
dan kun je met twee draadje erdoor heen hem uitelkaar trekken en om de ringen schuiven.

op dezelfde manier als hoe je bitringen om een bit schuift.
succes!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 10:54

@ ellepel; dat heb ik zonet al geprobeert maar dat ding wil maar niet soepel wordne in (heet) water...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:57

he getver....

neem anders het hele spul mee naar de ruitersportzaak? misschien weten ze daar een oplossing?

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 11:08

Misschien een hele rare vraag, maar kan je hem dan gewoon niet via de andere kant erop schuiven?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:45

Samo schreef:
Ik heb weleens gehoord dat iemand de stop heeft door geknipt, weer om de martingaal heeft gedaan en weer aan elkaar vastgeplakt met superlijm..

Was wel iemand op bokt.. weet zo niet de naam meer en weet ook niet hoelang en of het wel goed blijft zitten.

Dat was ik Gewoon doorknippen, eromheen doen en vastlijmen met secondelijm. Die lijm op rubber gaat nooit meer los, dus stevig is het iig wel. En het is een stuk makkelijker.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:19

Dé oplossing zo te horen Anouar15!

Maar je kunt natuurlijk ook even terug gaanmet het spul naar de ruitsrshop.
Laat zij het maar oplossen:P

snoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 09:49

he wil je miss even vertellen wat ze in de ruitersportzaak zeiden want k heb precies hetzelfde prbleem

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 10:19

Twee touwtjes er door. Ene touwtje knop je aan iets stevigs vast, aan het andere touwtje laat je iemand hard trekken. En dan schuif je ze er zo door. Moet je wel even met z'n 2en zijn.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:09

Margreet schreef:
Twee touwtjes er door. Ene touwtje knop je aan iets stevigs vast, aan het andere touwtje laat je iemand hard trekken. En dan schuif je ze er zo door. Moet je wel even met z'n 2en zijn.

Deden mn vader en ik ook, maar daar kan die stomme martingaalstop weer niet tegen, hij scheurde open Toen het op de 'seconde-lijm' manier gedaan, hij zit nu muurvast, werkt perfect.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 12:11

ellepel schreef:
leg hem een tijdje in heet water( t is wel een rubberen he?)
dan word ie zacht en soepel
dan kun je met twee draadje erdoor heen hem uitelkaar trekken en om de ringen schuiven.

op dezelfde manier als hoe je bitringen om een bit schuift.
succes!

thats it!!
lukt het niet met 2 draadjes neem dan 2 schroevendraaiers...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:06

ik heb m met een tang uit elkaar getrokken, en iemand anders heeft de ringen er doorheen gedaan.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 14:11

Inderdaad met 2 touwtjes, zo hebben wij het ook gedaan. Gaat best makkelijk. Als je hem eerst een tijdje in heet water legt is de kans kleiner dat hij scheurt.