Stalgeld...hoveel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie84

Stalgeld...hoveel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 09:40

Misschien krijgen we binnenkort een paard van iemand anders bij ons op stal. Dit paard zal ik dan ook intensief gaan rijden en opleiden (4 jarige merrie)

Maar wat kan je daar nu per maand voor vragen? Wat moeten jullie aan stalgeld betalen? Zonder dat er iemand anders op rijdt?

Even excl. hoefsmid en medische kosten.

Ze zal bij ons 6 uur op de wei komen,hooi, brokken en stro krijgen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ineke2

Re: Stalgeld...hoveel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:56

Ik zou er met opleiding tussen de 200 en 250 euro voor vragen. (ook gezien je woonplaats)
Ik betaal (zonder dat mijn pony door iemand anders gereden word) 160 euro all in, maar dat is vrij goedkoop voor mijn woonplaats en bovendien is een pony goedkoper qua stalgeld.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:25

Ik zou iets van 250 vragen, inclusief het opleiden van de pony.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:26

bij ons op stal zijn 2 paarden een maand op training geweest bij een ander...
wij moesten per maand 400 euro betalen, dat is 100 per maand en daarvoor werd ze gereden en gevoerd en dergelijke..
maar dat was dan ook een stal met 40 paarden...
en hij werd uitgebracht op wedstrijden!

ik betaal 160 all in... met rijden erbij zou ik misschien 250 euro in de maand doen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:41

voor volpension met binnenbak, poetsplaatsen, spuitplaats warm en koud water en een (extra betaald) solarium betaalde ik zonder training 300 Euro. Ik weet niet wat je verder hebt aan facaliteiten en of je het paard ook uitbrengt of klaar maakt voor een bepaald niveau?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:46

ik betaal voor een (hele grote ) binnenbak, (hele grote) buiten bak, poetsplaatsen, spuitplaats met warm en koud water, midden in het bos gelegen manege 260 all in en dan mag je ook gratis alle lessen mee rijden

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:52

Bij de handelsstal hier in de buurt betaal je 260 euro per maand stalling inclusief alles en alle faciliteiten zijn er.
Ze vragen 500 euro als ze je paard moeten beleren of heropvoeden en dat soort dingen.
Dus eigenlijk betaal je 240 euro per maand voor het beleren etc

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:25

Ik betaal 320. Hij heeft een hele grote buitenstal (eigenlijk voor merrie en veulen). Er is een 20x60 binnenbak, 20x60 en 20x40 buitenbak, een longeer/losgooibak en koud water. De binnenbak is soms te stoffig de 20x60 buitenbak soms te nat en de longeer/losgooibak kan ik bijna nooit gebruiken. Te nat, te zwaar, te stoffig, mega gaten of een mega geul. We hebben veel weiland waar ze van mei t/m sept of okt in blijven staan. De mensen op stal zetten hem voor je op het land.

Dus ik betaal veel voor niet zo veel kwaliteit. Maar ja, overal is wat en vind maar eens iets in de buurt.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:35

Ik betaal 300 euro in de maand, met voeren en mesten incl.
En daar hebben wij voor 2 was plaatsen, 1 20/40 binnenbak en 1 20/60 binnenbak en een 140/42 buitenbak die altijd te rijden is.. Een Agterberg bodem. En een stapmolen..

En een longeercirkel...

Dus echt wel waar voor je geld..

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:44

het gemiddelde van iedereen is dus ong. 280 Dat is lekker extra per maand!

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:53

wij betalen 200 euro per maand
voor enkel een buitenpiste,overdag op de weide en s'nachts binnen,eten,stallen worden gedaan,...
maar we mogen enkel in de piste als er geen lessen zijn...
en dat is vrij weinig.
vanaf september krijgen we nieuwe bazen,hopelijk lukt het dan beter

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:57

AnoukShel schreef:
Ik betaal 300 euro in de maand, met voeren en mesten incl.
En daar hebben wij voor 2 was plaatsen, 1 20/40 binnenbak en 1 20/60 binnenbak en een 140/42 buitenbak die altijd te rijden is.. Een Agterberg bodem. En een stapmolen..

En een longeercirkel...

Dus echt wel waar voor je geld..

maar word je paard daar ook voor beleerd of is dat gewoon pensionstalling??
Het ging om het beleren van een paard wat dat zou kosten.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:58

Hier is gewone pensionstalling 130 per maand, de boer mest uit, koud water, 's nachts op stal, overdag in wei, zonder voer. Voor andere stallen hier in de buurt betaal je 160 all in, zelf uitmesten.

Ik zou idd het gemiddelde nemen, wij wonen hier in Twente en hier is het zowiezo een stukje goedkoper.

pluizebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:02

wat veel geld allemaal! ik betaal voor een ruime stal, binnen en buitenbak ,weidegang en in de winter paddock's, solarium, wasplaats met warme en koud water, in een hele mooie omgeving om te rijden(ook niet niet onbelangrijk!) incl. hoeveelheid brok die je nodig vind ,4 keer daags hooi en 1 baal vlas in de week (extra tegen betaling). 180 euro en dat vind ik al duur genoeg
stal moet ik wel zelf mesten en hij word dus niet door een ander getraint.

Sabiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:12

gemiddeld denk ik 120 euro omdat hij alles erbij krijgt.. en gemidddeld op een manege betaal je 250 euro..

SophietjevK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:40

Per maand betalen de pensionklanten van mijn moeder 300 per maand. Daarvoor mogen zij gebruik maken van de binnen en buitenbak (beide 20 x 60 meter), er wordt gevoerd, stallen worden schoongehouden, mogelijkheid voor de paarden om overdag in het weiland of paddock te staan, solarium, stapmolen, wasplaats.

Mijn moeder heeft ook nog aantal paarden in training, deze blijven meestal een paar maanden tot een jaar, en per paard is dat zo'n 500 euro per maand.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:51

Een paard kost gemiddeld aan onderhoud ongeveer 100 euro in de maand. Doe daar nog bij voor het werk wat je er van hebt, voor het gebruik van faciliteiten en iets voor je afschrijving van je stallen etc., dan moet je toch ergens uitkomen?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:11

Ik vraag 150 euro voor het beleren en betuigen per maand.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik dit alleen zomers doe en de pony's(ik hou mij bij A pony's) dan 24/7 op het land lopen.

Met stalling vind ik ong 250 euro een nette prijs.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 15:25

Tja ik weet niet of ik het echt "opleiden" kan noemen, ben nu zelf ook een 5 jarige hoger op aan het rijden, en dat gaat redelijk. Hier staan wel enorme bedragen!!! Wow!! Tja bij ons staan ze aan huis dus dat scheelt natuurlijk wel wat!

Maar goed wij hebben verder geen bijzonderheden bij ons thuis maar denk niet dat dat echt van belang is omdat ik erop ga rijden en niet de eigenaar zelf.

Wij hebben een gewone 20x40 rijbaan, kleine springbak en een poetsgedeelte dus eigenlijk alles heel bescheiden.

Maar denk ook niet dat ze meer of minder moet betalen voor de faciliteiten.

Of ik er mee wedstrijd ga rijden weet ik nog niet, vind ik persoonlijk nog wat ver vooruit gedacht! Maar volgens de eigenaar staat alles open op dit moment.

Zondagmiddag gaan we kijken of het iets voor mij is om op te gaan rijden en natuurlijk het bespreken van de kosten (heb nu wel een redelijk beeld.)

Bedankt voor jullie reacties!!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:39

Ik betaal 152,50, dat is incl bodembedekking en kuil.
Exclusief krachtvoer.
Er wordt ook niet uitgemest (zelf doen) of door een ander op haar gereden.
Ik zou met een prijs van 175-200 aankomen als ik jou was.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 15:44

10 jaar geleden betaalde ik 100 gulden all in.. (en dit was een super stal)
Nu 207 euro per maand all in zonder opleiden.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:31

Hier op de manege met ( Grote ) buitenbak met drainage (grote ) binnebak , stapmolen, solarium, spuitplaats met warm en koud water, stalling waar je stal word uitgemest ( stro ) brok en hooi ( bepaald seizoen van het jaar ook wortels) bijgevoerd. en je mag je paard zelf buitenzetten wanneer je wilt in de padock en paar keer per week in de wei.
Dan betaal je 300 euro per maand

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:49

Het geld wat je krijgt voor het opleiden is ook afhankelijk van wat de eigenaar vraagt en wat jij kunt bieden:
- Is het echt dat je het paard in training krijgt, of is het 'leuk voor allebei'?
- Wil je ook les nemen (en zo ja, wie betaalt dat dan) of is dat niet nodig?
- Hoe vaak ga je per week rijden of maakt dat allemaal niet uit?
- Wat moet het resultaat zijn na hoeveel tijd; waarmee is de eigenaar tevreden?

Hier in de buurt varieren prijzen voor africhting/training tussen 150 en 300 euro per maand (excl. stalling), afhankelijk van het niveau van de ruiter en de eisen van de eigenaar. Ik zou in ieder geval wel duidelijke afspraken maken, zie nogal eens dat er wat mis gaat. Ik ken ook een paar mensen die alleen nog maar willen rijden onder bepaalde voorwaarden (bv dat zij zelf bepalen wanneer het paard op wedstrijd gaat en bij wie ze lessen), maar dat zijn mensen die redelijk professioneel hier mee bezig zijn.