Wat voor een bescherming in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naatje80

Wat voor een bescherming in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 08:47

Over een aantal weken gaat miijn paardje voor een castratie naar de kliniek in Utrecht. Hij moet dan met een trailer worden vervoerd.
Toen zijn vorige eigenaren hem kwamen brengen had hij geen bescherming zoals transportbescherming o.i.d. Nu is mijn vraag, is bescherming voor het vervoeren in een trailer noodzakelijk? Of is dit voor een klein stukje eigenlijk niet nodig.
Ik wil geen risico's lopen dus daarom zit ik eraan te denken om hem wel transportbeschermers enzo om te doen.
Wat zouden jullie doen?
Laatst bijgewerkt door Naatje80 op 26-08-05 08:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Solide

Re: Wat voor een bescherming in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:48

Als je geen risico's wil lopen is het geen slecht idee om gewoon transportbeschermers om te doen.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:00

Je geeft het zelf al aan. Geen risico lopen even beschermers omdoen.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:37

Ik zet ze bijna nooit onbeschermd op de trailer. Ik gebruik vaak op de heenweg voor wedstrijden bandages met onderlappen die ik over de kroonrand heen doe. Terug gebruik ik dan transportbeschermers die ook goed over de kroonrand gaan.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:40

Ik doe mijn paard echt altijd transportbeschermers om op de trailer al is bij wijze van maar een ritje van 5 min! Het is maar een kleine moeite en je weet het nooit natuurlijk....

thor9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:42

ik hoef die van mij geen beschermers om te doen hij beschermt zich zelf al

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:47

Nee, bescherming is niet noodzakelijk. Als jij zo nodig vanalles om z'n pootjes meent te moeten doen, moet je dat vooral niet laten, maar houdt er ernstig rekening dat het averechts kan werken, vooral als ze het niet kennen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:01

Ik doe nooit bescherming om.

Het paard wat de bescherming echt zou nodig hebben zou een veulen zijn die voor het eerst op de trailer gaat, maar die maat hebben ze niet
Want Luna heeft nogal wat brokken gemaakt de eerste keren op de trailer

Nou ja nu laad ze makkelijk en die van mij alle 4 idem met van de trailer afhalen dus ik vind bescherming alleen van toepassing als deze dus niet gemakkelijk laden en lossen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:07

Ik heb nooit bescherming om en ik kan me niet voorstellen dat zo'n transportbeschermer iets kan beschermen, ik heb er geen goede kijk op mss, maar ik volg mijn gevoel en ik vind het dus niet nodig.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:27

orisse heeft ook nooit bescherming om.. terwijl ze altijd de halve trailer sloopt... en daar dus nogal wel eens iets aan overhoud... bij mijn eigen paardje deed ik het wel altijd....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:32

ik doe het ALTIJD - je hebt niet alles in het verkeer zelf in de hand helaas, al rij je nog zo voorzichtig. Ik ben er al een paar keer erg blij meegeweest, met name als een paard wat druk is met afladen.
Zonder bescherming vind ik echt onverantwoord (sorry voor de mensen die net gepost hebben dat ze het niet doen, maar dat is mijn mening).

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:47

Als je paard niet gewoon is om bandages aan te hebben vind ik het persoonlijk beter om niets aan te doen.
Veel kans op meer paniek en dus meer verwondingen.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:05

mijn pony molt transport beschermers en verwond zichzelf eerder met het afkrijgen van die dingen dan dat ze nut hebben , maar ik doe wel altijd peesjes of bandages om op de trailer.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 13:54

ik doe altijd transportbeschermers aan bij mijn paardje. vind het zeker geen overbodige luxe.
een wondje is rap veroorzaakt

Siegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:05

Ik zou het wel doen, maar vantevoren ff goed oefenen met die dingen.
Vele paarden die ze voor de eerste keer omhebben, reageren er niet goed op, en willen ze graag afhebben.
Dus lekker oefenen op *het droge* .

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:08

ikke schreef:
Nee, bescherming is niet noodzakelijk. Als jij zo nodig vanalles om z'n pootjes meent te moeten doen, moet je dat vooral niet laten, maar houdt er ernstig rekening dat het averechts kan werken, vooral als ze het niet kennen.

Hier heb je inderdaad een punt. Bij een jonge doe ik het namelijk ook nooit. Ik heb wel pas bij de drie jarige die ik rijd bandages om gehad op transport. Wel een paar dagen van te voren daar mee geoefend dat ze het niet vreemd vond aan haar benen.

Sabiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:09

Natuurlijk transportbeschermers, voor en achter, en verder kun je in de trailer rubber inlegge, op de bodem is ht handig want dan hoef je geen stro te gebruiken, en voor als er iets gebeurd kun je aop de wanden rubber in laten elggen,

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:19

Ik doe ze altijd beschermers om. Gewoon voor mijn eigen idee.
Je moet je paard wel laten wennen aan beschermers, ik weet niet of hij al peeskapjes en strijklappen om gehad heeft? Anders kan je dat beter eerst proberen. Eventueel kan je dat ook als bescherming voor op de trailer gebruiken.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:43

Ik doe ook transportbeschermers om, is een kleine moeite om ze om te doen, en vooral nu hij ijzers heeft en af en toe nog wel eens naast de klep wil stappen met inladen vind ik het geen overbodigeluxe Toen ik ze nog niet had deed ik altijd bandages om.

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 21:23

Hij is nog jong en niet gewend aan transportbeschermers.
Als ik ze om ga doen moet ik inderdaad even met hem gaan oefenen en kijken hoe hij erop reageert.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:26

Mijne heeft altijd transportbeschermers om van die hoge en voor of rondom springschoenen.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 21:42

Mijn pony krijgt altijd van die hoge transportbeschermers om, maar mijn nieuwe paard is deze dingen niet gewend dus bij mijn paard doe ik om de voorbenen peesbeschermers en achter bandages + springschoenen...of voor wel de hoge transportbeschermers (achter is ze echt niet gewend) en dan achter bandages + springschoenen...

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:05

hey
tis maar wat je zelf wil doen he.
Ik doe mijne altijd tb's aan, van die hoge.

Een keer heb ik hem gewoon met peesbeschermers, strijklappen en springschoenen op de trailer gezet, toen we naar de zee gingen wandelen. Kon nl niet veel meenemen. (had de tijd niet, en volgens vorige bazin was dat niet nodig)
Als het van mij afhangt: altijd rondom beschermen
xxx

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 00:16

Transport beschermers, paar dagen van te voren paar keer oefenen en kijken hoe hij reageerd en anders laag bandageren.

Mij gaat het er niet eens zoveel om voor als ze op de trailer staat, dan staat ze stil om alles in evenwicht te houden.

Maar bij het in en uit laden wil mevrouw nog weleens ongeduldig en nieuwsgierig zijn en is het dus weleens gebeurd dat ze er schuin uitstapte *ondanks duwen en doen* en vind het toch wel een risico dat ze dan precies met haar been langs de zijkant van de laadkant zou schuren.
En dat kan al door een simpel misstapje gebeuren.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 08:53

Als ik het zo lees moeten er echt mini transportbeschermertjes voor veulens uitgevonden worden