Hoe goede stagiair vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Hoe goede stagiair vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:31

Ik zoek voor een dressuur of springstal goede stagiares, maar hoe vind ik zoiets?
Het gaat om leerzame stages met veel begeleiding en veel rijden. Het zijn erkende bedrijven.

Niet intern

Wie kan me helpen met het vinden van dit?

_Nann_

Re: Hoe goede stagiair vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:58

nou hier neerzetten.... waar zijn die bedrijven als ik vragen mag????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 22:00

Ik neem aan dat je al de diverse scholen hebt gemaild met je aanbod voor stageplekken? I

Andere mogelijkheden... Veel adverteren denk ik...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 07:41

de bedrijven zijn in Albergen, dat is dicht bij Almelo (OV) AOC's weten ervan, maar dan krijgen we vaak van die penny meisjes die nog geen paard kunnen opzadelen en die dan de helft van de tijd niet komen omdat ze 'in de paarden' het toch niks aan vinden...

Meer suggesties? En waar kan ik adverteren dan?

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:58

Op marktplaats
Ik zit zelf ook op terra maar ik ben geen penny
Mischien heb je daardoor nu wel een vooroordeel over meiden die van het terra komen

Teminste ik merk het wel als je van het terra komt dan ben je een penny en dat maakt het voor mij niet makkelijk om een stage plek te vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:38

Sja zo te lezen is het een praktijkstage... Dan wordt het lastig. Adverteren, ik denk aan de paardenfora, de scholen-websites, etc.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:39

Kun je Deurne niet bellen? Die kunnen iig op-en afzadelen

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:46

Ellebel schreef:
Kun je Deurne niet bellen? Die kunnen iig op-en afzadelen

Dat wilde ik ook voorstellen..

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:56

Idd via adverteren en scholen informeren hierover.

Veel succes

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:19

http://www.animalnetworks.net/. Momenteel staan er heel wat mensen ingeschreven op die website, maar geen vacatures. Wellicht kun je daar de oproep plaatsen of op zoek gaan naar c.v's.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 09:51

bij ons op school: AOC oost Doetinchem zoeken er altijd wel meiden een stage-plek.
Als je aangeeft dat je bepaalde eisen stelt, houdt school daar zeker rekening mee.

En inderdaad hier op bokt neerzetten!

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:09

Op bokt zullen vast ook wel meiden zitten die een stageplaats zoeken dus dit is wel een goede plek om stagiares te zoeken.

Van mensen die nog geen paard kunnen zadelen snap ik niet wat ze op een paardenopleiding doen. Neem toch niet aan dat als je nooit wat met een paard hebt gedaan aan een paardenopleiding gaat beginnnen. Je zal toch minstens enige tijd op een manege hebben gereden.

Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat stageplekken er zijn om van te leren. Het is niet de bedoeling dat stagiares als volledige arbeidskrachten worden gebruikt.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:09

Idd gewoon aangeven wat je wilt, je kan oko vragen naar alleen 3e en 4ejaars, die kunnen iig wat meer dan eerstejaars. ( zegt zij die zelf ook een eerstejaars paardenhouderij is geweest )

En eerst een kennismakingsgesprek, zie je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt, meestal heb je vanaf de eerste keer wel een idee of iemand een echte is of een poetspenny

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:12

lindsey schreef:
Van mensen die nog geen paard kunnen zadelen snap ik niet wat ze op een paardenopleiding doen. Neem toch niet aan dat als je nooit wat met een paard hebt gedaan aan een paardenopleiding gaat beginnnen. Je zal toch minstens enige tijd op een manege hebben gereden.

Je zou het niet denken,maar toch is het zo. Ik had in de eerste klas meiden in de klas zitten die bang waren voor paarden, een pony was lief, maar een paard was eng. Paarden voeren en stallen mesten ? Hoezo, je gaat toch alleen maar rijden ??

Dat zijn idd meestal de lui die alleen 1 x per week op de manege komen, een uurtje rijden op een pony die gezadelt wordt door iemand anders en verder nooit een stal van binnen hebben gezien.

superbig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:17

lindsey schreef:
Maar je moet natuurlijk niet vergeten dat stageplekken er zijn om van te leren. Het is niet de bedoeling dat stagiares als volledige arbeidskrachten worden gebruikt.

Ja idd!!!!
Ik ga nu aan het laatste jaar van paardenhouderij opleiding beginnen. Ik heb stages gehad...nou... ikwerd gewoon gebruikt! echt niet normaal. Ik mocht niet eens mn stageopdrachten doornemen. Ook niet met mijn stagebegeleider want ''die had wel wat beters te doen''
Nou als het zo gaat heb ik het snel gezien op zon stage hoor!!!
Groetjes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:46

via scholen idd - er is ook een advertentieblad met vacatures in de agrarische sector - ook stagiairen staan erin. Ik weet alleen de naam niet meer
Wellicht kun je ze dan in de zomervakantie op proef laten komen voor een week, dan weet je wel wat voor vlees je in de kuip hebt!
Zelf kwam ik aan mijn baantjes in de paarden via iets als de Vondst of de Koopjeskrant, die dingen worden ook goed gelezen.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 10:49

Urielle schreef:
via scholen idd - er is ook een advertentieblad met vacatures in de agrarische sector - ook stagiairen staan erin. Ik weet alleen de naam niet meer

Jij bedoelt denk ik Aequor ?

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:22

helaas dat het zo ver weg is voor mij en ik voor dit jaar al een stage plek had, anders hield ik mij zeeeeer aanbevolen, enne...ik zoek mijn stage plekken altijd via Aequor....

Crista

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 16:35

Sommige scholen hebben site's, waar je een advertentie kan zetten. Daar kun je misschien vereisten inzetten of dergelijke

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 18:21

De stages bieden een goede begeleiding, en hebben meer stagiaren gehad. Het is niet dat je in een uur tijd bv 30 stallen moet hebben schoongemaakt

Ook veel rijden en met jonge paarden bezig zijn en leren.

Probleem in om stagiares in de buurt te krijgen, want we kunnen ze NIET intern nemen.
Ik ga eens op die site kijken