Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Rafaela schreef:Heey, ik weet niet zeker of het hier hoort, maar goed,
wij hebben in oktober open dag op onze manege.maar ik denk eraan dat het miss. wel leuk is om een demonstratie over de join-up te geven, maar is dat wel een goed/leuk idee, en zouden mensen die op de open dag komen daarvoor geintresseerd zijn, ook omdat het, met name parelli, NH enz steeds meer bekend begint te worden en het er toch wel bij hoort vind ik.
Maar wat zouden jullie daarvan vinden ?
Groetjes Rafaela
edit = beetje aangepast

Japp schreef:Kan iemand mij uitleggen wat een join-up is? dat is ongeveer het enige op het paarden gebied waar ik geen verstand van heb!
Japp schreef:Kan iemand mij uitleggen wat een join-up is? dat is ongeveer het enige op het paarden gebied waar ik geen verstand van heb!
Saskia_ schreef:Niet waar, een join up is een soort Communicatie met je paard zoals ze dat in het wild doen. De alfamerrie ( leider) laat zo zien dat het paard iets fout heeft gedaan en gooit hem uit de kudde , ( wat dus de dood betekend voor een paard) Hij mag pas terug als hij laat merken dat hij zijn fout inziet en terug wil naar de groep. Dus de join up is een nabootsing van dit. Ik vind persoonlijk dat het een goede methode is voor het inrijden van een paard ik heb liever een paard die graag voor je wil werken dan een paard die voor je werk omdat hij bang van je is .
Maar ik ben het er wel mee eens dat je dit niet zomaar kan doen zonder proffesionele hulp