pony van een slachthuis , wat vinden jullie ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ilovejuno

pony van een slachthuis , wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:43

Hallo,

Wij zijn al een tijdje rustig aan op zoek naar een leuke gezelschapsmaatje voor onze jaarlingmerrie . Er heeft er eerst eentje bij gestaan maar die is nu weg ( pony is van mijn zus en woont nu in Belgie dus pony is mee ).
Vandaag zaten we eraan te denken van mischien kunnen we ook een pony redden van het slachthuis. Wel een gezonde pony dan..
Die zullen daar ook wel zitten want er zijn ook zat mensen die zijn pony erheen brengen om redenen dat ze hem niet goed genoeg vinden luisteren ofzo ( in welke mate dan ook ) maar die nog wel gezond zijn.
En eigelijk niet naar het slachthuis hoeven.
Morgen waren we van plan om er eventjes heen te bellen voor meer info enzo..
Want verder weet ik ook niet zo goed hoe dat allemaal daar werkt.
Maar wat vinden jullie hier nu eigelijk van ??
Want het is toch ook mooi als je een pony kunt redden van de dood, toch??
Wie heeft dit ook gedaan ?

Groetjes Aniek

pippie123

Re: pony van een slachthuis , wat vinden jullie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:46

Een vriendin van mij heeft 2 ponys van de slacht gered, ze waren gewoon gezond maar niet meer geschikt voor manege werk omdat ze al oud zijn. En die ponys lopen nu lekker in het land en er word af en toe op gereden en dat gaat prima, dus ik zou niet weten waarom je het niet zou doen (gaat het wel over een gezonde pony!)

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:48

Opzich wel mooi ja,
maar vaak zitten er ook nadelen aan..
Helemaal gezonde ponys gaan niet naar de slacht,
vaak hebben ze gebreken in de beenderen ..
Als je het alleen als gezelschapsmaatje wilt gebruiken denk ik dat dit geen kwaad kan,
maar vaak is het slachthuis egt de laatste optie voor mensen,
denk aan: paard kan echt niet verkocht worden omdat het geheel is mishandelt, ziek, enz..

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:53

De pony is dan echt puur voor gezelschapsmaatje, niet om op te rijden ofzo , dus het is ook niet erg als de pony al bijvoorbeeld al 30 is .
Ik weet het dat mensen pony's niet zomaar erheen doen, maar ik denk wel dat er ook heel veel pony's zijn die gewoon gezond zijn maar bijvoorbeeld niet geschikt zijn om te rijden. Ik zeg nu maar eventjes iets , maar je hebt natuurlijk ook vele andere gevallen.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:58

Japp schreef:
Een vriendin van mij heeft 2 ponys van de slacht gered, ze waren gewoon gezond maar niet meer geschikt voor manege werk omdat ze al oud zijn. En die ponys lopen nu lekker in het land en er word af en toe op gereden en dat gaat prima, dus ik zou niet weten waarom je het niet zou doen (gaat het wel over een gezonde pony!)

Precies, zoiets zou nou mooi zijn

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:09

ik heb zelf 3 pony's,die anders naar de slacht gegaan zouden zijn,1 daarvan is 35 jaar en haar heb ik sinds kort,het is heel leuk om te doen.
ik haal er veel voldoening uit.
Maar als je op marktplaats kijkt,staat er ook een leuk palominootje op,die nog een thuis zoekt.
Ook kun je zelf een advertentie plaatsen,geheid dat je veel reactie's krijgt.
Veel succes met het vinden van een pony.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:15

Het geeft denk ik inderdaad wel een heel goed gevoel, het idee dat je een (meestal oude) pony nog een lekker leven geeft is altijd goed!

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:21

Ze zijn dan vaak goedkoper,maar even lief
Als je een leuk ponytje ziet,moet je maar extra goed op de benen en rug letten.Dat je later geen hoge VA-kosten krijgt

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:23

verona schreef:
ik heb zelf 3 pony's,die anders naar de slacht gegaan zouden zijn,1 daarvan is 35 jaar en haar heb ik sinds kort,het is heel leuk om te doen.
ik haal er veel voldoening uit.
Maar als je op marktplaats kijkt,staat er ook een leuk palominootje op,die nog een thuis zoekt.
Ook kun je zelf een advertentie plaatsen,geheid dat je veel reactie's krijgt.
Veel succes met het vinden van een pony.

ja, lijkt me ook mooi
waar staat die advertentie ergens?? ( titel enz. )
ik heb zelf een advertentie geplaatst maar nog geen reactie.. en de advertentie staat al 2 weken ofzo.
Dankjewel

nokemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:24

moet je op marktplaats kijken bij pony's,ik dacht de 3de pagina,zal even voor je kijken oke?

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:24

IndianRose schreef:
Ze zijn dan vaak goedkoper,maar even lief
Als je een leuk ponytje ziet,moet je maar extra goed op de benen en rug letten.Dat je later geen hoge VA-kosten krijgt

ja idd , daar zal ik zeker op letten.

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:24

verona schreef:
moet je op marktplaats kijken bij pony's,ik dacht de 3de pagina,zal even voor je kijken oke?

ok, dankje wil je me pb'en ??

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:33

jah alleen mischie als je zou moeten kiezen omdatje 2 hele leuke ponies zieten je kiezt de 1 dan krijg je mischien een shuld gevoel van ik heb die anders leven kunnen redden. Maar ik zou het zeker doen want er gaan zovaak ponytjes naar de slacht omdat ze hoognodig weg moeten en niemand koopt ze,
dus doen!!!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 21:35

Morgen gaan we eventjes bellen voor meer info enzo. En of we eventueel eventje mogen komen kijken..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:43

Kijk, dat is nou een van de redenen om mijn paard niet naar de slacht te brengen, als de tijd daar is. Ik moet er niet aan denken dat mijn paard nu nog ergens rond zou lopen, omdat deze of gene zonodig roomser dan de paus moet zijn om mijn paard te "redden". Je ziet niks aan een paard waar voor het moment 100ml pijnstiller in is gespoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 23:55

ilovejuno schreef:
Morgen gaan we eventjes bellen voor meer info enzo. En of we eventueel eventje mogen komen kijken..

Het idee vind ik heel lief, maar ik vraag me eigenlijk af wat je bij het slachthuis verwacht te gaan zien. Pony's staan daar namelijk niet dagen voordat ze geslacht worden. Normaal gesproken is het wegbrengen en meteen slachten, heel crue gezegd.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 06:53

hoeft niet hoor...

bij sommige slachterijen lopen ze soms nog even in het land om dikker te worden of vanwege teveel stress,dat ze nog even rustiger moeten worden.

dus het proberen altijd waard!

miekedar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:10

Ik vind het heel tof dat je zoiets wil doen. Maar misschien vind je wel een paardje dat je niet hoeft te betalen.

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden een paardje gekocht. Bleek na een tijdje niet geschikt te zijn om op te rijden wegens gewezen hoefbevangdheid. In de dierenkliniek heb ik een formulier gekregen waarbij de koop teniet gedaan werd. De eigenaars terug gecontacteerd ze wilde mij het geld teruggeven maar ik moest het paardje laten inslapen. Ik zag dit niet zitten. Via via vond ik iemand die ook gezelschap zocht voor een pony. De vroeger eigenaars zijn daar gaan kijken en het mocht. Ik heb mijn centjes teruggekregen, de vroegere eigenaars zijn ook gelukkig en de dame die het paardje had is ook gelukkig. Paardje leeft nog steeds lekker al 10 jaar op de wei.

Dus misschien is er wel een Bokter met een dergelijk probleem die niet op geld zit te wachten maar op een goede thuis voor zijn paardje

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:33

ilovejuno ik zie dat je in Gemert woont dat is niet zo heel ver van Heijen vandaan. Daar staat manege Bergemo en die doen een heel aantal fjorden weg omdat ze te oud worden voor het manegewerk (ze zijn ong. 17 jaar oud) Misschien wil je er daar een van kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:35

Nou het kan best wel. Ik ken een slager die zelf ook paarden heeft. Vaak staan er paarden op zijn wei die even wachttijd hebben voor de slacht. Er staan leuke tussen en dan vraag ik mij wel eens af, goh wat zullen ze mankeren, zo als ze daarzo lopen lijkt er niets aan de hand te zijn.

mutua_fides

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 07:45

ik ken iemand die heeft een pony van het slachthuis gehaald was geen makkelijke pony maar heeft hem naar het m2 en mspringen gereden deze pony was w.s weg gedaan omdat hij te moeilijk was

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 08:14

deedee19 schreef:
ilovejuno ik zie dat je in Gemert woont dat is niet zo heel ver van Heijen vandaan. Daar staat manege Bergemo en die doen een heel aantal fjorden weg omdat ze te oud worden voor het manegewerk (ze zijn ong. 17 jaar oud) Misschien wil je er daar een van kopen.

Hallo,

Mag ik dan mischien de site of telefoonnummer van die manege dan??
Bedankt !!

Groetjes Aniek

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 08:16

russel schreef:
Nou het kan best wel. Ik ken een slager die zelf ook paarden heeft. Vaak staan er paarden op zijn wei die even wachttijd hebben voor de slacht. Er staan leuke tussen en dan vraag ik mij wel eens af, goh wat zullen ze mankeren, zo als ze daarzo lopen lijkt er niets aan de hand te zijn.

ja dan zie je die zo staan .. en dan denk je zo van . ohw die gaan dalijk dood

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 08:17

mutua_fides schreef:
ik ken iemand die heeft een pony van het slachthuis gehaald was geen makkelijke pony maar heeft hem naar het m2 en mspringen gereden deze pony was w.s weg gedaan omdat hij te moeilijk was

ja precies , dan heeft die pony toch weer een mooie toekomst gekregen he

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 08:37

Citaat:
Ik moet er niet aan denken dat mijn paard nu nog ergens rond zou lopen, omdat deze of gene zonodig roomser dan de paus moet zijn om mijn paard te "redden". Je ziet niks aan een paard waar voor het moment 100ml pijnstiller in is gespoten!

Als er 100 ml pijnstiller in zit mag ie niet worden geslacht iig niet voor het vlees

Maar wat je zegt is wel waar, daarom zou je eigenlijk altijd mee moeten zodat je zekerheid hebt. Ik heb dat bij mn vorige verzorgpaard niet gedaan (had er de mogelijkheid ook niet voor) maar heb er nog steeds wel spijt van, moet er niet aan denken dat je hem ineens op Marktplaats oid ziet staan