hoefijzer gebroken (geen foto, wel tekening)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

hoefijzer gebroken (geen foto, wel tekening)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:33

Toen ik vandaag terug kwam van de manege en ik zijn hoeven uit wou krabben kwam ik erachter dat en een stukje van zijn ijzers gebroken was.. ik wou even weten of dit kwaad kan.

Afbeelding

Het is niet zo mooi getekend, maar heb last van mijn pols dus het ging een beetje moeilijk

Het is trouwens een achterijzer en ze zitten er nu 3 weken onder.

*edit.. tekening verkleind

*edit.. duidelijkere tekening geplaatst
Laatst bijgewerkt door Diana_14 op 25-08-05 20:39, in het totaal 2 keer bewerkt

OemmiejO

Re: hoefijzer gebroken (geen foto, wel tekening)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 20:36

Ik denk niet dat het erg goed voor je paard is, jij loopt toch ook liever op 2 HELE schoenen??
Als ik jou was, zou ik zo snel mogenlijk de hoefsmid bellen en een nieuw ijzer eronder zetten en natuurlijk vragen hoe je dit de volgende keer kan voorkomen.. veel suCces.. !!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-05 20:57

OemmiejO schreef:
Ik denk niet dat het erg goed voor je paard is, jij loopt toch ook liever op 2 HELE schoenen??
Als ik jou was, zou ik zo snel mogenlijk de hoefsmid bellen en een nieuw ijzer eronder zetten en natuurlijk vragen hoe je dit de volgende keer kan voorkomen.. veel suCces.. !!

Ik bel morgen de hoefsmid, alleen heb ik een probleempje, hij moet de ijzers bestellen (voor zijn maat) en dan moet ik dus een tijdje wachten en aangezien ik volgende week op wedstrijd moet.

Maar dan maar voor wel en achter niet op ijzers..

Rubb0e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:08

Pff wat moeilijk..

Ook weer heel irritant dat dat net voor de westrijd gebeurd.. Het zal niet echt lekker lopen voor het paard denk ik. Maar anders kijk je toch of er een andere hoefsmid is voor 1 x dan .. Dan heb je misschiien wel alle 4 de ijzers gewoon eronder..

Groetjes Ruby

Rubb0e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:08

wedstrijd sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:11

Gewoon nieuw ijzer eronder en alles is opgelost
Dan maar geen wedstrijd
Het zal niet erg fijn lopen voor je lopen denk ik..

Rubb0e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:15

Pff wat moeilijk..

Ook weer heel irritant dat dat net voor de westrijd gebeurd.. Het zal niet echt lekker lopen voor het paard denk ik. Maar anders kijk je toch of er een andere hoefsmid is voor 1 x dan .. Dan heb je misschiien wel alle 4 de ijzers gewoon eronder..

Groetjes Ruby

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-05 21:16

Kan hij de achterijzers er niet gewoon afdoen en die in de loop van volgende week erop zetten? van een paar dagen zonder achterijzers gaat ie vast niet dood.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 01:14

Ik vraag mij af hoe een ijzer nu af kan breken ?
Zijn er steeds weer oude ijzers ondergeslagen ?

En ook ik zou het laten verwijderen, als het afgebroken is , is het ook nog eens scherp, met alle gevolgen van dien.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 05:29

kiana schreef:
Ik vraag mij af hoe een ijzer nu af kan breken ?
Zijn er steeds weer oude ijzers ondergeslagen ?

En ook ik zou het laten verwijderen, als het afgebroken is , is het ook nog eens scherp, met alle gevolgen van dien.

HIj loopt nu niet kreupel ofzo... ik bel met een paar uurtjes de smid, en zie dan wel weer, ik zal ook wel even een foto maken Ziet er wel heel apart uit.
Ik laat gewoon zijn achterijzers eronder weghalen, en dan er nieuwen onder als hij ze binnen gekregen heeft. Dit waren trouwens niet oude ijzers (hij staat er nu voor het eerst op ijzers.)

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 14:26

Voel me zoooo blond

Ik dus de smid bellen.. hij zo..gebroken dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Hij zou direct komen, hij bekeek zijn achterhoef en keek ernstig. Toen zei hij met een glimlach dat het slijtage was. Quintus zet zijn achterhoeven met een zwaai neer, en daarom is de buitenwand weg gesleten. Het was me niet eerder opgevallen omdat ik niet op de dikte van de ijzers lette..

Nu wordvolgende week donderdag de stand van zijn achterhoeven gecorrigeerd. Dan worden er extra dikke ijzers onder gezet, en hij krijgt nu ijzers met stoten..

Mijn moeder is er niet zo blij mee, want hij stond er net een maandje op Dit word ook nog eens duurder omdat die dikkere ijzers zijn en er stoten inzitten..

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-05 14:34

welshfreak schreef:
Kan hij de achterijzers er niet gewoon afdoen en die in de loop van volgende week erop zetten? van een paar dagen zonder achterijzers gaat ie vast niet dood.

hahahha precies dat zou ik ook gedaan hebben.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-05 14:40

vlasta schreef:
welshfreak schreef:

hahahha precies dat zou ik ook gedaan hebben.

Het komt nu allemaal goed Pfoe, word wel weer duur.. hij had ze er net 1 maandje onder zitten..