mijn pony marco is ook al een paar keer hoefbevangen geweest. ik ben nu net weer op hem aan het rijden sinds zijn hoefbevangenheid. nu had marco deze keer ook vlink pech want hij had eerst een ontsteking in zn hoef waardoor hij er vanaf mei helemaal uit lag kwa rijden en hij zag het zelf ook allemaal niet meer zitten enz.. toen dat eruit was werd hij hoefbevangen.. er is eigenlijk niets tegen te doen volgens de dierenarts, je kan verschillende en vaak dure dierenartsen laten komen en krijgt ie en prik hier en een prik daar en dat helpt vaakt niets!! de dierenarts had een pijnstillerkuur voorgeschreven zodat hij wat minder pijn zou hebben.. maar het ging maar niet over, het werd misschien wel erger! toen hebben we de dierenarts weer opgebeld en die kwam uit bij het voer. marco kreeg altijd veel voer (sochtends een emmer wortels, smiddags hooi, savonds een emmer wortels, een kilo krachtvoer en hooi) nu is marco overgegaan op sochtends een beetje wortels (bodempje van de emmer) en zoveel hooi als hij maar wil en savonds ook weer een beetje wortels, hij krijgt nu als hij gereden heeft maar een klein handje krachtvoer, meer krijgt hij niet! en hij staat natuurlijk de hele dag op het zand want gras mag hij echt niet! (afentoe een hapje maar verder niet!) sinds dat hij op dit dieet staat gaat het heel goed
hij voelde zich al snel weer wat beterder en ik was toen begonnen met lopen en nu ben ik er gister weer voor de 4de keer opgestapt! gaat perfect, hij is weer lekker druk en gek 
Dus het advies van de dierenarts is gewoon weinigvoer, zodat hij ook niet veel eiwitten ofzo binnen kan krijgen. maar hoefbevangenheid ligt echt niet alleen aan eiwitten (dat speelt natuurlijk wel de grootste rol). dus er is zeker nog niets verloren met je pony hoor! als hij er weer boven op is met weinig voer en veel aandacht dan kun je gewoon weer rustig op hem beginnen te rijden en later gewoon weer intensief hoor! niets aan de hand
je moet alleen wel weten dat hij nooit meer zo soepel gaat lopen als eerst! maar hij is zeker niet onrijdbaar hoor!
Ik hoop dat je nog wat aan me berichtje hebt! voor meer vragen kun je me altijd pben of gewoon in dit topic vragen hoor! geen probleem, ik weet hoe erg het is (dit is namelijk niet de eerste keer van marco, en we hebben nog een paar pony's gehad die er erg gevoelig voor waren)