Mijn paard kan niet met andere paarden HUH!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2510

Mijn paard kan niet met andere paarden HUH!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 19:54

Hallo allemaal,

Ik wilde eens weten of jullie ook dit probleem hebben, en of jullie het op hebben kunnen lossen.
Mijn paard is heel lief naar andere paarden toe, maar als hij met een ander buiten speelt wordt hij veel te enthausiast!
Hij wil rennen en bijten, het liefst heel ruig, maar dat lijkt over te slaan in jakkeren en vechten.
Hij wil gewoon de baas zijn, en als de ander niet doet wat hij wil gaat hij klieren.
Ik heb het een aantal keer geprobeerd, maar altijd moest het andere paard eruit gehaald worden, omdat die hem eng vond worden (zelfs een andere dominant paard!)
Hij heeft ooit wel een vriendje gehad, maar helaas is deze niet meer bij ons op stal.
Weten jullie wat ik kan doen, en wat voor type paard ik hierbij moet zoeken?
Hij is gewoon veel te enthausiast voor de andere paarden

nivonne1995

Re: Mijn paard kan niet met andere paarden HUH!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:07

ik heb dat ook met mijn paard ze is erg dominant maar op de wei is het een schatje ik gooi haar nooit samen met een ander paard in de bak.Ik denk dat ze zich op de een of andere manier bedreigd voelt en dan gaat ze schoppen en ze in de hoek drijven ze schopt niet raak maar wel bewust.Op de wei heb ik nooit ergens last van dan is ze heel sociaal.

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:51

Een onderdanig paardje kan je er dan het beste bij zitten. In ieder geval geen andere dominante want dan wordt het hard tegen hard ben ik bang. Of gewoon alleen op de wei zetten.

Irene2510

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 21:07

Ja idd, maar het rare is, dat hij niet gemeen wordt, maar echt veel te enthausiast reageerd op de ander.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 22:22

Al een echt sikkeneurige dominante merrie geprobeerd? Zo eentje die juist zeer op haar rust is gesteld? Ik heb bijvoorbeeld een merrie en die is niet met haar kop uit het gras/van rust af te krijgen. Wil een jong paard spelen kan die een dreun krijgen en gaat die maar lekker een ander paard irriteren.
Zo'n paard laat het vast niet zo ver komen dat het echt te ruig spelen word?

Of inderdaad een onderdaniger paard, maar dan heb je inderdaad kans dat die nogal bang/gek van hem word.