Straffen?Iemand tips???
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Straffen?
),op het moment dat ie steigert,maar ik vind het knap van diegene dat je dat ei uberhaubt heel houd,tot dat moment,laat staan dat je timing zo goed is!!
bando schreef:ik moet ook een shetlander rijden/longeren maar die snapt het longeren wel maar is heel vervelend ermee als hij het niet leuk meer vind ofzo dan draait hij naar mij toe en steigert naar je toe en dan doe ik de zweep er wel erachter maar daar draait die gewoon omheen iemand tips misschien?
(hij probeert je niet te raken)
Paulatjuh schreef:Doet hij dit ook als je met hem op de grond bezig ben? Iig zou ik er voor gaan om het eerst op de grond te verbeteren en daarna pas onder het zadel.
bonnielove schreef:Mijn pony heeft een poos gesteigerd en steil overeind wat ik deed wat gewoon proberen dat ze niet eens de kans krijgen om te steigeren zodra je iets voelt ( doordat hij gaat stilstaan bijv.) gelijk om 'trekken'!
wat mijn pony ook nu nog wel is doet is dus ook dreigen door stil te gaan staan en al dr gewicht al op de achterhand te gaan gooien.
Bij mij steigert ze nog steeds wel is en bij mij krijgt ze gewoon een flinke lel en een schup.
Klinkt misschien hard maar ze kwam echt steil overeind en we zijn zelfs een keer achterover geslagen dus ieder zn eigen manier maar bij mijn paard werkt deze dus

Mexx2 schreef:Paulatjuh schreef:Doet hij dit ook als je met hem op de grond bezig ben? Iig zou ik er voor gaan om het eerst op de grond te verbeteren en daarna pas onder het zadel.
ik snap je bedoeling,maar als een paard steigert,zit ik er zelf iig liever op,dan dat ik er half onder sta.
En op de grond kan ik nog altijd m'n paard beter corrigeren dan erop.
Op zich wel goed idee