functie van stang-trens hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

functie van stang-trens hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 22:00

wat is eigenlijk het nut van een stang trens hoofdstel? waarvoor dient het wanneer word het gebruikt en waarvoor? Verward


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 22:07

een stang en trens hoofdstel wordt gereden op trens daar waar je extra verfijning nodig hebt kun je de stang erbij pakken.
het nut van een stang en trens is om je paard nog kleinere en nog fijnere hulpen te geven.

vanaf de Z1 mag je met stang en trens gaan rijden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 22:09

Een stang en trens word gebruikt vanaf de Z.
Hier komen dan 2 bitten in te hangen.
Hiermee kun je de moeilijkere hulpen die je in de Z nodig hebt verfijnen want die 2 bitten werken harder in in de mond van het paard.
Vandaar dat het ook pas in de Z mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-02 22:17

ow.... aha.. daarom dus.. ja ik kwam die bitten tegen in de divoza en vroeg me eigenlijk af waarom ze er 2 inhadden maar dat is dan nu duidelijk thanx voor jullie uitleg Lachen

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 01:44

Bij de Z1 en Z2 bij de ponys is stang en trens niet toegestaan, alleen bij Z1 en Z2 bij paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-02 23:42

Dus eigenlijk zou je kunnen zeggen van : de mensen die de Z1/Z2 rijden (met paarden) met een "gewone"bit enkel gebroken dat die mensen best wel knap zijn want die hebben dan geen stang-trens nodig gehad om fijnere hulpen te geven of zie ik het nu weer verkeerd?

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-02 00:20

Ook als je een paard op stang en trens rijdt, moet je je paard altijd op een gewone trens kunnen rijden.
Als je echter verder wilt dan Z2 dan moet je paard stang en trens accepteren, anders is hij gewoonweg niet geschikt voor het grote werk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: just_kiki en 100 bezoekers