Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

NovaLee schreef:hoihoi,
zodra ik 18(ben nu 17) ben wil ik evt. een paardje kopen. Nou wil ik niet per sé een rijpaard, maar een leuke kleine pony die dag en nacht op het land kan staan. Ik vind de kosten te hoog om een grote pony/paard op stal te houden hier in de randstad, omdat ik niet zo nodig het dier hoef te berijden, maar zo'n aantal keer per maand is wel leuk. Het lijkt me leuk om daarnaast te leren mennen, VD, lange lijnen etc.
Nou is mijn vraag wat de minimale lengte van de pony zou moeten zijn als ik ook af en toe een uurtje wil rijden. Ik ben zelf 1.68/1.70 en weeg rond de 57 kilo.
Ik ben gewoon benieuwd naar meningen.

Rivjenn schreef:ik denk dat je behalve naar de hoogte van een pony ook naar de breedte moet kijken.
Je zou bijv. op een Fjord nog prima staan, maar op een smal Welshje van de zelfde hoogte zou je al snel te groot zijn.
1.33 lijkt me voor jou wat klein, maar misschien is hij wel breed genoeg zodat het prima gaat.
Je zou bijv. ook aan een Connemara kunnen denken, robuust, maar toch ook wel elegant.
Als ze het hele jaar buiten blijven krijgen paardjes toch een wintervacht, anders zou je misschien een waterdicht dek op kunnen doen om het wat te beperken.