Wie heeft ervaring met een EQUIBALL? Zo'n bal met voer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardbraaf

Wie heeft ervaring met een EQUIBALL? Zo'n bal met voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:57

Wie heeft er ervaring met een EQUIBALL? Hoe wekt het. Ik heb het idee dat mijn paard zich verveeld op stal. Nu gaat het nog wel want overdag staat ze lekker buiten. Maar we gaan zo de winter weer te gemoet? Ze heeft ook altijd honger. Dus dacht ik misschien is zo'n Equiball iets? Maar ik zag dat ze heel erg prijzig zijn? € 89.-!!!! Zijn ze overal zo duur? Hoe werkt het?
Ik ben benieuwd naar de reactie?

goldwing

Re: Wie heeft ervaring met een EQUIBALL? Zo'n bal met voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:14

ik heb zo'n bal
Heb hem toen gekocht omdat mijn jonge paard zijn eigen mest op at uit verveling ( kwam verder niets tekort) heb er toen een bal ingegooid en werkte perfect
Wou eerst een skippybal kopen heb die van een vriendin geleend en die hielp niet toen zo'n voerbal gekocht
Er zitten gaatjes in en een stop je doet er smorgens wat brok in ( niet te vol want ze gaan net zo lang door tot hij leeg is ) en ze spelen de hele dag. Want ze willen ookal is hij leeg toch weten of hij toevallig weer rammelt zodat er wat uit komt dus dat blijven ze maar proberen.
Geweldig succes bij mijn paard
Ik heb hem alleen maar 2 weken kunnen gebruiken want heb dat paard moeten laten inslapen met een gebroken achterbeen in de wei.
Ik weet niet waar je woont maar je kan hem van mij kopen voor 40 euro

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 12:16

Ik heb een ronde rode voerbal, geen idee welk merk het eigenlijk is.

Mijn pony's zijn er echt gek van, die vinden hem echt super. Alleen is Dennis zo slim dat hij hem ergens vast legt, leeg schud en alles op vreet . Dit red hij zelfs op het weiland(dan legt hij hem tegen de waterbak aan oid).

paardbraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:47

Wat vervelend zeg van je paard.

Volgens mij is het wel wat. Ik hoop alleen niet dat zo ook zo slim is als 'Dennis'

Maar ik woon dicht bij utrecht. En jij?

paardbraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 13:48

Nog meer reacties?

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:51

Ik heb voor Nadesch ook zo'n bal. Ik doe een deel van zijn biks in die bal zodat hij langer bezig is met het eten. Hij is even bezig om de brokjes uit die bal te halen. Hij heeft wel een dingetje verzonnen, hij schuift die bal met de opening tegen zijn voorbeen en dan schudt hij een paar keer zodat er meer brokjes tegelijk uitkomen.
Ik vind het prettig om ze op zo'n manier bezig te houden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:52

Ik heb de zelfde al dennis, ik vind het ideaal, zo zijn toch een poosje bezig met het eten. alleen die van mij is er 'n keer op gaan liggen en dat de bal geen goed

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:54

Denk je ook aan de buurpaarden?
Die horen voortdurend wat rammelen, maar krijgen niks. Dat geeft veel onrust.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 13:56

Dat valt dus heel erg mee! Bij mij heeft geen enkel ander paard er last van.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:01

Maar die biks oid valt dan dus gewoon tussen het stro of niet ?

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:09

Ik heb ook zo n bal voor mijn paard ik gebruik hem soms want ik heb het idee dat ze toch niet alles binnen krijgen.Mijn paard gaat er hard mee rollen en dan vallen er verschillende hoopjes biks uit en dan slaat ze er wel eens wat over.Misschien is zij er wt ongeduldig voor.Ik heb ook in stal gewoon een stuk boomstronk hangen.Een gat er in geboord.Ze hadden al snel de bast eraf en nu spelen ze met de rest.Kan je ook proberen en is niet duur.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:28

Ik heb eerst een week zo'n voerbal gehuurt bij de paardendrogist. dit om te kijken of hij er wel naar om zou kijken.
Ik vondt het alleen een belachelijke prijs voor zo'n ding, dus ik heb er zelf 1 gemaakt en dat heeft me 10 euro gekost. Is net zo stevig als de originele.

Je vraagd bij de groenteboer om een zuurkoolvaatje. Hier brand je 1-2 gaten in en je vijlt de randen helemaal glad. biks of stukjes wortel/appel erin en klaar is die. je kan dit soort tonnetjes ook bij de welkoop/boerenbond kopen.
Ik zal eens kijken of ik een foto van dat ding heb.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:23

Bij mij op stal hebben de buurpaarden er geen last van, die van mij is er heel handig mee, ze maakt een een klein plaatsje stro vrij en rolt dan de bal heen en weer zo dat ze goed als alles binnen krijgt.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:09

paardbraaf schreef:
Wat vervelend zeg van je paard.

Volgens mij is het wel wat. Ik hoop alleen niet dat zo ook zo slim is als 'Dennis'

Maar ik woon dicht bij utrecht. En jij?

ik woon in de buurt van eindhoven maar het is voor mij best wel makkelijk op dat ding bij je te laten bezorgen en waarschijnlijk hoef ik daar geen kosten voor te betalen
Ik werk bij een pakket dienst en wij hebben bijna elke dag een chauffeur in de buurt van Utrecht rondrijden
je kan me mailen op rjvdekempen@hetnet.nl

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:16

wij hebben er 1 van de paardendrogist maar gebruiken hem niet meer zo vaak omdat amigo nu 24/7 buiten staat.
De bal kwam bij de paardendrogist vandaan kostte zo'n 39 euro. Amigo had al gauw door dat als je even hard op het gele klepje trapt, dat deze kapot gaat en het voer er nog sneller uitkomt :S
Vervolgens doe je er dan een gloednieuw klepje op en doet meneer het weer opnieuw.
Toen hebben we er maar dikke winterpenen ingedaan. Hij werd echt wild van die bal, hij ging er naar staan maaien en tegen aan schoppen totdat alles eruit was

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:42

kitjuh schreef:
wij hebben er 1 van de paardendrogist maar gebruiken hem niet meer zo vaak omdat amigo nu 24/7 buiten staat.
De bal kwam bij de paardendrogist vandaan kostte zo'n 39 euro. Amigo had al gauw door dat als je even hard op het gele klepje trapt, dat deze kapot gaat en het voer er nog sneller uitkomt :S
Vervolgens doe je er dan een gloednieuw klepje op en doet meneer het weer opnieuw.
Toen hebben we er maar dikke winterpenen ingedaan. Hij werd echt wild van die bal, hij ging er naar staan maaien en tegen aan schoppen totdat alles eruit was

Op de orginele zit geen klepje er zit een sluiting op die ze niet open krijgen
En je hebt er al helemaal niets aan om er wortels in te doen want die kunnen uit een echte er niet uit ja en als een paard ze dan ruikt maar niet krijgt kan ik me voorstellen dat hij wild word
Wat zou jij doen als je een stuk taart voor je neus gehouden word en je kan er niet aan.
Ben blij dat ik toen voor de orginele gegaan ben want het had me in die tijd dat ik hem nodig had anders veel meer gekost aan reparatie en of nieuwe bal
Nee de orginele is echt stevig en daar is best wel wat voor nodig om die kapot te krijgen

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 19:58

goldwing schreef:
kitjuh schreef:

Op de orginele zit geen klepje er zit een sluiting op die ze niet open krijgen
En je hebt er al helemaal niets aan om er wortels in te doen want die kunnen uit een echte er niet uit ja en als een paard ze dan ruikt maar niet krijgt kan ik me voorstellen dat hij wild word
Wat zou jij doen als je een stuk taart voor je neus gehouden word en je kan er niet aan.
Ben blij dat ik toen voor de orginele gegaan ben want het had me in die tijd dat ik hem nodig had anders veel meer gekost aan reparatie en of nieuwe bal
Nee de orginele is echt stevig en daar is best wel wat voor nodig om die kapot te krijgen

Ehm ik denk dat er een miscommunicatie is. We deden er wortels in omdat het klepje er niet meer opging omdat hij kapot was. daardoor onstond er een enorm groot gat waardoor mijn verzorgpaard er met een heel klein beetje moeite (2 keer heen er weer rollen) er een grote winterpeen uitkreeg! zo was hij toch nog een beetje bezig. we deden er dus geen winterpenen in met een klepje erop!