Lederen chaps en jodhpurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje

Lederen chaps en jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:42

Hoi,

Omdat ik de hele dag op stal rondloop ben ik van plan een paar lederen chaps te kopen (die eruit zien als laars). Ik vind dat net wat fijner in de zomer als ik ga longeren om de chap eraf te doen en in de winter lijkt een schoen me warmer dan een laars.

Ik rijd de hele dag, dus ik denk dat ik zowieso voor rundsleer moet kiezen. Ik hoop er wel een tijdje mee te doen. Ik let wel op de prijs, maar als ik er echt iets aan heb wil ik er ook wel wat aan uitgeven. Een goed voetbed is voor mij erg belangrijk en de chap moet smal zijn! Tot nu toe vind ik de Mountain Horse Sport Paddock 2000 en de Ariats er op de foto goed uitzien, maar heb daar dus verder ook geen enkele ervaring mee.

Wie heeft er een goede tip (het gaat dus om een chap en een rijschoen)?

ankem

Re: Lederen chaps en jodhpurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 14:34

Ik heb de Ariatschoenen. Die van 99.95. Ze bevallen me zeer goed. Ik heb een dystrofievoet die lang niet alle schoenen verdraagt, maar deze wel.
Ik heb er nog geen leren chaps bij, die staan op het verlanglijstje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 15:00

Ik heb net de door mij bestelde Ariatschoenen met bijpassende chaps teruggestuurd.
Chaps waren veel te kort en hadden een hele rare pasvorm volgens mij alleen geschikt voor mensen met hele rechte kuiten.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 15:36

Katja schreef:
Ik heb net de door mij bestelde Ariatschoenen met bijpassende chaps teruggestuurd.
Chaps waren veel te kort en hadden een hele rare pasvorm volgens mij alleen geschikt voor mensen met hele rechte kuiten.

Ik heb wel vaker "rare verhalen" over Ariat gelezen. Toch zie ik ook steeds weer hele positieve berichten.

Ik neig steeds meer naar die van MH met bijv. de Kavalkade chap erbij.

Ik wacht nog even de reacties af.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:53

Ik hoor juist hele goede dingen over Ariat.
Zelf heb ik leren chaps van Bandiri. Ze hebben een harde schacht.
Ik vind ze super zitten, alleen wel wat lastig met aandoen.
Ze waren vrij goedkoop, nnl. € 52,50

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:08

Ik heb leren chaps van Sergio Grasso (kalfsleer), zitten super en blijven mooi! Schoenen heb ik eronder van Global, een soort nep model van Ariat. Deze zijn echt geen aanrader, tijdens het passen zaten ze lekkerder dan de Ariats maar ze lagen na 2 weken al uit elkaar.

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:27

Ik vind jouw chaps niet zo mooi smiley waarschijnlijk zitten ze heel lekker met dat zachte leer maar ik vind het niet mooi als ze zo indeuken.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:56

Dat is inderdaad een nadeel van zachte chaps je hebt er altijd wat "deuken" voorin. Verder vind ik het wel fijn, toch wat meer bewegingsvrijheid dan met mijn leren laarzen die wel hard zijn.

Hier staan ze trouwens op niet in gebruik, dan zijn ze wel "glad"
http://www.reitersachen.de/index.htm?fr ... rchaps.htm
Laatst bijgewerkt door smiley op 24-08-05 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:57

Ik heb ariats en kalfslederen chaps van Derby in het bordeaux. Plaatje staat in mijn profiel. Ik ben er onwijs blij mee en gebruik ze al ruim 2 jaar zeer regelmatig. Voor de prijs had ik trouwens ook een erg mooi paar laarzen kunnen laten maken, dus geldbesparend is het niet. Het zit wel heerlijk!

Ik was vanmiddag in mijn ruitersportzaak en zag dat Mountain Horse dit jaar komt met een look a like ariat schoen en mooie chaps. Die zullen allicht goed koper zijn dan mijn setje.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:25

Ik heb lederen chaps van Kavalkade met daaronder Ariat-look-alikes van cavallo. Ik ben er echt super tevreden mee. Ik heb er helaas geen duidelijke foto van.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 10:29

Zo te horen is het dus echt per persoon verschillend... Ik ga gewoon naar de winkel en kijk wat mij het beste lijkt

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 10:58

Ik heb de ariat schoenen en daarop de ariat chaps! Hie rmag je ook wedsatrijden mee starten,. ik vind ze heerlijk rijden!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 13:20

paardje schreef:
Katja schreef:

Ik heb wel vaker "rare verhalen" over Ariat gelezen. Toch zie ik ook steeds weer hele positieve berichten.

Ik neig steeds meer naar die van MH met bijv. de Kavalkade chap erbij.

Ik wacht nog even de reacties af.

volgens mij zijn de schoenen van Ariat perfect,maar van de chaps hebben ze nog niet zo veel kaas gegeten

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 16:50

Ik heb jodhpurs van mondoni excellent met chaps van petrie. Die deuken aan de voorkant ook nogal in, dat is wel jammer. Op zich gaan ze nu wel steeds fijner zitten, maar ik heb ze dan ook nog maar net. Al vind ik het wel lekker om af en toe nog met mn suede chaps te rijden!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:21

Wat voor jodhpurs ik heb weet ik niet precies, iig leren, maar verder niet echt bijzonder.
Chaps van Petrie, ben ik erg tevreden mee .

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:28

Ik heb vandaag jodhpurs van Ariat gekocht, wou eigenlijk geen jodhpurs maar ik deed deze aan en was helemaal verkocht. (Heb nogal moeilijke en veeleisende voeten) en ik heb kalfslederen chaps van Kentaur, ben benieuwd hoelang ik hiermee doe en hoe het met rijden is.

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:17

Ik heb vandaag Ariat Jodhours gekocht Die van 99,95 euro met rits. Heb nog allerlei chaps gepast, maar wacht hier toch nog even mee. Ik denk dat ik die van Petrie neem en dan op maat laat maken (anders pas ik ze niet ). Heeft iemand nog ervaring met de Kavalkade, de Br en de Retiligne chaps?

_VHS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:29

Ik zoek ook leren chaps en moet ze ook op maat laten maken. Bij welke merken is dat mogelijk?

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 18:35

_VHS_ schreef:
Ik zoek ook leren chaps en moet ze ook op maat laten maken. Bij welke merken is dat mogelijk?

Zowieso bij Petrie, bij Ariat denk ik ook...

Er zullen er ongetwijveld meer zijn...

Linde90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:47

die ik heb kan je volgensmij ook op maat laten maken, ze zijn van lipica (die van mij zijn trouwens te koop, ff reclame maken )

ik heb ook goede dingen over ariat gehoord, en dan vooral over de schoenen, de chaps waren iets minder.

Showjumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:27

Heb schoenen van Ariat, in het begin wel blaren gehad, maar bevallen nu erg goed. Heb er chaps bij van F. lli fabbri (www.stivalifabbri.it).

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:38

Dan heb je op dezelfde dag dezelfde schoenen als mij gekocht paardje
(Of ik dezelfde als jou )

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:20

Ik heb de gaithers (of leren chaps, hoe je het noemen wilt ) van Petrie. Bevallen me erg goed, kafsleer, mooi strak en lekker hard zodat het mooi blijft. Zeer goede kwaliteit en zitten erg lekker. Verder vind ik ze er mooi om te zien Deze hebben mij 77 euro gekost, maar ik ga er van uit dan ze nog járen mee gaan
Verder heb ik er johdpurs van harry's horse onder, totaal andere kleur zwart, maar dat boeit mij niet, rij geen wedstrijden ermee

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:39

ik heb de mautenhorse schoenen die jij bedoelt, lopen heerlijk en zijn lekker stevig, rijden ook nog eenns fijn
en een gladlerenchap erboven (heb m van Imperial Riding)
zit heerlijk rijd lekker, nu zijn met chaps inmiddels 4 jaar redleijk intesief gebruikt (begon met 2 x in de week nu inmddels eigenlijk dagelijks en ook met periodes meer paarden per dag)
ze blijven goed, de binnekant slijt nu wle wat harder mag dat mag ook wel na die tijd.

kan het je zeker aanraden!

RodeoStez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 13:10

Ik ben ook van plan om chaps en rijschoenen aan te schaffen. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de jodphurs Pegasus van Mondoni. En om te beginnen de minichaps Amara van Divoza. Ik rijd ongeveer 3 keer in de week.