stal schoonmaken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

stal schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 09:53

Ik dacht laatst... laat ik eens de inloopstal echt heel goed gaan schoonmaken... nou... ik ging werkelijk waar dood van de plas lucht die eruit kwam. Ik viel serieus bijna flauw .

Eerst plastte ze niet zo vaak op stal geloof ik want als ik het stro eruit haalde was het vaak nog vrij droog en ook de grond was gewoon droog, maar nu was het echt niet meer normaal. Alles was geel / bruin en nat. Stro was helemaal doorweekt (onderop).

Dus ik dat stro eruit gehaald en emmers water erover gegooid maar er zat gewoon vanalles vast gebakken op die vloer alsof die stal een jaar niet uitgedaan was.

Ik heb mijn best gedaan met die vloer maar die geur bleef gewoon hangen. Krijg het niet weg. En kan ik wel een keer van die middeltjes gaan gebruiken, maar lijkt er nu op alsof ik dat dan iets te vaak moet gaan doen.

Hoe maak jij je stal schoon en hoe vaak?

Urielle

Re: stal schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:59

dagelijks gewoon uitmesten en in de zomer 1x alles leeghalen en met de hogedrukspuit met ontsmettingsmiddel erop.

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:04

Wat ook goed kan helpen is schoonmaken met Dethol, is de boel ook gelijk goed ontsmet.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:18

Nog een receptje van deze kant.
Je kan je stal schoonmaken met een oplossing van tea-tree olie in warmwater.
Dat ontsmet en ruikt heel fris tegelijk.
Succes

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:18

hogedrukspuit gaat moeilijk.
Enige water wat we hebben is grondwater uit de pomp en staat dus zowiezo geen druk op.

In de zomer alles 1 keer maar leeghalen werkt dus niet. Dit is ook onstaan in korte tijd en zat al helemaal aan de grond vast ook. Net een soort modder alleen was dat dan restjes stro met zand en veel plas