Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Samo schreef:Dit is toch niet serieus hoop ik?
Samo schreef:Dit is toch niet serieus hoop ik?
missblue schreef:Hij is nog maar 3 jaar, gun dat paard wat vrijheid en tijd!
maak je maar geen zorgen ! Ik zie mijn paard graag en weet wat ik doe . 
dirk_paard schreef:goeiendag
ik ben nieuw hier op bokt een ik heb een priemende vraag.
Thuis heb ik 7 paarden ( lees mijn profiel voor info ) en sinds kort heb ik een 3jarige andalusier Dirk en ik heb hem zelf ingereden en zo maar hij luistert niet altijd. Ik ben nu toe aan wijken maar het lukt helemaal niet.
Ik rijd met sporen en zelfs op mijn sporen reageert ie niet meer... in het begin hielp het wel om ze te gebruiken maar nu niet en een zweep moet ik niet mee afkomen. Misschien ligt het ook wel aan mijn straf bit maar anders komt ie niet aan de teugel.
Zo ik denk dat dit genoeg info is .. kan iemand me helpen want ik ben echt hopeloos. Hoe kan ik andes op wedstrijd ??
Groetjes tatiana
dirk_paard schreef:missblue schreef:
Hij is nog maar 3 jaar, gun dat paard wat vrijheid en tijd!
Hij is bijna 4 jaar hoor maak je maar geen zorgen ! Ik zie mijn paard graag en weet wat ik doe .

BasjeGuwrl schreef:Waarom dit niet serieus zou zijn?
Lijkt me duidelijk; je rijdt een paard van 3 jaar met een straf bit aan de teugel en bent hopeloos want hij wil niet wijken..
Een paard van 3 jaar hoort in alle rust ingereden te worden, zijn vrijheid te hebben om te spelen en op te groeien en dan langzaamaan opbouwen en niet meteen een dressuurwonder te zijn.
Dat jij al 10 jaar rijdt doet me daarbij vrij weinig; dit lijkt me gewoon iets waarvan iedere ruiter zich bewust hoort te zijn.
dirk_paard schreef:BasjeGuwrl schreef:Waarom dit niet serieus zou zijn?
Lijkt me duidelijk; je rijdt een paard van 3 jaar met een straf bit aan de teugel en bent hopeloos want hij wil niet wijken..
Een paard van 3 jaar hoort in alle rust ingereden te worden, zijn vrijheid te hebben om te spelen en op te groeien en dan langzaamaan opbouwen en niet meteen een dressuurwonder te zijn.
Dat jij al 10 jaar rijdt doet me daarbij vrij weinig; dit lijkt me gewoon iets waarvan iedere ruiter zich bewust hoort te zijn.
Oh sorry .. ik kan me niet even goed vinden in dit idee. Ik ben namelijk meer van het principe dat het paard nog altijd naar de ruiter moet gehoorzamen en liefst zo rap mogelijk ... Maar ik heb zeker respect voor jouw mening .. Kun je me anders vertellen hoe jij het zou aanpakken ? Dan kan ik er misschien iets mee doen ...

. Citaat:Ik rijd met sporen en zelfs op mijn sporen reageert ie niet meer...
Citaat:Misschien ligt het ook wel aan mijn straf bit maar anders komt ie niet aan de teugel.
En al helemaal niet bij een driejarige.Citaat:Zo ik denk dat dit genoeg info is .. kan iemand me helpen want ik ben echt hopeloos.
Citaat:Hoe kan ik andes op wedstrijd ??
dirk_paard schreef:BasjeGuwrl schreef:Waarom dit niet serieus zou zijn?
Oh sorry .. ik kan me niet even goed vinden in dit idee. Ik ben namelijk meer van het principe dat het paard nog altijd naar de ruiter moet gehoorzamen en liefst zo rap mogelijk ... Maar ik heb zeker respect voor jouw mening .. Kun je me anders vertellen hoe jij het zou aanpakken ? Dan kan ik er misschien iets mee doen ...

dan hoop ik dat dat paard je er gauw afgooit want dit is echt verpesting van het paard en vragen om problemen later!!
dan ben je heel ziekelijk en neem je best een vliegticketje richting Eola