Ariat of Mountain Horse?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Concorde

Ariat of Mountain Horse?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:57

Ik heb nu Ariats (Heritage front zip) maar die zijn nu echt af- en werden al behoorlijk snel slecht. Er zat binnen no-time geen profiel meer onder, en er kwamen barsten in het leer.
Ik zit nu te twijfelen tussen Mountain Horse paddock boots, of duurdere ariats (Hamton II of Performer III, 130 en 170 euro...)
Ik wil persé geen echte stalschoenen of bergschoen-achtige, aangezien ik altijd van die gladleren chaps draag en er ook wedstrijden mee rijd. Heb ze in sommige periodes best veel aan dus vandaar de keus om eens een paar duurdere te kopen, misschien dat die het wat langer uithouden. Welke raden jullie me aan?

Udo2001

Re: Ariat of Mountain Horse?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 20:49

Ik heb ook al slechte ervaringen met Ariat Heritage. Echt scheuren in het leer geen gezicht. Heb ze nog maar 1 jaar, nooit meer voor mij. Zijn wel de goedkoopste van Ariat maar je betaald er nog genoeg voor.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 06:33

Ik heb op internet gezien dat ze van Mountain Horse ook fijnere schoenen hebben dan die bergschoenachtige schoenen die de meesten hebben (de Rimfrost en the Mountain Rider).

Ice Rider (voor in de winter, voor zover ik het kan volgen een beetje hetzelfde als de Rimfrost maar dan op een smallere zool):
Afbeelding

Sports Rider:
Afbeelding

De Sports Rider vind ik een persoonlijk een erg mooie schoen!

Ikzelf zou voor de winterperiode een paar van Mountain Horse willen, maar zou dan liever de Ice Rider hebben dan de Rimfrost, maar heb eigenlijk geen idee waar ik die zou kunnen vinden.

PS Ikzelf heb rijschoenen van Aigle (Milton Lady), een aanrader, maar voor in de vrieskou vind ik ze niet warm genoeg. Misschien ook eens bij de andere merken kijken?

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 07:01

Ik heb pas nieuwe schoenen van Ariat gekocht. Heb alleen geen idee welk type dat is. Het zijn die met een veter op de voorkant, tot over de enkel.
Ze zitten echt geweldig. Hoop wel dat ze wat langer meegaan dan wat ik nu van jullie lees. Bij mij op stal zijn namelijk mensen die er al ruim 3 jaar mee doen, dat is voor mij toch wel het minimale.
Die MountainHorse schoenen op de foto hierboven zien er ook chique uit zeg!

edit: Net wat rondgespit op internet, en ik heb de Heritage II Paddock. Ben er dus vooralsnog heel tevreden over.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 09:36

Ik heb hele slechte ervaringen met de Mountainhorse schoenen. Moutainhorse zelf zei dat ze niet geschikt waren om mee op stal te werken en toen ik zei dat ik vooral veel scheuren had op de plaats waar je voet buigt met rijden zeiden ze dat ze niet geschikt waren om mee te rijden.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:00

Mmm, raar, ik ken een paar mensen die laaiend enthousiast zijn over hun Mountain Riders. Dat zijn die bergschoenachtige (de duurdere dan de Rimfrost, ze zien er wel een beetje hetzelfde uit vind ik). Welk model had jij dan Katja?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:06

Ik had een hetzelfde type als de sportsrider, weet niet of het dezelfde waren.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:09

ik heb ook de goedkoopste ariat, nu iets langer dan een jaar en gebruik ze erg intensief. poets ze nauwelijks (af en toe inwrijven met hamanol) en ze blijven erg mooi.

als deze op zijn ga ik voor de ATS ariat, mede omdat ik nu western rijd en endurance ga rijden lijkt me dat wel wat

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:15

De enige schoenen die het bij mij langer dan een jaar hebben uitgehouden zijn deze.
Afbeelding

Maar ik loop er dan ook de hele dag op dat scheelt wel.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 10:23

Als je de collectie van Aigle eens zou willen zien. Het model dat ik heb staat er wel niet tussen, maar ik heb die schoenen ondertussen al anderhalf jaar, heb ze heel veel aan, en ze zien er uit alsof ze nog tien jaar gaan meegaan Ze zaten wel in de prijsklasse van de duurdere Ariats.

http://www.aigle.com/collections/produi ... &univId2=6

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 11:12

Eilandje schreef:
Ik heb op internet gezien dat ze van Mountain Horse ook fijnere schoenen hebben dan die bergschoenachtige schoenen die de meesten hebben (de Rimfrost en the Mountain Rider).

Ice Rider (voor in de winter, voor zover ik het kan volgen een beetje hetzelfde als de Rimfrost maar dan op een smallere zool):
Afbeelding

Sports Rider:
Afbeelding

De Sports Rider vind ik een persoonlijk een erg mooie schoen!

Ikzelf zou voor de winterperiode een paar van Mountain Horse willen, maar zou dan liever de Ice Rider hebben dan de Rimfrost, maar heb eigenlijk geen idee waar ik die zou kunnen vinden.

PS Ikzelf heb rijschoenen van Aigle (Milton Lady), een aanrader, maar voor in de vrieskou vind ik ze niet warm genoeg. Misschien ook eens bij de andere merken kijken?

ik heb de sportriders,
draag ze ook onder gladleren chaps, ziet dr prima uit en het belangrijkste : ze zitten zo onwijs lekker!