Tips voor foto's maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Marinke_

Tips voor foto's maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:45

Hooi,

Ik krijg met mijn verjaardag mijn eigen digitale camera wat voor 1 weet ik nog niet.. Maar ik wil dan graag mooie foto's maken en misschien wel fotoshoots maken enz.
Nu vraag ik tips van mensen die dit al doen. En hoe hun zijn begonnen enz.

Groetjes

_Marinke_

Re: Tips voor foto's maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 18:14

Niemand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:21

Uhm, niet te drukke compositie, het juiste licht. Vaak is het niet mooi om poseerfoto's van mensen dr uit te laten zien dat ze poseren, ik bedoel daar mee dat ze juist niet in de camera moeten kijken.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 18:31

Wat bedoel je eigenlijk precies met niet te drukke compositie.. dus dat je zegma een rustig achtergrond neemt? En niet al te veel dingen tegelijk laat zien.. dus bv. maar 1 paard met 1 mens en niet meer? En wat is het juiste licht? Ja sorry heb er nog niet echt veel verstand van.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 18:36

Ik neem aan dat je vooral tips zoekt voor paardenfoto's, anders zou ik zeggen dat dit topic hier niet thuishoort
Het is misschien sowiezo een goed idee dit topic naar Crea Bea te laten verplaatsen, aangezien daar meer mensen komen die je kunnen helpen denk ik

De enige tips die ik je kan geven zijn:

- Let op dat je geen lichaamsdelen afhakt, neem de tijd voor een foto, kijk goed of alles erop staat
- Let op het licht, waar dat vandaan komt, of op die manier juist mooie of mindere punten naar voren komen
- Creeër een omgeving waarin je onderwerp duidelijk naar voren komt, dus bijv. voor een groene struik, op een bospad, verzin het maar, zolang je maar niet 1000-en-1 storende objecten ziet die de aandacht afleiden van hetgene waar het om gaat

Bij actiefoto's zijn deze tips mss wat moeilijker toe te passen, omdat je dan vaker bezig bent met het op tijd klikken dan met de omgeving, maar zeker bij rustige foto's leer je vanzelf op deze dingetjes te letten

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 19:24

Ik ben geen prof maar zo maak ik foto's Let goed op welke standmode je foto's neemt, in het begin nam ik altijd de automatische maar nu probeer ik ook andere modes. Voor hoofdfoto's neem ik meestal portret, zodat de achtergrond wazig wordt, maar of dit ook zo is bij jouw digi weet ik niet! Als achtergrond kies ik meestal een groene haag of een muur zolang er maar niet veel verschillende dingen opstaan. Vooral onnatuurlijke dingen zijn erg lelijk bv een auto op de achtergrond.

Voor actie foto's neem ik de sportmode ook hier probeer ik erop te letten dat er geen hek ofzoiets opstaat. Ook maak ik altijd foto's met de rug in de zon.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 19:57

Ja ik maak ook altijd foto's met de rug naar de zon. Oke ik zal jullie tips opvolgen. Ik tip wel even of dit naar Crea Bea kan/mag

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:16

Ik zet hier een slotje omdat je deze vraag beter in het sticky op CB kunt stellen.