Waarom wil het nou niet lukken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Waarom wil het nou niet lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:08

Ik heb nu twee verzorgsters en een ruiterje. De derde verzorgster heb ik al drie weken neits meer van gehoord dus die zal wel net meer komen.

Waarom is het zo moeilijk om een verzorgster te vinden die lang blijft? De jongste verzorgster is al een hele tijd bij ons maar die heeft daarnaast nog weet ik hoeveel verzorgpaarden.

Ik zoek echt iemand die het gewoon leuk vind om met alles te helpen. Er mag en kan een hoop en niets moet ik ben er alleen wel altijd zelf bij. Er hoeven neit zo gek vele vervelende klusjes gedaan te worden.

Maar dan komt het grote punt er kan niet gereden worden. Ik had weer een advertentie geplaatst en daar stond ook al in dat er neit gereden kon worden, ik word helemaal plat gemaild met telkens de vraag of ze neit mogen rijden want ze niet zo zwaar. En nog erger, een paar meiden klonken erg leuk en zijn langs geweest om kennis te komen maken en vrage dan alsnog of ze mogen rijden terwijl ze dan zelf zien dat dat gewoon niet kan.

Ik word er echt een beetje kriegel van. Hoe kan ik in een advertentie alles zo duidelijk uitleggen dat mensen het gelijk snappen en neit dat ik wekenlang mijn tijd verspil omdat ze langskomen en hopen dat ze dan alsnog mogen rijden.

daantjuhhh

Re: Waarom wil het nou niet lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:12

tja.
Het is tegenwoordig anders dan vroeger.
ik bleef vroeger veel jaar op een plek en had het super naar mijn zin.
Maar tegenwoordig zijn de kinderen anders.
Ik zie het hier ook op de manege de disipline zakt een beetje weg.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:24

Ja is echt balen. In een advertentie zet ik altijd al dat er niet gereden kan worden, hoe duidelijk kan je zijn dan? Als ze het dan nog niet snappen.

Het laatste meisje wat kwam kijken was 13 jaar en ging mij wel even vertellen hoe ik mijn pony moest gaan beleren en inrijden. Toen ik die leeftijd had ging ik niet eens in tegen een volwassen laat staan op zo'n manier te gaan praten. Ze zei zelfs dat ze mijn pony we kon inrijden want ze was velet e groot maar neti te zwaar!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:29

Ik heb zelf geen eigenpony maar heb wel 2 verzorgpony's.
1tje helemaal me eigen die heb ik sins mei sins dat mijn verzorgpony, de oude lieve pricil is overleden. Hebben ze daar een nieuwe dat is nud us mijn verzorgpony daar ben ik al 4 jaar.
Verder heeft mijn broertje sins kort een shetlander als verzorgpony waar ik help. Ik denk dat we daar ook erg lang zullen blijven.

Ik wilg raag zeggen dat het soms heel iritant is als de eigenaar allemaal dingen zegt wat je niet mag doen. En wat verkeert is. Geef de verzorger vrijheid. En leg ze duidelijk uit waarom iets niet mag of kan. Ik wil ook graag even kwijt dat niet iedereen zo is. Ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt zijn heel veel meiden die het begrijpen dat je een pony soms niet kunt rijden en die er dan alsnog jaren lang bij een verzorgpony zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:34

Nou vrijheid hebben ze zat dacht ik zo ik ben niet zo'n zeurpiet. Afspraken nakomen vind ik wel belangrijk maar de dagen dat ze willen komen staat vrij. Tuurlijk hebben we wat regels maar anders zou het een zoitje worden. We staan niet op een stal van iemand anders dus er hoeft ook verder met niemand rekening gehouden te worden. Ervaring en alles vind ik neit zo belangrijk het belangrijkste voor mij is de omgang met de pony's natuurlijk.

Het gaat om Ermelo. Dus als je nog iemand weet.

Kijk en een verzorgster snap ook wel denk ik dat als er met jonge paarden en hengsten gewerkt word dat er gewoon regels zijn. Tuurlijk is neit iedereen zo maar het begint er wel op te lijken dat er zeker hier in de buurt niemand meer is die verzorgen en andere dingen nog leuk vind als er neit gereden kan worden.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:35

Ik zou even kijken of ik toevallig iemand ontmoet uit jouw buurt daar. Ik woon zelf in nijverdal

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:37

Ja er zijn vaak wel mensen die het suepr leuk vinden maar die wonen dan aan de andere kant van ned of zo.

haha er was zelfs een meisje dat elke weekend vanuit apeldoorn wile komen omdat ze zo graag wilde.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:39

Wow!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:41

Ja wist ik ook neit hoor ind e eerste instantie. Ik ga er toch van uit dat als iemand reageert dat ze dan in de buurt wonen. Nee haar moeder zou haar wel elke keer brengen. haha toen vroeg waar ze dan wel neit woonde schrok ik ook wel even. Toen heb ik maar voorzichtig even uitgelegd dat dat niet helemaal de bedoeling is.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:45

Tja,tegenwoordig is het moeilijk om verzorgsters te vinden die aan je 'eisen' voldoen...Ik weet niet waarom het paard/de pony niet mag rijden,aan je reacties lees ik af dat het paard nog te jong is...
Misschien is het een idee om bij je advertentie bij te zetten waarom ze niet mogen rijden?Ik weet niet of je dit al deed maar dan weten ze waar ze aan toe zijn...

Bij mij is het juist omgekeerd geweest(een tijd geleden)eigenaar wou erop rijden maar dat mocht niet en dat deed ik ook niet

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:49

Owja De tijd draait he? lijkt het wel. Ik ben zelf bijna 14 (zondag ben ik dat oficeel ) En tja ik probeer me wel aan de eisen te voldoen. Als ik dat bv. niet kan om welke reden dan ook dan zeg ik dat de eigenaar gelijk en wacht dan af wat voor reaktie de eigenaar geeft. Ik denk dat je in deze tijd echt geduld moet hebben voordat je de geschikte verzorger hebt gevonden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:49

Nee hij is gewoonweg te klein om op gereden te worden. Ik heb nu een klein ruitertje voor hem gevonden maar aangezien hij nog ingereden moet word vind ik het geen prettig idee om daar een kind van13 a 14 jaar op te zetten.

Verder heb ik eigenlijk neit zo vele eisen. Ze kunnen dan wel neit rijden maar wel leren mennen. Mee naar keuringen en soms kunnen ze zefls meedoen.

Ja inderdaad lang zoeken tegenwoordig.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:50

Maar hoe groot is je pony dan? En wat voor ras?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:51

Anders zou je misschien opzoek kunnen gaan naar een klein ruitertje die voldoende rijervaring heeft. Bij ons op de manege lopen er genoeg

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:53

Tja,,das best lastig als ze blijven door vragen of ze mogen rijden terwijl je duidelijk hebt gezegt van niet.
Ik heb ook het zelfde meegemaakt met blacky dat er nooit blijvertjes zijn, en dit is nog wel een pony waar je op mag rijden, het bos in mag.
Maarjah misschien omdat het een shetlander is???

Maargoed ik was dus op zoek naar iemand omdat ik zelf niej veel tijd had voor 2 paarden de volle aand8 te geven.
Dus heb paar keer een meisje gehad en telkens was er wel weer wat.
De 1e liet hem stikken voor een groter paard.
De 2e (die voor de 1e ook af en toe wel is kwam) had niet veel tijd, maar ze wilde wel meer verzorgpaarden.
De 3e en laatste d8 ik dat het een blijvertje was, ze kwam wel vaak en mocht haar ook wel,, maar die vertelde me dus laatst dat ze moest stoppen ivm met school en ritmische gymnastiek.
Zij had tenminste een goede reden.

Maar dit is allemaal verleden tijd en ga gewoon zelf proberen zoveel mogelijk tijd aan blacky te besteden.

Ik hoop dat je iemand vind.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 15:54

Een ruiertje heb ik al maar die mist de ervaring om met mijn oudste hengst aan het werk te gaan.

Hij is 84 cm.

Ja het is echt prut. Ik ben zelf wel elke dag bij mijn pony's maar kan gewoon neit alles zelf met ze doen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 15:55

Misschien dat je in dit geval eens op zoek kan gaan naar een ruitertje die wel ervaring heeft met inrijden??

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:02

Ja dat raad ik je ook aan. Zet een advertentie neer dat je iemand zoekt die neit groter is als.. ??? En die moet ervaring hebben met pony's inrijden of in ieder geval zoveel jaar (weet niet hoeveel jij wil) op paardrijles zitten. En natuurlijk moet ie niet al te jong zijn,.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:18

Misschien een domme vraag,maar kan je hem niet laten inrijden door een professioneel iemand?(ik weet niet hoeveel ervaring je heb) en misschien weet hij/zij wel iemand?

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:21

Haast niemand kan op die pony.. dus een profesioneel iemand is er denk ik te groot voor?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 16:34

pricilia schreef:
Haast niemand kan op die pony.. dus een profesioneel iemand is er denk ik te groot voor?

Ik bedoel dat hij/zij begeleidt en er een ruiter opzet die volgens hem wel genoeg ervaring heeft

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 17:03

O zo, Dan zou het denk ik wel kunnen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 17:45

Ja maar dat gebeurt nu dus al. Ik geef zelf al jaren les en heb ook altijd paarden ingereden. En inderdaad de leeftijdscatagorie die er nog op past is gewoon te jong om verder wat met hem te kunnen doen. Zo gemiddeld zal de leeftijd van zn ruitertjes maximaal 10 jaar zijn. En kwa karakter zal een kind van 10 echt neit met hem aan de slag kunnen. Mn jaarling is wel een knuffelbeer dus het ruitertje is lekker met mn jaarling aan het tutten en met de oudste dus alleen rijden. Dus voor de verzorging heb ik echt iemand nodig die ouder is.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 21:10

vaag zeg!
ik heb in de verzorgpony- jaren vrij veel verzorgpony's gehad op twee vaste adressen, en nooit op 1 kunnen rijden (oja soms op een haflinger merrie, maar was geen must).

mee naar keuringen, en mennen, ja klinkt als iets voor iemand die ouder is!
iemand die het als zijn of haar hobby ziet!
ik deed dat toen ook, klaarmaken enz. (voor keuringen of nakomelingen dagen, echt gaaf!!)

wat het rijden betreft,
je moet maar duidelijk neerzetten:
er kan niet worden gereden, onder geen voorwaarde.
vragen hierover zijn dan ook zinloos en ongewenst.

misschien moet je in de advertentie niet vragen om 'verzorgsters' maar meer om een groom ofzo.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-05 21:28

Ja dat is misschien ook nog een idee ja, had ik nog neit eens aan gedacht, bedankt.